Leksands IF

26776 inlägg · 1367 ämnen

Expressen!!

« · 222015 Till forumet

Expressen!!
Mattias Ek på expressen Sågar Leksand.

"Ni är för dåliga" skriver han

se Länktipset
Kommentera

Sv: Expressen!!
frölundaindian: Han sågar även SSK.....Han är dum !
Kommentera

Jag skulle inte oroa mig för vad Sveriges förmodligen minst kunniga hockeyskribent skriver. Det är ett skämt att han får skriva om hockey.
Han skrev bl.a. att Hannes Hyvönen var en medelmåttig NHL-import. Han hade inte helt koll där va?
Kommentera

frölundaindian: Och än sen då. Det är åtta lag som går till slutspel och jag skulle inte tro att LIF är sämre än nåt annat lag som går in på åttonde plats... Om vi gör det - men isf är SSK ännu sämre...

Mattias Ek har målat in sig i ett hörn nu. Det här skulle ju SSK ta enkelt. De skulle ju vinna med tvåsiffrigt mot MIF samtidigt som vi skulle förlora stort mot FBK. Inget av detta hände och hans enda chans att ta tillbaka lite trovärdighet är att såga båda...

På tal om press såg jag igår hur Hr hovreporter Leman ser ut också... 8-)
Kommentera

42 Olsson: Minst sagt... Elva mål på nio matcher. Plus att han skjuter som en häst sparkar...

Klart bättre import än Kallio - för att inte tala om Virta... ;-)
Kommentera

42 Olsson: Kan inte annat än hålla med. Det finns ingen anledning att över huvudtaget läsa en artikel författad av denna man framförallt när han uttalar egna åsikter om de olika lagen.

Sedan ska man ta artiklar skrivna av AB:s Wennerholm också med en nypa salt. Samme man som skrev "Idag kommer Påhlsson att skriva kontrakt med Frölunda" när han i själva verket var i Göteborg för att hälsa på sin polare Alavaara.
Kommentera

gripen66:

Helt klart... Kallio är inte ens i närheten av Hannes Hyvönen!

Man kan ju stillsamt undra varför inte Leksand får tag på sådana här värvningar som Kallio eller Hyvönen men Tommy Westlund är völ minst lika bra :)

Imorgon klarar jag inte av en förlängning.. Ser helst att Leksand punkterar matchen tidigt så man kan slappna av i lung och ro....

Tur att man har ett starkt Hjärta
Kommentera

Dragan 2k:

Nej nu får det vara nog... Skall ni sno Påhlsson också *S* :-)

Jaja *S* väl mött i kvarten :-)
Kommentera

bajenmattias: Kallio har i och för sig varit en riktig vitamininjektion. 12 poäng på 9 matcher att jämföra med Hannes 11. Skillnaden är att det finns ett gång målpass för Kallio också.

Hue är det med Leksands ekonomi. Kan det vara en faktor när det gäller att knyta till sig spelare av Hannes, Kallio eller Virtas karaktär?
Kommentera

Dragan 2k:

Är nog tyvärr så men men man kan ju hoppas att westlund skriver på nu för han skulle bli bra för Leksand tror jag!!!!

Kallio lär väl ha dubbelt så mycket i lön om man jämför med tex Nielsen eller Karlberg :-)

Tror inte att han skulle spelat i ES annars och allra minst Vf :)
Kommentera

bajenmattias:

""Kallio är inte ens i närheten av Hannes Hyvönen!""

Har du sett Tomi Kallio spela någon gång!

Hyvönen är bra all ära, men Inte ens i närheten är helt klart att överdriva, han har gjort 12 poäng 6 mål och 6 assist på nio matcher, det är ju inte direkt långt i från Hyvönens 11poäng (11 mål) men att hyvönen är bättre än Kallio kan man inte jämföra helt olika spel profiler, men hyvönen har ett ruskigt skott, Kallio har ett ruskigt glid och tempo som få spelare i ES klara.

Du kommer att få se mer ignerat: Tomi Kallio till slutspelt, det lovar jag.
Kommentera

frölundaindian: Det är dags att göra som dom flesta andra frölundaiterna, dvs att inte ta vissa personers inlägg på allvar, ingen kommer ändå att få sista ordet.
Kommentera

danoj: Jag vil inte ha sista ordet bara få min åsikt registrerad, det har jag nu, TACK. :)
Kommentera

frölundaindian:

Jag säger inte att Kallio är dålig om du nu tror det.. Tvärtom är han väldigt bra men jag tycker att Hyvönen är ett strå vassare....

Kallio har ju visat han kommer att bli oerhört viktig för er i jakten på guldet... Likaså med Hannes i FBK!!!

Hur som helst så tror ju jag att Kalli och Hanes kommer att slåss om skytteligasegernm i slutspelet!!!
Kommentera

bajenmattias: nä, jag trodde inte du tyckte han var DÅLIG men Inte äns i närheten lät lite för grovat och överdrivet bara :)
Kommentera

jag har inte sett nån av Hannes lr Tomi live
men jag tycker det verkar som Tomi gör mer nytta, lite mer allround, än vad Hannes verkar vara som är en j*vel på att skjuta hårt.
Kommentera

t0rre: jag anser ju att båda är viktiga men frågan är ju om det är någon idé att jämföra dom , Hannes gör en massa mål och som alla vet är det ju målen som räknas, men även Tomi gör ju en enorm nytta i Frölunda med sitt fina spelsinne och snabba skridsko åkning. Jag tycker istället vi alla ska vara glada för att 2 sådana profiler nu finns i elitserien
Kommentera

Micke80: ja det är trevligt att dom är här och skulle gärna se båda i Leksand ;-D
Kommentera

t0rre: ja jag förstår det , det är verkligen 2 spelare som kan avgöra matcher , fast ni har ju Nielsen och Karlberg (inte långt efter i alla fall)
Kommentera

Micke80:precis, SuperDansken och Challe e ju inte helt fel dom heller :)
Kommentera

« · 222015