Kanada vann med nöd och näppe denna match över ett svagt men tappert finskt lag med 4-2 och får sedermera möta USA i semifinal. Där lär det krävas betydligt mer av det Kanadensiska laget.
Undra hur de resonerar kring valet av målvakt då Steve Mason var allt annat än bra i dagens match. Deras andre målvakt, Jonathan Bernier, blev ju petad efter förlusten mot Sverige.
Bäst i Kanada var den underåriga och odraftade trion Drew Doughty, Steve Stamkos och John Tavares.
Wikegård och Härenstam är helt jävla värdelösa kommentatorer. Dom påminner mycket om dom oerhört irriterande "fotbollsmorsorna" från när det begav sig med sjumanna.
mattias - 74: Vad är det då i situationen som gör att den inte är solklar? Berätta tekniskt, utan att hänvisa till att du sett värre. För det är definitivt inget giltigt argument.
mattias - 74: Men du kan ju inte ha sett situationen. Han blir ju klart hakad kring händerna. Han blåser ju utvisning, eller hur? Så där faller den tanken.
Att han får komma till avslut har inte med saken att göra. Den regeln är borta sedan länge.
Återigen om du fattar vad jag skriver. Domaren tyckte tydligen samma sak som jag och kanske fler . DVS att straffen inte var solklar. Hade han inte kommit till avslut hade han blåst
Du har din uppfattning och jag min men tydligen så skulle det vara straff enligt dig så då är det väl straff efterso du talar för hela Hockeysverige ??
Undra hur de resonerar kring valet av målvakt då Steve Mason var allt annat än bra i dagens match. Deras andre målvakt, Jonathan Bernier, blev ju petad efter förlusten mot Sverige.
Bäst i Kanada var den underåriga och odraftade trion Drew Doughty, Steve Stamkos och John Tavares.