Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 1221818 · » Till forumet

Sv: Junior VM
RavenLord: Trist, USA har varit värdelösa och är inte värda att ens gå vidare, maken till talanglöst gäng har jag sällan skådat.
'
Sverige är klasser bättre
Kommentera

Jag skulle inte vilja vara förälder åt nummer sju. Han lyckas ju bekräfta den negativa kritik han får gång efter annan.

Sverige faller på för många onödiga misstag och oförmåga att sätta rejält tryck framför mål. Precis som vanligt.

Det verkar som jag gett upp.
Kommentera

Berka:
Snacka om att dom får hjälp av domarn, vilken pajas
Kommentera

Berka: Talanglöst gäng?! Hur trött är du, egentligen?
Kommentera

Per HApps: Det är två pajasar...

Berka: Gå och lägg dig. USA är taktiskt skickligare än oss. Och gör INGA misstag vilket vi inte kan säga om våra backar.
Kommentera

Berka: Forwards är klasser bättre.

Vi torskar på fyra tavlor, helt enormt vilket skönt slut den här KORTA dagen fick...

Nån som saknat Urbom?

Jag har aldrig gillat Skellefteå och det känns inte som om att jag kommer att göra det i fortsättningen heller.
Kommentera

Salle: God natt!
Kommentera

Poffa:

Sverige världsmästare ändå enligt journalisterna. Tidningsankor.
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, inte sova. Frukost och sedan jobb.
Kommentera

Tyvärr förlorar vi rättvist. Inviduella misstag avgör. 
Att sen domarna var kassa mm kan vi bortse ifrån. Så är det ju alltid så länge vi är "over there". Blir istället ett enkelt brons och sen en grym final.
Tycker j-t synd om Lander som var överlägset bäst i Swe. De andra "Lirarna" var väldigt bleka.

Wayne Gresky: G'morron!

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: dom har varit klasser sämre än sverige.
Deras sk. stjärnor har inte ens visat sig ikväll, mest för att dom inte har några.

sverige är ett bättre lag och bör vinna ikväll ganska enkelt, tyvärr har vi rundblad som ger bort matchen.
Kommentera

jävla skitmatch .. känns fördjävligt
Kommentera

Berka: Vad hade vi för stjärnor ikväll då? Lander var ju den enda som kanske skall ha det epitetet idag.

Kommentera

Berka: Du yrar så du tror dig själv. Delirium efter en hård nyårshelg, kanske. Du borde nog kolla upp det.
Kommentera

Tackar rundblad för förlusten.. Talanglös kille..
Kommentera

Poffa: Renberg lätt upprörd på domaren när dom vevar straffsituationen igen. :-)
Det var tom så att Pit-målet rann igen lite väl mycket.

"han borde inte få döma en enda internationell match till, någonsin"
Kommentera

Salle: Har bara sett 1:a perioden och redan där förstod man att domarna inte håller måttet när såna här stora turneringar går i Kanada. Man ville ha Kanada och USA i final och domarna gör alltid sitt för att det ska bli så.
Försöker absolut inte skylla förlusten på domarna trots att jag inte sett mer än 1:a perioden, men just domarbiten än nåt man irriterar sig på lika mkt varje gång i dom här sammanhangen.
Att Sverige sen i vanlig ordning har svårt mot transatlantiska läg när det verkligen gäller, förvånade mig inte speciellt mkt.
Nu återstår bara att läsa svensk medias sågningar och och dom sedvanliga katastrofrubrikerna efter att man själva bidragit till att skriva upp det svenska laget efter alla enkla vinster fram till semifinalen.
Kommentera

Den här överskattade Freddy Krüger från DIF... Hade inte många rätt!
Kommentera

Var det kanadensiska domare som höll världsklass? Vilket jävla skämt! Precis som idén att spela en hockeyturnering på grottfolkens hemmaplan.
Kommentera

Jajjen: Åtminstone en av domarna var finne.
Kommentera

Salle: En finne som förmodligen vill få chansen att döma i flera internationella turneringar.
Kommentera

Salle: Ja och finnar älskar ju Sverige, allra helst i hockeysammanhang...
Kommentera

Fan det är ju bara en lek, inget att hetsa upp sig för.
Ibland vinner man ibland förlorar man
Kommentera

Hade inte Svt råd att ha EurosportChris och Skrikegård kvar i Kanada eftersom dom nu sitter i en studio i Stockholm och kommenterar Bronsmatchen?
Skrikegård sitter mest och berättar alla fel Mårts gjorde i Semifinalen.

Annars är Bronsmatchen ett sömnpiller,Sverige för bra för Schweiz än så länge.
Kommentera

Bissett19: Ja spel om tredje är två looserlag som möts. Call them home!
Kommentera

Bissett19: 7-0, det viktigaste nu förutom att ta hem skytteligan är att Markan håller nollan och att alla kommer hem hela. (7-0)

Glöm "nollan"... 7-1

Redigerad kommentar

Kommentera

Släng ut brillormen ur studion, vilken sten hittade de han under? Han snackar bara massa blaha blaha!

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Janne Bengtsson från Svenska Dagbladet
Kommentera

Det här är inte ens roligt att titta på. Det är som en AllStar-match, fast utan stjärnor. Vilken kontrast det kommer bli i natt.
Kommentera

bj: Jag tycker han kan hålla sig till att skriva då, där han kan radera, sudda och ändra. I live TV har han inget att göra...
Kommentera

MarcusElving: Inget fel på JB, känner han personligen :-)

Kommentera

65selander:

Nu pratar vi inte om Whiskyn...;)
Kommentera

65selander: Han kanske har kvaliteter som inte har med hockey att göra? Det är väl bara att gå igenom hur spelarna blivit draftade för att avgöra vilka förväntningar man kan ha på laget? Om vi i stort sett har ett helt lag med spelare som gått i de första rundorna så är det ju idiotiskt att säga att vi ska vara chanslösa mot USA.
Kommentera

65selander: Jag tycker han är hur kass som helst i studion! Tråkig och rabblar massa strunt bara..

Säkert en väldigt snäll och bra människa på alla sätt, men han är lika kass i studion för det! =)
Kommentera

Om drygt 2 timmar blir det riktig hockey! Fy helsike vilken match det lär bli i natt! Ska bli kul att se hur mycket domarfördelar osv Kanada får!

HEJA USA!! Skulle vara så skönt om Kanada kunde bli knäppta på näsan trots hemmaplan och förmodligen massa fördelar..

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Däremot måste jag säga att jag är väldigt imponerad av Calle Gustafsson. Han gör både ett moget och kunnigt intryck trots sin ringa ålder.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Come on USA !
Kommentera

Wayne Gresky: Ja det håller jag med om! Han gjorde sig riktigt bra i studion faktiskt! =)
Kommentera

MarcusElving: Kommer dom inte visa när gossarna får sin medalj och dessutom höra nationalsången? I så fall är det lite pajaseri från SVT's sida.

Hann inte mer än skriva och skicka förrän dom gick tillbaka. Puh!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Gillar rubriken på www.aftonbladet.se

Sverige körde
över Scweiz

Kommentera

Frisco: Det är inte jag som har skrivit.

Lärking blir Canadas eller USA's mest hatade man i natt ;-)

Kommentera

MarcusElving:

"Om drygt 2 timmar blir det riktig hockey! Fy helsike vilken match det lär bli i natt! Ska bli kul att se hur mycket domarfördelar osv Kanada får!"

Domarn är från Solna.
Kommentera

Bissett19: Ja! Nu får vi se om Lärking pallar trycket.. Andra domaren då? Blir det finnen eller?
Kommentera

65selander: Usama får akta sig menar du? Jag trodde inte hockey var så stort i USA.
Kommentera

5 minuter kvar!

Kom igen nu USA!
Kommentera

MarcusElving: Kom ihåg att titta på tv nu.
Kommentera

Frisco: ?
Kommentera

Vilken fantastiskt bra match vi ser, så här långt. Högt tempo, domarna tillåter spelarna göra upp och det är schysst men hårt spel från båda lag.
Kommentera

Poffa: Håller med och 1-1 efter en riktigt läcker handledare.

Och nu 1-2 :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

65selander: Den handledaren var inte heller dum...
Kommentera

« · 1221818 · »