Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Fredag 26/1 kl 19.00: Leksand-Huddinge

« · 823519 Till forumet

Fredag 26/1 kl 19.00: Leksand-Huddinge
Tror stenhårt på vinst med 8-0, Vopat sätter första!

Våran Elof kommer att visa upp ett backspel i klass med Lidström.

Heja Leksand
Kommentera

Sv: Fredag 26/1 kl 19.00: Leksand-Huddinge
penisse: asså är du kär i Elof eller??? tycker att dom kan sparka karln
Kommentera

Venne:

Alla har rätt och gilla vem de vill men i detta fallet tror jag han driver med oss =)
Kommentera

mattias - 74: inte så förvånande, med tanke om vad de flesta av oss här tycker om elofs spel i egen zon och hans skridskoåkning

men vist passa kan killen iaf

angånde matchen mot huddinge ska det bara vara vinst, något annat finns inte, ska även bli roligt och se arboga på tv4plus...
Kommentera

mattias - 74: Jo det får jag hoppas att han gör=)
Kommentera

Tror på 6-1 i denna match, men det är om Hirsch får vakta buren, annars blir det 6-4!.
Kommentera

leksandboy: så du tycker hirsch är bra? är inte så imponerad av nån av Hirsch eller Puurula ja...
Kommentera

Diaz: Vet inte om jag vill säga bra, mne jag tycker att han är mkt bättre än puurula. Men han har visat en hyfsad form nu på sitonde.
Kommentera

leksandboy: jo men sen helt plötsligt kan hirsch släppa in 9 puckar av 10 möjliga o spela som en division 4 målis!
Kommentera

Diaz:

Japp, jämnhet är ju inte det första man tänker på i samband med Hirsch.

Var suverän i MoDo av och till, men rena sållet strax efter.
Kommentera

Diaz:

Snart bär det av mot hallen och förhoppningsvis får vi se ett målkalas, tror på 7 - 1 och Vopat gör minst 2 !
Kommentera

Diaz: Puurula var grym innnan han blev skadad tidigt på sesongen, hittar han bara tillbacks till formen han hade då så har vi en bra keeper

men vist Hirchs har varit bättre nu på slutet och bör därför stå mäst
Kommentera

Falahk: 03.08 1 - 0 EQ Leksand 19. HEDLUND, Magnus
(47. ENEQVIST, Johan
15. HUOKKO, Jan)

Bra start!
Kommentera

leksandboy: kul att även att Linus Persson målat för arboga
Kommentera

Falahk: 29.26 2 - 0 PP1 Leksand 24. MIKKOLA, Niko
(13. GREEN, Morten)
Kommentera

leksandboy: Skönt att Mikkola fick sätta en puck , han har haft det tungt med målskyttet efter en mycket bra början på serien .
Kommentera

leksandboy:
42.53 3 - 0 PP1 Leksand 52. SAARELA, Pasi
(17. KARLBERG, Mikael)
Kommentera

Alisandali: och nu har huddinge gjort 2 mål åsså
Kommentera

Falahk:
54.44 4 - 2 PP1 Leksand 52. SAARELA, Pasi (15. HUOKKO, Jan)

och där van vi antagligen matchen
Kommentera

Vopat dra på sig ännu ett matchstraff och dom släpper in Huddinge i matchen igen .

3-2 nu med ca 7 minuter kvar , fel 4-2 Saarela trycker dit sitt andra mål för kvällen .
Kommentera

Alisandali:
55.52 5 - 2 PP1 Leksand 15. HUOKKO, Jan
(17. KARLBERG, Mikael
52. SAARELA, Pasi)
Kommentera

Falahk: Då är han halvvägs nu till sina lovade 30 mål , han lär nog öka tempot på dom lite om han ska uppfylla sitt löfte .
Kommentera

Falahk:

Domara Claesson visade ut vopat på Matchstraff heöt korrekt men han skulle även tagit Hudidnge killen på matcstraff eftersom denna började. Vopat stod mest och höll i hans klubba i början innan det brakade lös.

Sedan skulle inte Leksands 4 - 2 mål godkänts. Solklar SPARK!

Claesson måste va den sämsta domare som varit i Leksand och dömt och då menar jag för alltid.

Pettinen är lika stabil varje match!
Kommentera

mattias - 74: 5 - 3 emot seriens slagpåse Huddinge är väl fan inte bra nog??!! hur ska det då gå emot ES lagen i KS då?! är vi slagpåsar då?!
Ja tycker inte detta duger på lååååånga vägar! 3-4 värvningar innan KS TACK!!
Kommentera

Diaz:

Värvningar är nog inte lösningen tror jag! Vopat är förresten avstängd på söndag! Tror killarna måste inse allvaret och spela enkelt och med lite jävla anamma, men visst nån bra spelare måste kanske Leksand skaffa men 4 - 5 st NEJ!
Kommentera

mattias - 74: så kass är inte Cleason han bladar och ger iaf

av vad jag har sätt så har Robert Lahti varit rakt igenom den sämsta dommaren jag sätt i es och as

men vist vi har väll alla våran egen åsikt här antar jag
Kommentera

Diaz: 2 defensiva backar behöver vi, men som sagt så höjer sig killarna i matcherna mot bättre lag

vi har ju slagit ssk 2 ggr och rögle en gång(vi spelade även ut rögle i matchen vi förlorade i ejendals), mora krossade vi på försesongen

så allt för dystert ser det inte ut till ks

sen är vi ju på direkt plats igen, med en match mindre spelad än VIK
Kommentera

Falahk:

Spelar Leksand mot lag som Malmö eller MIK som dom gjorde idag så blir det storpisk!
Kommentera

mattias - 74: vist skulle det bli så, men jag tror att spel mot både MIK och MIF är grymt mycke mer motiverande än spel mot huddinge
Kommentera

Falahk:

Spelar liksom ingen roll, Huddinge eller Mora eller Linköping eller Frölunda. Man skall spela på sitt yttersta jämt och inte glida omkring som vissa gör. Dags att Lundström tar i med Hårdhanskarna nu! Sedan förstår jag inte varför Green inte får ett livstidskontrakt ??
Kommentera

mattias - 74: om vi ska få det problemet till bukt lär vi värva Boork(eller någon med liknande ledarstil), fram tills dess kommer lif att förbli ett lirarnas lag...

livstid är väll att ta i, men jag skulle gjärna se ett kontrakt med green på 3-5 år
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mattias: Ang Greens önskemål om långtidskontrakt så vill han nog inte avsluta karriären i AS ;-)
Kommentera

mattias - 74: ja tycker att spelarna borde vara otroligt peppade på alla matcher, men speciellt matcher emot slagpåsar som huddinge där man kan få massa poäng i sitt protokoll, men spelare verkar inte intresserade av mål o assist nu för tiden?!
Kommentera

Falahk: WIKEGÅRD
Kommentera

leksandboy: Vad gör Wikegård så bra, han har ju inte vunnit någonting ännu och så är han ju en gammal Brynäsare också :-)
Kommentera

Nu har jag ögnat igenom highlightsen från fredagen på IF´s hemsida.

Det som slår mig är att Hirsch returer allt som oftast går rakt ut i slottet till framstörstande Huddingespelare som bara har att raka in pucken i mål. Huddinges 1:a och 3:e mål blir till på detta sätt. Visst, han motar pucken första läget, men han släpper alldeles för ofta till ett ännu bättre läge med sin retur. Inte övertygande!

Ang. spark i mål, så hinner inte kameramannen med, så det går inte att avgöra.
Kommentera

nyz:

Skit i Kameramannen, det var spark =)

Hirsch spelade annars ovanligt stabilt igår förutom de där returerna som du skriver om.

Imorgon vil jag se Fröken stenn möta Mikkola i Sarghörnet . Mikkola var banans kung igår !
Kommentera

mattias - 74:

steen skall det stå naturligtvis.
Kommentera

65selander: Men han är en bra tränare enligt mig, och då får väl han se till att vinna sm guld med oss då ;).
Kommentera

« · 823519