Domara Claesson visade ut vopat på Matchstraff heöt korrekt men han skulle även tagit Hudidnge killen på matcstraff eftersom denna började. Vopat stod mest och höll i hans klubba i början innan det brakade lös.
Sedan skulle inte Leksands 4 - 2 mål godkänts. Solklar SPARK!
Claesson måste va den sämsta domare som varit i Leksand och dömt och då menar jag för alltid.
mattias - 74: 5 - 3 emot seriens slagpåse Huddinge är väl fan inte bra nog??!! hur ska det då gå emot ES lagen i KS då?! är vi slagpåsar då?! Ja tycker inte detta duger på lååååånga vägar! 3-4 värvningar innan KS TACK!!
Värvningar är nog inte lösningen tror jag! Vopat är förresten avstängd på söndag! Tror killarna måste inse allvaret och spela enkelt och med lite jävla anamma, men visst nån bra spelare måste kanske Leksand skaffa men 4 - 5 st NEJ!
Spelar liksom ingen roll, Huddinge eller Mora eller Linköping eller Frölunda. Man skall spela på sitt yttersta jämt och inte glida omkring som vissa gör. Dags att Lundström tar i med Hårdhanskarna nu! Sedan förstår jag inte varför Green inte får ett livstidskontrakt ??
mattias - 74: om vi ska få det problemet till bukt lär vi värva Boork(eller någon med liknande ledarstil), fram tills dess kommer lif att förbli ett lirarnas lag...
livstid är väll att ta i, men jag skulle gjärna se ett kontrakt med green på 3-5 år
mattias - 74: ja tycker att spelarna borde vara otroligt peppade på alla matcher, men speciellt matcher emot slagpåsar som huddinge där man kan få massa poäng i sitt protokoll, men spelare verkar inte intresserade av mål o assist nu för tiden?!
Nu har jag ögnat igenom highlightsen från fredagen på IF´s hemsida.
Det som slår mig är att Hirsch returer allt som oftast går rakt ut i slottet till framstörstande Huddingespelare som bara har att raka in pucken i mål. Huddinges 1:a och 3:e mål blir till på detta sätt. Visst, han motar pucken första läget, men han släpper alldeles för ofta till ett ännu bättre läge med sin retur. Inte övertygande!
Ang. spark i mål, så hinner inte kameramannen med, så det går inte att avgöra.
Våran Elof kommer att visa upp ett backspel i klass med Lidström.
Heja Leksand