Leksands IF

26720 inlägg · 1368 ämnen

Borås - Leksand

« · 992499 Till forumet


Borås - Leksand
Ingen Belfour och ingen läck i målet.

17 åringen Erik Hanses får chansen mellan stolparna. Jättekul.

Vinst med 1 - 6 Elof gör mål.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
mattias - 74: Njaa Leksand går nog på halv fart.. det har ju inget att spela för =) Tror på 5-5 idag
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Tja Leksingar! Nu vet jag inte om detta är rätt ställe att fråga på men de kanske finns en del Falubor här, jag kommer nämligen att befinna mig där på lördag och undrar då om ni vet något ställe där man käka och se på hockey? en sportbar eller pizzeria alltså. Vill inte missa vår match mor Djurgården. Tack på förhand och lycka till ikväll! vi ses troligtvis i kvalserien, annars i Elitserien nästa år.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
brynasaren:

Harrys i Falun kan jag rekommendera. Där brukar de visa Sport
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
brynasaren:
O'Learys Hälsingtorget 1 i Falun visar nog också matchen , se länk .
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Alisandali: Billgiare dricka än harry´n oxå =)
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Men hur fan går det här till då???

24.11 2 - 1 SH1 BoHC 20. AHLSTRAND, Patrik
(21. LUND, Jimmy)

23.23 2 min BoHC 25. NILSSON, Jonas HOOK
21.22 2 min BoHC 26. PERSSON, Joakim BOARD
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Dessutom van Borås skotten i 1:a med 12-5...
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
norrland: Jag förstår inte din förvåning--Leksand är inte bättre!!
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Superman : Nä tydligen inte, det är det som gör min förvånad. Men det är väl bra att du njuter av det iaf.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Superman :

Jo Leksand är bättre än så här. Jag lovar
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
mattias - 74:
Ser tungt ut ikväll, verkar inte som om det kommer att hända så mycket i sista perioden.
Synd att Hanses inte fick en bättre kväll, har backarna tagit ledigt måntro?
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
mattias - 74:
Om Leksand var bättre än så här skulle nog resultatet varit tvätom , och ett lag är aldrig bättre än sin senaste match .
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Motivation slår klass.Borås har mer att spela för.Där har ni förklaringen.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Alisandali:

Vi vänder och vi vinner.... :-)

57.24 4 - 3 EQ LIF 49. KARLSSON, Gabriel
(32. BERGENSTRÖM, Jens
14. OLLAS, Jesper)
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
svennis:

Nähä!?!?!?
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Alisandali:

Hä bidde 5-3 i öppet mål till slut.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Alisandali: Leksand har ingen chans i kvalserien. ELITLAGEN är klassen bättre oavsett vilka två det blir
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Superman : Bara så ni vet ;-)
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Superman : Det återstår nog att se och det lär inte gälla några naturlagar i KS vad jag hört ;-)
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
horcoff: Faktum är att jag har inte någonting emot Leksand- tvärtom - jag gör bara en analys av de faktiska förhållandena.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Alisandali:

Denna matchen gäller ju ingenting för Leksand. Lag som har säkrat seriesegern brukar i regel inte gå för fullt under de sista omgångarna. Hv är ett bra exempel på det i ES. Jag tror och vet att Leksand kommer att bli och räkna med i den kommande kvalserie som stundar. Sedan får vissa moringar här inne tro att Leksand inte är bättre, det gynnar bara Leksand. Får man bara in en hel och fräsch Belfour mellan stolparna så kommer motståndarna att skaka av skräck :)


Mitt tips är att Leksand spelar i Elitserien säsongen 2008 / 2009. Vilket lag som gör Leksand sällskap bryr jag mig ärligt talat inte men jag kan ju spekulera lite.

Brynäs: Uselt målvaktsspel emellanåt, men en brendl i målform.

Mora: Har blandat och gett på slutet och har enligt mig den sämsta truppen i ES. Pitkimäki kommer bli deras viktigaste spelare

Luleå: Spelare som Chabada Larose Bartecko omark kommer åka 8:or run Leksands spelarna. NEJ TACK !!!

SAIK: ett lag som Leksand kan efter alla möten i kvalserien. Ser hellre SAIK än tex Brynäs.

SSK. Sveriges tråkigaste lag, dock verkar det som om de klarar sig detta året.

Med detta vill jag säga att gärna slipper Luleå och att jag gärna ser SAIK och Mora i kvalserien. Brynäs skall vara kvar.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
mattias - 74:
Det kommer finnas fler lag än två från ES och Leksand i årets kvalserie. Det kommer bli en överraskning, för en del.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Metal Guru:
Han menar nog vilka lag som gör Leksand sällskap till kvalserien.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Metal Guru:

Jag vet men jag tror inte Malmö fixar det. Rögle har enligt mig större chans att klara sig till ES.

Att jag vill ha Mora i KS har ingenting med att jag vill att de åker ur utan mer för att jag tror Leksand har större chans att vinna mot dom än tex Brynäs och Luleå.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
mattias - 74:
Jag ser gärna två dalalag i elitserien nästa år.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
mattias - 74:
Vill bara förtydliga att om Leksand ska spela ES nästa år ska man vara bland de två främsta i en KS på tio matcher. Då räcker det inte att koncentrera sig på att slå ES-lagen.

Jaja,
nu ska jag iväg och acceptanstesta.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Metal Guru:

Nej absolut inte men man måste slå dom också och det är i regel ES lagen som är svårast att slå.

Lycka till på tentan :)
Kommentera


Sv: Borås - Leksand
mattias - 74: måste säga att jag e imponerad av Borås på grund av sin trupp.. Trodde faktikt att det skulle åka ur direkt i år men men även en expert kan ha fel ;)
Kommentera

Sv: Borås - Leksand
Projta:

Att Hammarby skulle åka ut var väl ingen skräll ??

Borås har ju den gamle frölundaspelaren Jens Karlsson samt några andra intressanta spelare b.la Jonas Nilsson fd Leksand. Tror de kan vara med och slåss om en PO plats till Es om de har lite tur på vägen.
Kommentera

Sv: Borås - Leksand

mattias - 74:

Tror du att dom kan det ???

Klart som f#n att dom kan det , efter som dom bara är en poäng ifrån sjunde platsen med två omgångar kvar och spela .


Själv så tippade jag Borås på 7:e plats redan före start av AS .

Kommentera

« · 992499