Leksands IF

26702 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2612899 · » Till forumet


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Skön seger idag. Stör mig lite på ett domslut. Nät det är 2:20 kvar av matchen så skjuter Lundqvist mot öppet mål och träffar stolpen varefter pucken gå parallellt med den förlängda mållinjen och ut i zonen. Domaren dömer icing!!!??. Jag tycker inte att den passerade linjen. Vet någon vad som gäller eller ska vi sätta det på misstagskontot?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Skitbyte av Knuts vid 1-1 målet. Usel match på det hela.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Jag vet inte. Hemmaspelet är under all kritik och tillsammans med den bleka insatsen sist så är jag skeptisk.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Match mot Frölunda ikväll

Tror på 3 nya fräscha poäng 😀
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Bara för att jag var där. Senast jag var där med sambon så blev det 0-4 mot HV. Blekt och mjukt som fn.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Vilken pissmatch, hur fan kan vi förlora när dom har Alkis-Klas i båset
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

LHC hemma strax.

Senaste 3 matcherna har Leksand 9 poäng av 9 möjliga mot LHC.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Ja denna insats hade inte räckt för 3p mot resterande 12 lagen i SHL. Det var ikväll jag fick veta varför IKO ligger där det ligger i tabellen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Ja, vinner på Edmonton-vis, kul att många gör mål men det är inga vackra siffor direkt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Oskarshamn ikväll.

Ingen underskattning tack
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jag måste klaga efter första här, hur fan kan Össman få fortsätta i PP. Tappar pucken jämt och lägger svärmorspassningar till höger och vänster.

Ja, jag vet att han skjuter hårt men han sullar bort tid varje gång han är nära pucken, mer onytta än nytta. Vi har bättre centrar som kan ta den positionen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Svår match, hoppas våran form håller. Om jag kommer ihåg rätt så sa Millner att om Torsdagens prestation var bra så skulle de stå på Lördag också så jag antar att Fille står i kassen idag också.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Håller med, han har varit ruskigt bra, bra värvning, jag fö önskade mig honom efter hans säsong i Kristianstad förra säsongen.

FBK ikväll, brukar bli bra drag på matcherna, lapp på luckan idag
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Kör Filip konstant tills han gör en dålig prestation.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Det är inte en välspelad match men det skiter jag i när vi tar 3 poäng mot ett formstarkt Luleå, när Caito prickar 2-0 så slutar Lule spela. Sen spelar vi den vanliga mördar-hockeyn vi är vana vid när vi har trygg ledning.

Det enda jag skulle vilja se är mer speltid för Kluus och lite bättre PP. Stjärna i kanten för Fille som håller oss i matchen när vi inte riktigt hänger med.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Gör man tre mål borta ska man ha poäng.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Håller med, våra målvakter måste vara på topp om vi ska hänga med resten. Serien är väldigt tajt just nu och vi har inte råd att ge bort billiga poäng
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Bortkastade poäng idag, frustrerande!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Håller med till 100%. En tavla av tränarna att inte ställa Filip i målet.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Mantas är en bra målvakt men idag torska han matchen åt oss på egen hand. En normal bra målvaktsprestation idag och vi hade vunnit med 0-3 eller 1-3. Otroligt frustrerande att behöva kriga för sina mål med bra spel för att sedan se HV slänga in enkla puckar från höger och vänster.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Hockeyn är tillbaks och Leksand förlänger sin 3p svit till 5e raka. En helt ok hockey match som Leksand lyckas dra det längsta stråt i. Det känns som att vi blivit mer jämna över 60 minuter och inte bara gör 1 till 2 bra perioder per match.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Definitivt det bästa målvaktsparet i Leksand på väldigt väldigt länge.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Stabilt målvaktsspel, är detta det bästa målvaktsparet på bra länge?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Jag hatar verkligen att spela mot Örebro, det går aldrig bra. Kommer undan med en 3:a idag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Skönt med match igen, hoppas laget kan fortsätta spela bra och vinna, kanonform innan uppehållet.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Så länge Challe och Challe står vid rodret så tror jag det inte är nåt fel med att lägga till en tränare. Dom är redan vana vid att arbeta med 4 tränare så det är väl bara att köra på.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: svårbedömt. Vill tro att det blir bra men oerfaret. Hoppas han kan systematiskt försvarsspel.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Från Leksands officiell FB

” David Printz förstärker herrlagets ledarstab
Leksands IF har kommit överens med David Printz om att tills vidare förstärka herrlagets ledarstab till följd av Björn Hellkvists sjukskrivning.

Sedan Björn Hellkvist tvingades sjukskriva sig för ett par veckor sedan har de bägge assisterande tränarna Mikael Karlberg och Challe Berglund lett laget tillsammans med målvaktstränaren Alexander Millner. Medan Björn Hellkvists sjukskrivning fortlöper har Leksands IF idag kommit överens med David Printz om att tillfälligt förstärka nuvarande ledarstab.
- Kul att vi lyckats knyta David till oss. David har en lång spelarkarriär bakom sig och har även varit ledare på olika nivåer, senast i Rögle och SHL. David har ett avtal som löper tills vidare utifrån vår situation på tränarsidan och han ansluter omgående till laget, säger Thomas Johansson.

Printz avslutade sin aktiva karriär efter säsongen 2019/2020, en karriär som bland annat innehöll över 500 matcher i SHL/Elitserien samt spel i såväl Nordamerika som flera europeiska ligor. Direkt efter spelarkarriären valde David att inleda en ny karriär som tränare vilken inleddes i Djurgårdens juniorled och som de två senaste säsongerna fortsatt med ett uppdrag som assisterande tränare i Rögle BK:s SHL-lag.

- Det känns fantastiskt roligt att få komma till Leksands IF! Jag är tacksam för chansen att vara en del av den resa som laget och föreningen påbörjat. Jag har fått en otroligt positiv bild av föreningen och tror verkligen jag kommer stortrivas. Jag vill komma in och bidra med erfarenheten från en lång karriär och jag hoppas kunna hjälpa spelarna i deras egen utveckling, säger David Printz. ”
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Hoppas att uppehållet ändå kommer bra. Tillslut får man en förlust och nu kan man gå på ledighet/ träning med god känsla och starta på nytt efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Det får dom gärna fortsätta göra
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Vi är nya oskars i den mening att alla våra motståndare gör sina sämsta matcher när dom möter oss.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Ja, när Verronå gör mål på friläge så är det gladhockey i Leksand. Man ser att självförtroendet är på topp när dom spelar, ingen panik, otroligt snabbt och rörligt. Hoppas vi har pillat ur alla blucklor nu så vi vet hur vi ska spela i fortsättningen. Lite tråkigt bara att det är uppehåll när vi är så heta som vi är.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Goda nyheter!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Bekräftat att Kloos spelar imorgon
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Skön seger. En till på torsdag skulle sitta fint. Hoppas också att MIF tycker att dom gör sin sämsta match för säsongen mot oss. Det behöver inte se snyggt ut bara vi vinner.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Grattis kommer hem igen och ser att ni vann .

Man blir glad, etta på oddset
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Luleå - Leksand 1 - 4
Skellefteå - Leksand 1 - 4
Leksand - Timrå 4 - 1

12 - 3 på 3 matcher

Malmö hemma på Torsdag
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Spelet i mittzon är helt otroligt bra, speciellt försvarsmässigt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

Där kom målet av 15

Klassavslut
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: Men nu tappade jag intresset
Lycka till, jag går ut och firar halloween istället i bygden
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: jag sitter här, händelsefylld inledning
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

Tack

Hade ni spelat hade jag kollat, jag ser alltid SHL oavsett om Leksand inte spelar, man har liksom ingen socialt fungerande liv utanför jobbet

haha
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Sant… men finns ju massor av annat att göra förutom hockey

Men ska nog ge matchen en chans
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

Ja det finns ju ingen annan match och kolla på ;)

Jag är försiktigt optimistisk

Timrå är riktigt bra

De vann senast och har ett riktigt bra grundspel.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Ska nog kolla er match, spännande att se hur ni klarar er mot SHL’s två bästa kedjor
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

Det kommer, han var ju skadad i början men man är såklart lite besviken, men det lossnar, förhoppningsvis ikväll ;)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Hur har #15 skött sig? För en utomstående så ser 2 mål svagt ut, jämfört med förväntningarna på uppemot 30-40 mål
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Leksands lag ikväll
Uppladdat:

450x300-img1693.jpegimg1693.jpeg

Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Ja jag hade mina misstankar om a det skulle bli så, Ruohomaa är bra när han är het och har rätt spelare runt sig. Men om det går emot så har han svårt att bry sig.
Kommentera

« · 2612899 · »