Dream Team:
"typiskt svenska rättviseaspekter" my ass.
Hade man velat lägga alla matcher i Ejendahl, hade Mora IK inte varit med. Punkt. Och då hade arrangemanget inte gått att genomföra av andra orsaker.
JimmyH:
Jag har ingen koll alls vad som händer i Mora ikväll, avviker om några minuter för ett prestigemöte mellan mina juniorkillar och min orts roligaste senior-kompisgäng. I en helt annan idrott.
Men jag kan lova dig att det inte är pengar man kivats om klubbarna emellan. Det finns inte en chans att föreningen Leksand skulle låta Mora få nån större fördel what so ever, och vice versa. Om alla Sveriges matcher skulle lagts i Leksand, hade det by default inte varit något samarbete med Mora.
Eller om man vänder på det, och skulle lagt alla matcher i den enda Elitseriearenan kring Siljan - då skulle Leksand backat ur fortare än vad Vinnerborg signalerat icing.
JimmyH:
JVM är ett samarbete arrangörsmässigt mellan två klubbar, Leksand och Mora. Om nu det ska vara ett samarbete betyder det också ett givande och tagande från bägge parter.
Om nu man ville ha haft alla matcher i Leksand, hade det inte blivit något sammarbete, vilket givit matcher i Leksands B-hall istället för i FMMA. Eller nån annanstans, typ i Långshyttan.
Paddan:
3-0 till Kanadickerna efter 2:00 i andra.
Asch! Där gjorde USA 3-1. 2:26.
Portello:
Ja, jag har lämnat er nu, för att se Landslaget (eller Mora IK) mot Team Canada.
1:33 och 1-0 Mikael Simons.
Portello:
Sverige har startat mycket entusiastiskt, men jänkarna får lite snöpligt första målet i PP.
En hoper pixlar dog på min TV. Jag tror det var Emil som flimrade förbi på läktaren.
TIKbiff: Jo det kan bli härlig hockeyafton,bara inte Småkronorna är för tagna av stundens allvar.
Så här spelar Småkronorna i kväll:
Målvakt:
Joel Gistedt
Backpar:
Jonas Junland - Jonas Ahnelöv
Daniel Rahimi - Niklas Hjalmarsson
Alexander Hellström - Alexander Ribbenstrand
Sjunde back:
Patrik Nevalainen
Kedjor:
Nicklas Bergfors - Nicklas Bäckström - Robin Lindqvist
Andreas Thuresson - Patrik Berglund - Martin Johansson
Alexander Sundström - Patrik Zackrisson - Fredrik Pettersson
Patric Hörnqvist - Magnus Isaksson - Linus Omark
Extra forward:
Andreas Molinder
Vitryssland vinner mot Finland med 4-3 och Tyskland vinner i Sudden Death med 2-1 mot USA. Känns som två skrällar.
Efter nio minuter av sista perioden kvitterar USA till 1-1 mot Tyskland.
Vitryssland - Finland står 1-1 efter första perioden och Tyskland leder med 1-0 mot USA.
JimmyH: "The Swedes have some heavy powerforward upfront,lead by Nick Backstrom".......;)
Seriöst tar dem på JVM,vi förstår nog inte hur stort det är därborta.....
mattias - 74:
Eftersom jag tror det är omöjligt att vinna över Kanadickerna tre gånger av tre på en tiodagarsperiod, hoppan jag på däng ikväll.
Och guld, med 4-3 mot lönnlöven i finalen.
Småkronorna ser fantastiskt sega ut idag.