Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 960749 · » Till forumet

Sv: Junior VM
Straff eller inte ?? Sverige vann iaf så nu är det final mot Kanada!
Kommentera

mattias - 74: Nu har du slut på argument och försöker slingra dig ur pinsamheten.

Vi andra vet dock att det var solklar straff och att du och domaren bedömde det hela fel.
Kommentera

mattias - 74:

Skillnaden är att du har fel. Du har alltid fel.
Kommentera

mattias - 74: Jag hoppas på USA jag. Även om jag tror att det blir Canada.
Kommentera

mattias - 74: eller USA.
Kommentera

Hälge: Har inte den där Pääjärvi-pojken lärt sig någon svenska under halvåret i Timrå? Det kanske inte finns någon att lära sig språket av?
Kommentera

scim:

Jag har alltid fel säger du. Tur att du alltid har rätt då!

hade det varit en ryss som blivit upphakad hade ni sagt ähh det där var väl ingen straff eller hur ??
Kommentera

Wayne Gresky: Ei saa pietää.

Gidde: Synd och skam att höra en Järvedsbördig pajk snacka skånska.
Kommentera

mattias - 74:

Lägg ner. Det enda sättet för dig att ha rätt är att fortsätta plagiatera andra.
Kommentera

mattias - 74: Kom med nåt argument nån j-a gång.

Du sticker ut hakan gång på gång och när du får mothugg eller rent utav överbevisas så blir det en massa påhopp, ämnesbyten och pjosk.

Kommentera

Wayne Gresky: Jag såg inte intervjun med honom och begrep du inte vad han sa så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Kommentera

Salle:

Que ???

En motfråga. Varför blir jag alltid påhoppad av den sk expertpanelen här på HS bestående av Poffa och Scim och nu ytterligare en modoit ??

Straff eller inte är frågan ? Jag hävdar att domaren lika gärna hade kunnat fria vilket han gjorde och dömde utv. Vad är problemet.

Orka bråka när vi är i Final liksom
Kommentera

mattias - 74:

Ja det är ju kul att Sverige tog sig till final, men jag förstår inte vad det har med saken att göra. Du hävdar att domaren gjorde rätt när han enligt regelboken gjorde fel, det finner jag väldigt humoristiskt (dock ej förvånande, förvånandsvärt nog).
Kommentera

mattias - 74:

Ja det är ju kul att Sverige tog sig till final, men jag förstår inte vad det har med saken att göra. Du hävdar att domaren gjorde rätt när han enligt regelboken gjorde fel, det finner jag väldigt humoristiskt (dock ej förvånande, förvånandsvärt nog).
Kommentera

scim: Är det någon som sänder Canada-USA, jag hittar inget på Eurosport?
Kommentera

Stigsson: Det är Eurosport 2 som sänder.

Eller så kan du se en stream här

[url=www.channelsurfing.net/]Stream från bla TSN[/url]
Kommentera

scim: Kan ju omöjligt bli straff när domaren inte dömer straff.
Det är ju han som bestämmer..........puckon ;P
Kommentera

Kramer: Tur att han inte dömde honom till döden faktiskt.
Kommentera

Salle: Och där tog Kanada ledningen med 1-0 genom Shawn Matthias efter ungefär två och en halv minut av andra perioden.
Kommentera

Paddan: F-n. Men streamingen är ruggigt bra.
Kommentera

Salle: jag tror faktiskt att att Kanda passar oss bätrre än vad USA. Gör för vi har slagit Kanda en gång tidgare. Så att jag tror att dom passar oss bättre än Vad USA gör.
Kommentera

ajon: Dom spelar ju "samma" hockey men Canada har revansh att utkräva. Därför "väljer" jag Amerikat före Fransk-Britterna.
Kommentera

Salle: Där gjorde Karl Alsner 2-0 till Kanada i spel 5 mot 4.
Kommentera

Paddan: Missade du 2-0 också???

J-r!
Kommentera

Salle: det är bara hoppas att Enroth är lika het imrron som han var idag. Men första pucken idag skulle han ha tagit tycker jag.
Kommentera

Salle: Nepp, jag har sett båda målen live.
Kommentera

ajon: Jo de skulle han nog, den såg ut att åka in alldeles för lätt enligt mig också
Kommentera

ÄlskarTIK: jo men vi ska nog inte gnälla allt för mycket utom Enroth hade. Sverige inte varit i final imrron han tog många fina räddningar i slutet av matchen.
Kommentera

ajon: Ja så är det. Hoppas han sköter sig minst lika bra imorgon så kommer nog det här att gå finfint :)
Kommentera

Salle: Helt ok match, nästan i klass med streamen.
Kommentera

ÄlskarTIK: jo det måste han göra. Gud så skönt om vi kunde knäppa dom på käften imrron också.
Kommentera

ajon: Ja fy fan det vore härligt de!! :D :D
Kommentera

ÄlskarTIK: Pricken i kistan. 3-0

När går finalen?
Kommentera

Salle: kl20 hinner ni hem från Timrå.
Kommentera

Salle: Och där blev det 4-0 också genom en rejäl bjudning från en amerikansk spelare.
Kommentera

Giroux firar målet genom att göra en Castroneves på plexit.
Kommentera

ajon: Ni och Ni...
Kommentera

Salle: ska du inte till Timrå imrron?
Kommentera

ajon: Inte för att det har med JVM att göra men. Nix pix.
Kommentera

Salle: Är det bara jag som blir sömnig när jag hör den här spelarens namn uttalat lite slarvigt?
Kommentera

Wayne Gresky: Haha ! ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Hahaha, den var bra!
Kommentera

Vi kan konstatera att inför finalen så toppar en nybliven 17-åringen plus/minus-ligan i hela JVM.

En av dagens absolut främsta aktörer dessutom även om vissa lamor verkar missat detta.
Kommentera

Wayne Gresky:

O herregud vad denne 17-åring imponerar,påminner stort om en viss back jag såg i Rocklundahallen i Västerås för första gången under hösten-89.
Kommentera

Bissett19: gör vi samma bragdmatch som i lördags då vinner vi imrron det kan jag lova.
Kommentera

Wayne Gresky: Han är fantastisk helt klart. Finns få som hyllat honom så ofta som jag de senaste åren över internet i krönikor och matchrapporter.

+7 är en fin siffra även om hans +5 mot svaga Danmark ligger till stor del att han leder den ligan.

Det bästa är dock att det finns mer att ta ut av Victor Hedman. Framförallt offensivt, jag har sett honom gjort fantastiska ruscher och soloraider under alla de år jag följt honom. Men defensivt så har han varit så gått som prickfri i dne här turneringen.
Kommentera

Bissett19: Du menar backparet Peter Popovic och Tomas Lilja?
Kommentera

Frisco:

Du vet precis vem jag menar.

Kommentera

Poffa: Nej, vi andra tycker inte som dig och Scim, även fast du verkar tro det. Det var på inga sätt någon solklar straff. Nej, det var nog ingen straff överhuvudtaget. Och just det, jag glömde att sätta punkt.
Kommentera

Dream Team: Du kan inte mena allvar? Då kan du ju förklara varför det inte är straff. Mattias-74 kunde det inte.

Spelaren är helt ren, han har kontroll över pucken och det sker en utvisningsbelagd förseelse. Läs sedan detta:

508 - Straffslag

a) Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare hindras otillåtet bakifrån:

- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon
  (helt över den blå linjen)
- Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken.
- Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån.
- Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans.
- Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll
  har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten

Så DT, varför är det inte straff?
Kommentera

« · 960749 · »