Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 958429 · » Till forumet

Sv: Junior VM
piff: Ja, och Chris Härenstam sa att han lovade att han skulle se till så att Wikegård gjorde det också
Kommentera

Starzign: För dom som missade denna hockey-pärla så har SVT Pöay lagt upp den för er att se via nätet. Fast den verkar vara offline just nu

[url=www.svt.se/content/1/c8/01/01/24/51/071229ishockey.asx]http://www.svt.se/content/1/c8/01/01/24/51/071229ishockey.asx[/url]
Kommentera

ÄlskarTIK:
Då har vi det lovat gånger två.. Hoppas bara man får höra hur det gick efter ^^
Kommentera

piff: Hehe ja verkligen ^^
Kommentera

Salle: Meh! Duger inte Moe? ;)
Kommentera

Lägger även in tabellen efter 3 spelade omgångar...

RankTeamGPWOTWOTLLPTSGDFGF:GA
1SWE3300091118:7
2CAN32001648:4
3CZE320016310:7
4SVK300030-65:11
5DEN200020-123:15
Kommentera

ÄlskarTIK: Hitta en lika vacker bild på hans mål så fär väl moderatorerna välja. Jag säger bara lycka till! :-)
Kommentera

ÄlskarTIK: Moe? Var det inte han som spelade fri två Kandensare strax före han gjorde sitt mål?
Kommentera

Salle: Hehe ja det kan faktiskt bli svårt, det håller jag med om.
Så "LillFoppas" mål blir nog bra ;)
Kommentera

Frisco: Såklart att du måste trycka lite på det, men visst var det väl Berglunds fantastiska passning på Moes skridsko som ställde till det där?
Kommentera

Det blev lite "fel" i tabellen pga olika centreringar. Hoppas denna är tydligare

RankTeamGPWOTWOTLLPTSGDFGF:GA
1SWE3300091118:7
2CAN32001648:4
3CZE320016310:7
4SVK300030-65:11
5DEN200020-123:15
Kommentera

Ambroo: Jag vet inte. Jag har bara hört.
Kommentera

Frisco: Hör inte så mycket. Se istället.
Kommentera

Underbar match! Känns nästan lite som matcherna mot sovjet på -80 talet att möta canada. Extra roligt att följa länken och läsa vad som skrivs där.
Kommentera

Leif GW Platon: Saxat från TSN.com:

"Notes - The Swedes lone world junior title was in 1981 . . . Canada is 20-8-1 all-time versus Sweden . . . Canada's black jerseys, helmets and gloves worn Saturday will be up for sale starting Sunday on ebay with the proceeds doing to Hockey Canada's developmental programs for national teams."

Bara att vara med och buda! ;-)
Kommentera

Ambroo: Men ursäkta att jag ställde en fråga. Nu är du lite fånig.
Kommentera

Frisco: Det är väl ändå ditt inlägg från början som är det fåniga här. Både du och jag vet att om det hade varit Hedman det gällt så hade du inte ens nämnt det.
Kommentera

Ambroo & Frisco: Inte här inne också. Inte igen.
Kommentera

Salle: Ingen fara på taket här inte, men den andre tycks ha halkat ner och verkar även ha förtvivlat svårt att kravla sig upp igen. Har jag hört alltså...
Kommentera

Ambroo: Varför skulle jag inte nämnt det om det varit Hedman? Jag såg inte situationen. Men du svarade ju att det var en passning på skridskorna på Moe... Då vet jag. Tack för det och otack för det andra.
Kommentera

Frisco: Mmm...
Kommentera

Intervju med Tony Lagerström av Marie Hallman den, enligt mitt tycke, bästa hockeybloggaren.

"* Mot slutet av matchen tog ni time out och Pelle (Mårts förbundskaptenen) hade någon tavla där som han skrev något på och visade upp. Vad var det?

– Hm…. Vänta, ja eh, vad stod det. Hm jag måste fråga Motin…. (hojtar till Motin)… vad fan stod det på Pelles tavla? hm… vänta (hojtar nu till Pelle).. Ey,Pelle, vad stod det på tavlan??

– Nästa mål! (svarar Mårts)

– Ja just det (fortsätter Tony). Nästa mål stod det ju. Och det gjorde vi ju också. Och det var som Pelle sa i pausen, att vi SKA vinna. Alla sa väl det innan matchen också så det var bara så."
Kommentera

Paddan: Angående Hallman så är hon erkänt bäst. Tänk om hon kunde får Tomas Ros webexponering på Aftonbladet.se istället för att skriva på lilla City. Citys hockeybevakning av DIF och SSK är bättre än SvD och DN.
Kommentera

Är det någon som vet vilken tid som gäller för småkronorna imorgon, 13.55 eller 16.00?
Kommentera

Leif GW Platon: Det är matchstart 14.00 som gäller.
Kommentera

Leif GW Platon: På svts hemsida så står det 13:55 iallafall
Kommentera

ÄlskarTIK: Blev inte Tjeckerna bestulna på ett mål där?

Bra start på matchen annars.
Kommentera

Salle: Videodomaren bedömer väl att det är en sparkrörelse eftersom Tjeckens skridsko hela tiden är i rörelse.
Kommentera

Frisco: Ja det var väl så. Har ju dock sett mer sparkade puckar än denna blir mål.

Men jag klagar inte. Hellre 1-0 än 1-1.
Kommentera

Frisco: Hellre 2-0 än 2-1 också...
Kommentera

Salle: Och där sitter 3:an, heja!
Kommentera

Frisco: Hellre 3-0 än 3-1...
Kommentera

Dream Team: Lite oroligt i några sekunder efter den tidiga reduceringen innan Figren replikerar.

4-1
Kommentera

SWE–CAN: Jag saknar statistik om när vi senast slog Canada i barn-VM. Som så ofta annars får man leta själv.

J20-VM Sverige–Canada
2007·12·29 4–3
2006·12·26 0–2
2005-2006 DNM (did not meet)
2004·12·27 1–8
2003-2004 DNM
2002·12·26 2–8
2002·01·01 2–5
2001·01·05 1–2 ot
1999-2000 DNM
1999·01·04 1–6
1997·12·26 4–0
Kommentera

Intressant i eftermiddag och kolla in hur kvartsfinalerna går. Troligtvis blir det väl favoritsegrar för Ryssland och Canada men skrällar kan ju hända när man minst anar det.
Kommentera

Stigsson:
Sänds någon i tv?
Kommentera

Metal Guru:

Eurosport 2
Kommentera

Thanx, Bissett19:
Dock utanför min kontroll, om inte kabelbolaget mitt reallokerat sina resurser.
Kommentera

Bissett19:

När jag kollade tvmatchen.se i morse så skulle tydligen svt 24 samsända matchen men så verkar det inte bli nu !
Kommentera

mattias - 74: Det står följande på www.svt.se

16.00 Ishockey: Junior-VM
Direktsändning från Sveriges kvartsfinal i Ishockey-VM för Juniorer.(om Sverige spelar) Matchen spelas i CEZ Arena i Pardubice, Tjeckien. Kommentatorer: Chris Härenstam och Niklas Wikegård. Programledare: Marie Lehmann.
---
Om Sverige spelar!!!
Kommentera

Frisco:

Ok jag läste som sagt bara på tvmatchen
Kommentera

mattias - 74: Eurosport 2 visar båda kvartsfinalerna idag.
Kommentera

JimmyH: Vilken av dom går live? Dom går väl samtidigt om jag inte minns fel.
Kommentera

Stigsson: Nepp, de går inte samtidigt. Den ena kvartsfinalen spelas 16.00 och den andra 20.00
Kommentera

Paddan:

O där gjorde finnarna 1-0,efter en riktig målvaktstavla av Mason.
Kommentera

Det finns en stream på länken.
Kommentera

Bissett19:
1-1 nu, Tavares.
Kommentatorn på Eurosport 2 vädrar följande åsikt: "Often in Europe the referees react to the crowd in taking their penalty calls."
Kommentera

2-2 Juutilainen.
Kommentera

« · 958429 · »