Leksands IF

26702 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2591196 · » Till forumet


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Inne och ute listan

Man går hårt åt Ruohomaa

Undrar vad modoiterna tycker om den här sågningen
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Ja herregud vilket målvaktspar vi har denna säsongen.

Har vi sett säsongens räddning redan?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Asså Fille är helt insane, vilken jävla räddning han gör.

Annars är det en bra bortamatch tycker jag, vi förstör mycket för SAIK, dom hamnar snett och kommer inte riktigt igång och in i matchen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Lång intervju med Hrivik
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Tycker Anton Johansson känns tafflig i egen zon, gav bort många puckar idag som kunder renderat i mål för Luleå
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Grattis Leksand!! Bra gjort.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Ja, svårt att analysera när det känns som om Luleå tappar matchen totalt i andra perioden. Skönt att veta att vi kan göra fler än 1 mål per match iallafall, det är väl det viktigaste vi kan ta från den här matchen. Försvaret är stabilt förutom Alsings mjölksyra i början av tredje.

Det enda jag vill påpeka är att det är typ 5:e gången nu som Östman slängt bort pucken i PP. Jag vet att han skjuter bra men han är för slarvig med pucken och tar tveksamma beslut.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Inte för att jag tycker defensiven har varit dålig, bra sammarbete mellan målis och försvar.

Det är offensiven som inte fungerar, och det har hela tiden varit upp och ner under de senaste säsongerna, Jag undrar inte om Challe (Micke) borde få göra plats för det är helt underkänt just nu. Det är tredje säsongen i rad som vi ligger sist i tekningar och man har hela tiden vetat om detta problem men inte gjort nånting åt det.

Kul om Caito kommer tillbaka men om Kloos kommer tillbaka och det inte injicerar offensiven så ligger vi riktigt illa till.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Enig, ni var bra när vi möttes, är en lång serie.
Ni är trots allt bara två segrar från top6 och det är
40 matcher kvar
Känns lugnt för er
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Instämmer till 100 %
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jävligt svårt att vara leksing hittills denna säsongen. Jag är förvånad att det verkar vara relativt lungt runt om klubben med tanke på att vi bara är 3p före HV som har kris stämpeln och all media på sig.

I helhet har jag fortfarande en tro på att detta lag och stab har potential men det är dags att vi faktiskt presterar lite nu. Vi har fortfarande Caito och Kloos som saknas vilket kommer ge en boost på pappret. Sen tycker jag även vi har plats för att värva en back till och kanske låna ut någon av våra yngre backar till HA.

Funkar det fortfarande inte runt jul så är det dags för BH att gå. Han tillsammans med annan stab har helt enkelt inte fått ut tillräckligt av laget 3 senaste åren.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Gunler? Eller Lövet? Vet inte riktigt vilken av dom du syftar på
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Aa, ska bli kul och se han spela. Men vart ska han ta plats? Björn är inte direkt coachen som sätter juniorer i en första- eller andralina.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Knepig vecka vi har på schemat. Malmö vet jag inte riktigt var dom är när det gäller nivå och form, det brukar just gå lite hursomhelst när vi spelar mot dom. Däremot så är Timrå en tuff motståndare som man inte ska underskatta så det är lite 50/50 där också, men jag hoppas att vi bryter det här mönstret med varannan vecka iallafall, om det är mot Miffarna eller TIK spelar inte så stor roll för mig.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Instämmer med analysen, tycker synd om Borlängegrabben Monten, han ryker nog snart, han har ingen gameplan öht. Överskattad tränare
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Grattis till 722 för Knuss. Förutom första perioden så är det nog den bästa versionen av Leksand jag sett denna säsong. Jag ska vara ärlig att jag var lite besviken av Dalelven förra säsongen men nu när han fått rätt spelare runtom sig så har han gått upp minst två hak, vackert 5-2.

Ingen nolla idag men Fille är stabil i kassen, väldigt lugn.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Knuts slår N. Erikssons rekord med sin 722:a i LIF tröjan imorgon eftermiddag. Otroligt kul och viktigt att vi fortfarande har ett par OG:s i Leksand.

Ser man på motståndet så ser det ut som HV är på en uppåtgående trend så det blir nog en tuff match, jag hoppas och tror att Fille får vakta buren men inget sitter i sten när kontrarian-Björn står vid rodret.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Skönt med 3p och med lite utdelning. I helhet är dock denna insats väldigt mycket sämre än våra insatser i förlusterna mot SAIK och FBK.

I övrigt så måste vi låta Filip stå i kassen på lördag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Trött tisdag. Är knappast imponerad av insatsen, men det lossnade på nåt sätt iallafall. Kul för Filip att behålla nollan från debuten. Laddar om inför Lördag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Om vi inte tar poäng ikväll kanske Tjomme ringer till Karlins och "kollar läget"?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Aa, men vill gärna se han spela ett eller två år i Leksand så han få lugna sig lite.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Detta är roligt
Uppladdat:

450x300-img1511.jpegimg1511.jpeg

Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Såg inte hela matchen av tydliga skäl. Nu förväntar jag mig full pott nästa vecka annars är Björnen på tunn is.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Pellika är nog förlorad för svensk hockey efter denna säsongen, herregud vad bra han är

Detroit tar nog honom kanske redan denna säsong trots att han har kontrakt med Skellefteå även över nästa år
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Numret för små, irriterande!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Som vanligt, så har vi dom sämsta domare i Big 6. Johnsson kommer undan som tandhygienist i slutet på 2:a

Jag är så jävla less.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Hjärnsläpp??? Hur fan kan du sätta Larsson på bänken efter en nolla, sånt får man sparken för.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Jag tycker inte om att möta SAIK, det går illa nästan varje gång. Jag hoppas vi är påslagna idag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Skellefteå hemma ikväll. Kan gå hursomhelst
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: ja du har nog rätt. Även om det känns som att det är mer tur i fotboll.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Kristoffer Öhrn: Såklart finns det aldrig helt säkra matcher men om man jämför med allsvenskan (fotboll) så vet man att Malmö vinner 9 av 10 matcher mot Degerfors, Varberg, Sirius etc och den säkerheten finns inte i någon match i SHL.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: så är det väl i de flesta sporter i högstaligan. Gäller att vara mentalt stark när det gäller - i slutspelet :)

Tror det är Frölundas tur i år!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Nu vill jag se en seger. Ska bli intressant att se om vi blir stillastående i vår trapp mot SAIKs fart.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Nog finns det alltid en chans att vinna, men ser man trenden så har FBK och SAIK torskat i lördags och jag känner att de är lag som verkligen studsar tillbaka hårt efter en förlust. Och det är lite som du säger att det också beror på vilket typ av Leksand som dyker upp på torsdag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Va inte så säker på det. Såklart är det svåra matcher men idag är SHL en så jämn liga att man har minst 40% chans att vinna alla matcher. Kolla bara MIF-FBK senast man kunde ju anta att det skulle bli promenad seger för FBK men så blev det ej.

Det som jag tror avgör i första hand om Leksand vinner eller förlorar är spelet vi levererar den dagen och inte laget vi möter.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
SAIK och FBK på schemat, anar att vi skördar få poäng denna vecka. Om vi kan skrälla och sno några ÖT-poäng är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Håller med att Max har ett par högre växlar, annars är jag rätt nöjd med Peter de två senaste matcherna. Konkurrensen ökar på forwardssidan nu när Össman producerar igen
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Tur ändå att inte alla avgick som du önskade , tror inte ni hade segrat se senaste matcherna i sånt fall
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Skön seger igår. Bra att toppspelarna producerar. Finns uppgraderingspotential när Caito, Kloos och Martin är tillbaka samt att Peter och Max borde ha en högre nivå.Gillar att dom jobbar på att bli ”kletiga” i mittzon. Fortsätt att samla poäng så att det inte blir någon stress i den tuffa serien.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Kan ju iallafall fastställa att det spelar ingen roll vem som spelar mot Linköping, det är lika jävla tråkigt varje gång.

Annars var det en bra bortamatch av oss, vilken debut för Fille också! Nollan av 40 skott första matchen bådar gott, lite flax har han också.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Filip Larsson räddar 40 ( " ) skott i sin SHL debut och håller nollan. Grym insats ikväll
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: Öppningen på säsongen har varit väldigt spänd med tanke på cirkusen i styrelsen, så osäkerheten har varit påtaglig. Nu slipper vi fredagsångest iallafall.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

HAHA typ men saken är den att igår såg det bra ut, de 2 första matcherna var under all kritik
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Hårda krav efter omg2, nu låter du som timråiter som gått på myten av sig själva som självspelande storlag
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Bäckis69: Tack Bäckis. Det uppskattas!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Ja en väl genomförd match i helhet enligt mig till skillnad från tidigare matcher.
Kommentera

« · 2591196 · »