Leksands IF

26752 inlägg · 1367 ämnen

Brynäs - Leksand

« · 565722 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Leksand
Db_04: På Superstars chatt är det just nu 30 stycken , några verkar ha kontakt med folk på plats.
Kommentera

Alisandali:
1-0 Leksand
Kommentera

Alisandali:
Sändningen från radio Roslagen verkar mycket bättre nu när Curre är med pratar.
Hoppas han är med i fortsättningen också.
Kommentera

nr19 Brus:
Brynäs-Leksand 0-1 Paus.
Verkar vara fullständigt rättvist.
Kommentera

nr19 Brus:

någon aning om vilken frekvens radio Roslagen ligger på?
Kommentera

Turn: 107,8
Kommentera

83 Liljegren:

tackar =)
Kommentera

nr19 Brus: Skönt att slå Brünäs , kul för Duba att hålla nollan första matchen i LIF-tröjan.En mycket värdig debut.
Kommentera

Alisandali:

Vissa brynäsare tycker juinte att han är något att ha, men de är väl bara avundsjkuka för att Masken för en gångs skull lyckats med värvningarna som de t ser ut!

Ps. du kan väl slå en signal!
Kommentera

Alisandali:
Ja en väldigt bra debut.
Helst när man möter 5-stjärniga Brynäs anfallare.
Kommentera

nr19 Brus:

Haha Haha Haha
Kommentera

mattias - 74:
Wow det krävs inte mycket för göra er nöjd i värvningsväg alltså , kanske ska vänta innan serien har börjat innan ni lovprisar alla era värningar för mycket det finns gott om tid att dom floppar än så
Kommentera

Grattis till segern skriver jag även här och tack för alla mogna ödmjuka trevliga inlägg nu efter matchen i vår GB :)
Kommentera

WarhawK: Visst är det för tidigt än att säga för mycke om dom.... Men det har sett bra ut än så länge....men de har iof gjort fler år....
Kommentera

Db_04: Vill även jag tacka för alla trevliga inlägg som ni presterat i Brynäs GB under aftonen. Mattias var ju till och med lite elak mot Lijegren. Fy på er pojkar! Watt gjorde mål och Duba höll nollan - det bara måste bli SM-Guld!!!!
Kommentera

JanT:

Jag är inte elak, jag bara konstaterar fakta. Killen måste vara stammis på lunarstom.se ;)
Kommentera

JanT: niklass persson gjorde målet !(watt, wallenberg)! ser faktiskt bra ut!! bara bicek får göra ett mål så då lossnar det rejält!
Kommentera

Duba såg bra och stabil ut. Kommer nog bli mycket nyttig för er i vinter!
Kommentera

Falken: Japp, tycker att allt kändes väldigt bra, nyförvärven imponerade stort på mig!!

Duba visade klass, där han fick ingripa vid svåra situationer franförallt i tredje. Fina reflexer!
Srdinko och Lotvonen gjorde stabila insatser, ofta rätt placerade.
Kedjan med Ollas och bröderna Steen snurrade rejält med Brynäsarna, coh jag är övertygad om att Oscar Steen kommer få ett rejäklt genombrott.

Även Patrik Wallenberg, snabb teknisk menhan gick även rejält in i närkamperna. Ericsson visade stundtals upp ett smart spel, nyttig i defensiven var han. Bicek tror jag blir en poängkung, ofta rätt placerad och målskyttet kommer med lite matchträning
Watt gjorde oxå ett bra intryck, kom ofta runt backarna. Men sen måste jag också berömma Pajen, han hade bra fart även han. Bergenström tror jag dock har en bit kvar, lite långsam och drällig med pucken...

Den enda jag vill ge minus till är Hucko, uppträdde långsamt och gav ett osäkert intryck. Drog tex på sig 2 utvisningar.

Brynäs då? Vill nog slå fast ( som de flesta redan gjort) att deras backar har svårt. Tröga, och när LIF fick fast pucken så fick inte Brynäs bort den. Plus till LIF:s offensiv, samtidigt som Brynäs backar måste bli bättre annars blir det svårt. Tur för dom att de hade Holmqvist, som kan bli en stor matchvinnare...
Kommentera

maki: Jag vet inte riktigt vad för slutsatser man skall dra ifrån gårdagens match. Leksand tycker jag spelade bra stundtals men blev ofta nercheckade djupt i egen zon. Den första perioden var det i princip bara ett lag på banan. Det som "räddade" Leksand från baklängesmål var inte Leksand eller Duba, utan Brynäs egen ovilja (oförmåga) att skjuta.
Boork hade vaskat om lite i kedjorna men det skall inte ha någon större betydelse, man skall kunna skjuta oavsett om kedjekamraten heter Wahlberg eller Danielsson.

Nu vann Leksand med 1-0 och det är inte mer att orda om det. Men det var väldigt kul att se alla Leksandsfans som firade som om de vunnit SM guld. Det krävs inte mycket för att fansen skall lovprisa sina nyförvärv, sin nya målvakt och sitt lag. Jag måste ändå hålla upp ett varningens finger då Leksand endast mäktar med att vinna med "bara" 1-0 mot ett Brynäs som har tre matcher i benen på lika många dagar, Ett Brynäs som är slarvigt, oorganiserat och virrigt. Om Leksingarna (som många av den tillresta publiken) drar alltför stora växlar av detta så måste jag nog meddela att om Brynäs och Leksand inte presterar bättre än vad de gjorde igår så vet jag vilka två lag som återigen kan mötas i Kvalserien.

Meeen det är ju ett tag kvar till premiären i Gavlerinken. Ny match och framför allt. Helt andra förutsättningar.

Det ska bli skoj att följa förloppet av er nya målvakt, det var visst lite meningsskiljaktigheter angående hans kontrakt.
Kommentera

GävleLasse: de är väll lika med alla fans......ni klagar ju inte direkt på era nyförvärv heller..... och dom få Brynäsare som utrycker sin oro kallas dysterkvistar :)
Kommentera

JanT: Nå Sm Guld blir de knappast...vi får va glada om vi ligger nånstans mellan 5-8 när efter 50 omgångar...Liksom ni , Mora , Luleå , Södertälje, Modo , Timrå , Djurgården
Kommentera

Db_04: Mycket pekar på att Elitserien kommer att bli jämnare i år än på många år. Vad gäller våra nyförvärv så är det fortfarande lite tidigt och sia om de blir fågel eller fisk. Den som har stört potential att bli succé är Aarnio, han är en hårt spelande "grinder" och behöver inte oroa sig för måltorka eller liknande. Många spelare kommer att hata den killen.

I första matchen mot Modo så fanns det modoiter som åkte och kollade efter vart Aarnio var istället för att spela hockey ;)

Spets har visat sig ha lite svårt att komma in i spelet men det har sett bättre och bättre ut för varje match. Det är fortfarande försäsong så vi får se om ett halvår eller så, vilka som flippade och vilka som floppade.
Kommentera

GävleLasse: De där tjafset med dubas kontakt är klart nu.

Saipas sportchef är skitförbannad fortfarade men inte på Leksand utan på Sparta Prag.

Och dom kan och kommer inte att föra ärendet vidare då Svenska,Finska & Tjeckiska förbundet gett Leksand rätt.

Nu har du 3 länkar att se de på Dalarnas Tidningar & Aftonbladet samt LIFS Hemsida

www.borlangetidning.com/sport/artikel.asp?id=1348322
www.leksandstars.com/index.php?page=news&readmore=1465
Kommentera

GävleLasse: Ja han är lite lurig....inte så jättestor men kan smälla på ganska bra :) Då äre lite lättare me Lotvonen han missar man inte:)
Kommentera

Db_04: OK, skänt att det löste sig så pass smärtfritt. Jag tror att nu har hittat en självklar starter i Duba. Han ingav ett stabilt intryck igår. Men det är klart,han blev aldrig riktigt testad av Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Nej enligt dom raporter ja fick så gjorde han 3-4 kvalificerade räddningar sen va inte resten så allvarligt :)
Kommentera

Db_04: Nånting sånt var det. Det gällde samma för Honken med. Det mesta som kom var plockpotatis och skott mitt i magen. Målet som föll var ett typiskt tillfällighetsmål tycker jag. Men sett över hela matchen så var vinsten inte oförtjänt. Ni hade ju ett skott i stolpen med.
Kommentera

GävleLasse: Men de är ju så på försäsongen .....enligt radion så testade både Brynäs och Leksand lite nya uppställningar... Leksand gav Andersén och Bröms chansen i andra halvan av matchen.....Brynäs hade väll ett par junisar som spelade dom me antar ja.

Sen hade faktiskt Leksand fått vila 1 dag också.
Kommentera

Kan säga att Borlänge slog norska elitserielaget Sparta igår med 4-2.

Göran Hermansson uppskattade hyllningarna från den skara Leksands fans som hade hittat till hallen för att tacka han för tiden i klubben.
Kommentera

Db_04: Ja man vet inte hur pass mycket Leksands vilodag gav. Men det brukar ju kunna ge det där lilla extra. Brynäs hade även de Juniorer inne och de skötte sig bra tycker jag. Kim Sunna är bra på rören och har fin intensitet så honom har jag stora förväntningar på inom ett par tre år.
Bäckström, endast 18 år gammal spelar moget och stabilt, han kan tendera att göra lite fula saker emellanåt men hans spel överskuggas inte av det.
Kommentera

GävleLasse: De är ju oftast nyförvärven & juniorerna som vill mest på försäsongen ......
Kommentera

Db_04: sen tröttnar dom :P
Kommentera

Diaz: få hoppas att de inte blir så i år iaf (För vår del i alla fall)
Kommentera

Db_04: Boork har ju tagit med en del juniorer på matcherna och det är väldigt kul att se dessa. Boork är en frekvent besökare på både J18 och J20 träningar och detta ger ett besked om professionalism.
Kommentera

GävleLasse:
Leksand har ju 4 (+Lundell som är förstaårssenior men ska eventuellt lira me J20 även i år)

Petter Ullman (Back , 86a)
Niklas Andersen (Back , 88a)
Niklas Bröms (Fw, 86a)
Mattias Ritola (Fw , 87a)

Vet att 2 av dessa var med i går
Kommentera

Db_04: Brynäs har tre eller fyra med beroende på om man räknar Bäckström som junior eller senior. Man kan även notera att Boork har rullat runt på femmorna oavsett PP eller boxplay. Det var först i slutet av matchen igår som man kunde märka lite coaching ifrån Boork. Att han utvärderar ALLA spelare och ger ALLA chansen i de olika spelmomenten är uppenbart. Wahlberg var inte med igår och Björn Danielsson spelade Center, något jag aldrig sett honom göra förr. Och det gick väl sådär nån Hit var det inte.
Kommentera

GävleLasse: De kanske är rätt man för er.....han är lite av en professor....Bäckström lär väll räknas som junis 2 år till va? han är 87a va?eller vare 86a?
Kommentera

Db_04: Han är 87:a och han är verkligen en sevärd spelare. Blir inte han landslagsmässig så blir ingen det.
Kommentera

GävleLasse: Han får nog vänta ett par år....kom han med i senaste TEAM 20 ?
Kommentera

Db_04: Han kom med men tackade nej då han ville satsa på Brynäs A-lag istället.
Kommentera

GävleLasse: kan ni sluta tjafsa om brynäs, ingen i leksand bryr sig ändå inte om dom :P o vi är inte intresserade av era b-spelare =) FORZA LEKSAND! =)
Kommentera

Diaz: De måste föreligga ett visst intresse då många leksingar frekvent skriver och besöker VÅR gästbok.

Att du i din lilla inskränkta värld inte förstått det får vara för sig.
Kommentera

GävleLasse:

Leksingar och brynäsare har alltid gillat varandra :P
Kommentera

vad är det för adress till webb radion för att lyssna på mtachen?
Kommentera

GävleLasse: lasse du verkar vara en ISOLERAD gävlebo =)
Kommentera

Glempen: www.mattep.com/rrn/radio/Webbradio_v3.htm
men dom sänder bara dansbandsmusik idag... har inte ens talat om resultatet som förövrift är 0-0
Kommentera

Diaz: Ja visst är jag isolerad, i den bemärkelsen att jag håller på ett lag ifrån Gävle.

Jag svarade på frågor ifrån en leksing, och du kommer med ett väldigt moget och genomtänkt inlägg...

"Må en miljon kamelflugor bygga bo i dina armhålor!"
Kommentera

mattias - 74:

Varför e det just Leksingar och brynäsare som e rivaler :?. någon som har ett bra svar?

Forza Leksand
Kommentera

superovve: Oj vad många frågor! Kanske att du kunde försökt få med alla i ett och samma inlägg... så hade jag sluppit scrolla så förbannat!
Kommentera

« · 565722 · »