Leksand är i praktiken klart för kvalserien. Nu tar man hjälp av före detta förbundskaptenen Curre Lundmark för att undvika ännu en degradering. – Eventuellt kommer han att hjälpa tränarna, säger Jonas Bergqvist, vd för Leksands IF. Leksand förlorade i går mot Luleå, 1–7 och dalalagets största förlust under säsongen. Nu ser klubbledningen, med vd Jonas Bergqvist i spetsen, över laget. Och tränarstaben – igen. – Jag har pratat med Jonas Bergqvist. Vi har haft en dialog hela vintern. Men jag är inte klar som ny tränare i Leksand, säger Curre Lundmark. Jonas Bergqvist och Curre Lundmark har känt varandra sedan 1992 – då duon vann VM-guld tillsammans i Tjeckoslovakien.
mok: ja gillar inte MIF Redhawks nå vidare men ett skåne lag känns ändå rimligt... kanske Rögle vore bättre då ?
Sen lag 14..... tyckte ändå de va roligare på den tiden de fanns stockholmsderbyn.... även om SSK är från stockholmsområdet så är det inte samma sak.....
Db_04: Har la inte mycke övers för Rögle heller om jag skall vara ärlig men har vart så mycke i Malmö id eras tråkiga ishall o sett deras tråkiga lag så man fått nog. Ser nog hellre Malmö än Rögle dock.
superovve: Skulle nog säga att Masken är betydligt duktigare ön vad Curre är. Faktum är att Curre nog har haft sin glansperiod och egentligen borde lägga av med hockeyn. Han har ju inte direkt rosat marknaden som kommentator de senaste åren och vad säger att han lyckas bättre som tränare ?
Nu tar man hjälp av före detta förbundskaptenen Curre Lundmark för att undvika ännu en degradering.
– Eventuellt kommer han att hjälpa tränarna, säger Jonas Bergqvist, vd för Leksands IF.
Leksand förlorade i går mot Luleå, 1–7 och dalalagets största förlust under säsongen.
Nu ser klubbledningen, med vd Jonas Bergqvist i spetsen, över laget.
Och tränarstaben – igen.
– Jag har pratat med Jonas Bergqvist. Vi har haft en dialog hela vintern. Men jag är inte klar som ny tränare i Leksand, säger Curre Lundmark.
Jonas Bergqvist och Curre Lundmark har känt varandra sedan 1992 – då duon vann VM-guld tillsammans i Tjeckoslovakien.