Ja det är ju kul att Sverige tog sig till final, men jag förstår inte vad det har med saken att göra. Du hävdar att domaren gjorde rätt när han enligt regelboken gjorde fel, det finner jag väldigt humoristiskt (dock ej förvånande, förvånandsvärt nog).
Ja det är ju kul att Sverige tog sig till final, men jag förstår inte vad det har med saken att göra. Du hävdar att domaren gjorde rätt när han enligt regelboken gjorde fel, det finner jag väldigt humoristiskt (dock ej förvånande, förvånandsvärt nog).
Salle: jag tror faktiskt att att Kanda passar oss bätrre än vad USA. Gör för vi har slagit Kanda en gång tidgare. Så att jag tror att dom passar oss bättre än Vad USA gör.
ÄlskarTIK: jo men vi ska nog inte gnälla allt för mycket utom Enroth hade. Sverige inte varit i final imrron han tog många fina räddningar i slutet av matchen.
Wayne Gresky: Han är fantastisk helt klart. Finns få som hyllat honom så ofta som jag de senaste åren över internet i krönikor och matchrapporter.
+7 är en fin siffra även om hans +5 mot svaga Danmark ligger till stor del att han leder den ligan.
Det bästa är dock att det finns mer att ta ut av Victor Hedman. Framförallt offensivt, jag har sett honom gjort fantastiska ruscher och soloraider under alla de år jag följt honom. Men defensivt så har han varit så gått som prickfri i dne här turneringen.
Poffa: Nej, vi andra tycker inte som dig och Scim, även fast du verkar tro det. Det var på inga sätt någon solklar straff. Nej, det var nog ingen straff överhuvudtaget. Och just det, jag glömde att sätta punkt.
Dream Team: Du kan inte mena allvar? Då kan du ju förklara varför det inte är straff. Mattias-74 kunde det inte.
Spelaren är helt ren, han har kontroll över pucken och det sker en utvisningsbelagd förseelse. Läs sedan detta:
508 - Straffslag
a) Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare hindras otillåtet bakifrån:
- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon (helt över den blå linjen) - Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken. - Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån. - Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans. - Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten