Leksands IF

SHL · 26914 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

Sv:Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

HAHA sjuk matchserie, har aldrig sett ett lag blivit så utspelade som Leksand var i princip alla matcher.

Känns som att det byggts upp en rivalitet mellan Leksand och MoDo efter detta

Helt sjukt att Leksand vinner denna matchserie

Saltmasen:

Ja Salo borde såklart varit kvar, det såg riktigt bra ut med honom som sportchef

Börjar käka pizzan redan nu medans man är glad.

Timrå borta är en svår uppgift, om vi inte är med från början blir det tufft. Hoppas Gidlöf är het på gröten

Saltmasen: Fyfan vad Hellsten är dålig. Hoppas Gidlöf står resten av säsongen.

Jalapeno:

Tjänstefel att byta målvakt i en sådan här viktig match i slutet av grundserien, dessutom vet ju alla att Gidlöf är nummer 1

Jalapeno: Vad har hänt med Mantas? Är han skadad än? Han spelade ett par matcher innan jul eller nåt sånt

Saltmasen: Ingen aning tror bara det tappat förtroendet samt att han ändå har utgående så det vill väl kanske inte satsa på någon som ska lämna efter säsongen.

Jalapeno: Ganska säker på att han kommer gå till Djurgården om han inte förnyar med oss. Men det skulle vara konstigt att vi inte släppte han till DIF redan innan deadline, speciellt med dubbelregistreringen av Gidlöf. Då tror jag att DIF hellre hade tagit över Mantas kontrakt.

Har inte gått mer än 4 minuter och vår första femma har kastat bort 2 puckar i defensiv zon

Saltmasen: Vet inte hur det är det med ekonomiska delarna. Det kanske inte hade råd att köpa ut han. Men jag är också övertygad att han hamnar i DIF ifall det går upp. Oklart vart han hamnar om det inte gör det.

Jalapeno:

Bra första period av Leksand

Brynäs verkar vänta på slutspelet, de har haft sina chanser men Gidlöf är så bra som man förväntar sig

Brynäs kör iof med en ren juniorkedja idag så de är ju lite ursäktade

mattias - 74: Nja håller inte helt med. Brynäs är ju minst lika bra som Leksand i första. Bara "tur" att vi fick utdelning på våra chanser. Skulle förvåna mig om inte Brynäs leder xG efter första perioden. Men ändå en helt godkänd period med tanke på att vi möter serieledarna.

Jalapeno: Jämn första period tycker jag, bra skott av Karlberg

Saltmasen:

Skulle just bedöma domarnas insats innan Veroneus 2a

Herregud vad billig

Knuts köper jag

mattias - 74: 3 super billiga utvisnigar. Clowner till domare.

SEN BLÅSER DET INET NÄR GIDLÖF FÅR SLAGSKOTT I MASKEN: VILKA JÄVLA APOR.

mattias - 74: Larsson höll i klubban

Jalapeno:

Brukar inte gnälla på filmningar men fan vad jag tycker Johan Larsson faller lätt i varje närkamp

Men kanske bara är jag.

Förlåt alla brynäsare men min åsikt

Stå på benen

Jalapeno: Helvete vad både domarna och Brynäs skämmer ut sig i andra perioden.

Jalapeno:

Japp tråkigt och se Johan Larsson så här

Tappar min respekt efter alla år i NHL

Där vågade han inte då hade han fått spö

Brynäs är dock mycket bättre i denna period och vi kan tacka Gidlöf

Vilken målvakt

mattias - 74: Håller inte med om att Brynäs är bättre. Tar du bort de partiska domarna så hade det sett annorlunda ut.

Jalapeno: Det var lite segt efter 3 mot 5an men hoppas dom får en reset med pausen nu.

Saltmasen: Störande att en Brynässpelare har samma namn som jag. Känns inte rätt alls.

Saltmasen: 3 Enkla.

9 av 12p mot Brynäs denna säsong om jag inte har fel. Tror vi tar dem om vi skulle mötas i slutspel.

Jalapeno:

Ja sådana här vinster stärker självförtroendet. Brynäs var bra men Gidlöf var minst en klass bättre.

Vad är det dom säger, en bra målvakt är halva laget

Jalapeno: Nja, om vi spelar som vi gjorde ikväll så är det nog inte hållbart. Det räcker inte att göra en bra period, men ja det är bortamatch också.

Gidlöf kommer inte stå på huvudet i varje match.

mattias - 74: Ja det är som det är, hoppas dom blir tillrättavisade.

Alla fans har sina oönskade, jag känner att våran rivalitet är byggd på respekt för varandra så vi får ha lite förståelse.

Och så gillar jag att Gidlöf är obrydd.

mattias - 74: Brynäsare beter sig som de brukar. Står och skriker skällsord på en 05a vars enda "fel" är att han är jävligt bra på hockey.

Klass beteende från serieledarna.

Tror inte Gidlöf bryr sig speciellt mycket om vad töntar som håller på Brynäs tycker ändå.

Hade missat denna historia att Brynäs fansen tydligen inte bara hatar och hånar mot andra lags spelare utan de gör det samma mot sina egna.

Fatta att leda serien och ändå trakassera sina egna spelare och deras familjer.

Ska ju sägas att det är en minoritet som inte kan bete sig och majoriteten av Brynäs supportrar står nog inte bakom detta.

Jalapeno: Förjävligt oavsett, men skulle inte fastslå att det är Brynässupportrar innan man verkligen vet. Källgren tackade nej till Linköping inför säsongen och när Brynäs har spelat där har deras klack skrikit massa glåpord om honom, det är inte bara enstaka personer som skrikit. De har även skrivit en rad angrepp mot honom på sina LHC-forum online. Så jag skulle inte fastslå att det nödvändigtvis är Brynässupportrar som trakasserar honom och hans familj på sociala medier.

Saltmasen: Nja, om vi spelar som vi gjorde ikväll så är det nog inte hållbart. Det räcker inte att göra en bra period, men ja det är bortamatch också.

Gidlöf kommer inte stå på huvudet i varje match.

Glöm inte bort backspelet igår. De tog bort många klubbor vid div returer och överspel. Mer sådant tack.

Peja: Haha...
Den där Jalapeno är iaf allt bra rolig. Gnäller över att omogna och förmodligen 12-åriga adrenalinstinna barnrumpor som inte klarar av att ta en förlust, skriker glåpord.
Samtidigt som han själv verkar tillhöra samma supporterkategori, iaf av dom här egna orden att döma:

"SEN BLÅSER DET INET NÄR GIDLÖF FÅR SLAGSKOTT I MASKEN: VILKA JÄVLA APOR."

Inte för att det är nån ursäkt för gapandet på Gidlöf men man är ju rätt säker på att det hade låtit exakt likadant från omogna och adrenalinstinna leksingar, ifall Källgren hade spikat igen på samma sätt i Tegera Arena och sen blivit intervjuad rakt nedanför leksandsklacken...

Peja: Men det var väl efter 6-1 torsk mot TIK som det inträffa? Tror inte direkt LHC supportrar ser det och får helt plötsligt för sig att skicka hat.

Sen har du helt rätt att det kommer finnas idioter som inte kan bete sig i alla klubbar.

Huge: Personligen tycker jag det är stor skillnad på kalla domarna apor i stundens hetta när det tar horribla utvisningar och sedan inte blåser när vår målvakt är helt groggy efter slagskott i huvudet under 5v3 spel jämfört med att stå och skrika betydligt värre saker efter matchen till en 19 årig grabb vars enda fel var att han spika igen.

Sen ska man inte skriva som jag gjorde heller i det läget men jag tycker det finns nivåer på det. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att skriva hat mot en motståndar spelare bara för att det spelar bra. Enda undantaget är om det är en spelare som spelat riktigt fult och eventuellt skadat någon. Men egentligen ska man inte skriva/säga saker då heller.

Jalapeno: Jag vet inte hur det ligger till, men är det otänkbart att hatare är så pass intelligenta att de har örat mot rälsen och passar på att trakassera någon ytterligare när denne har haft en tung match? Då ger man dessutom Brynäs, som de också hatar, dålig PR på kuppen.

Det är inte varje säsong som man hör motståndarfans skandera hatramsor mot en enskild spelare i Brynäs. När Leksingarna skanderade ”håll i hatten, farbror Sjödin!” för ett antal år sedan var det liksom med glimten i ögat, det var inte LHC-suportrarnas tillrop mot Källgren.

Peja: Helt otänkbart är det väl inte men jag ser det ändå som högst osannolikt. Min bild av dessa personer som skriver dessa saker är att det är väldigt impulsiva och bara agerar i ren ilska så därför ser jag det som väldigt osannolikt att någon LHC supporter skulle vänta till Brynäs åker på stor torsk med Källgren i kassen och först då skicka hat.

Jalapeno:

Fast man vet ju aldrig med LHC fans, de har ju hånat Stefan Liv när de mötte HV. Vidrigt är bara förnamnet. Jag tror som du för övrigt att dessa som hånar Källgren är " " Brynäsare "

Hade inte Brynäs nån supportergrupp som hette KK, kommer inte ihåg vad de står för som hade skämt ut klubben förut med massa nidramsor och stök på matcherna?

Annars är det rätt intressant och läsa på många hockeyforum från fans till andra lag " inte bara Leksand " att Johan Larsson filmar och lägger sig väldigt billigt i väldigt många matcher denna säsongen. igår var det väl åtminstone 1 tillfälle som han förstärkte. Förstå mig rätt, jag avskyr sådant oavsett vilket lag det är men en spelare som gjort så många säsonger i NHL skall inte behöva hålla på så. hade ha gjort detta i NHL hade det inte funkat. Han börjar mer och mer likna Brad Marchand i NHL - Boston. En fruktansvärt bra hockeyspelare som dessutom har ett C på bröstet men som sysslar med så mycket skit.

Hoppas någon Brynäsare specialstuderar honom i slutspelet för han är såklart en av deras viktigaste spelare om inte kanske den viktigaste men han har en förmåga att falla lätt.

Tack för mig

Inga illa ment Brynäsare bara min åsikt.

mattias - 74: Också värt att nämna är att man kan ha sina åsikter om olika spelare/domare på forum men det är ju en helt annan sak att skicka dessa åsikter i form av hat till dessa individer.

Om man t.ex tycker att Johan Larsson är "dum i huvudet" så ser jag inga super stora problem att man skulle utrycka det (inom vissa gränser) på ett forum men att skicka meddelanden till honom direkt är ju en helt annan femma.

Jalapeno:

Visst är det så

Bra rutet

Signature: Det stämmer, Freddy Nilsson räddade ett mål vid sista stolpskottet.

Jalapeno: Jag håller det inte för omöjligt sett till tidigare erfarenheter på hockeysnack. Att skriva på ett till synes impulsivt sätt är också enkelt om man vill.

Gidlöf saknas i dagens uppställning. Verkar som Mantas ska stå istället.

Positiva nyheter är att Eddie Larsson är tillbaks efter sin otäcka krash i sargen mot LHC.

Jalapeno: Marcus sjuk? Hoppas Mantas är spelsugen

Saltmasen: Ah magsjuk skrivs det i falukuriren.

Verkar vara samma domare som mot Brynäs. Saik spelare tappar skäret samtidigt som Larsson lutar händerna mot honom. 2 min.

Sekvensen efter gör Saik en likadan knuff. ingen utvisning.

Förstå mig rätt ingen av sekvenserna borde varit utvisning men tar man ena och tar man andra.

Nu fick vi en billig tillbaks iallafall.

Jalapeno: Missade första perioden då jag blev fast i kön på Maxi, men dom säger att SAIK har inlett bäst?

Saltmasen: Ganska jämn period helhet. Saik var bättre första 10 och sen kom Leksand mer och mer in i det och "dominera" sista minuterna.

Jalapeno: Imponerad av Freddy Nilsson, både förra matchen och ikväll. Kul att se

Fan, kan vi sluta börja stänga matcher med 1-målsledning. Jag kan inte ha magkatarr 3gg i veckan hela våren.

« · 2825218 · »