Leksands IF

26764 inlägg · 1367 ämnen

GLAD PÅSK!!!

« · 706431 Till forumet

GLAD PÅSK!!!
Med denna tråd vill jag önska alla Leksingar samt de andra här på HS en GLAD PÅSK!!

Nu skall Ätas Sill :)
Kommentera

Sv: GLAD PÅSK!!!
mattias - 74: Glad Påsk själv. All sill skall i möjligaste mån undvikas. Däremot finns vissa tillbehör som kan accepteras.
Kommentera

Bafucin:

Abbas senapssill är oslagbar :)
Kommentera

mattias - 74: Tack detsamma!

Håller med angående senapsillen.
Kommentera

mattias - 74: Glöm inte det lilla glaset bara =) Glad påsk !!
Kommentera

mattias - 74:
Glad påsk själv.
Får nu hoppas att Leksand återuppstår också.
Jesus gjorde det efter 3 dagar, och nu skall Leksand återuppstå för 3:de gången.
Och den sista hoppas jag, får vara nog att och åka hiss fram o tillbaka.
Kommentera

nr19 Brus: Hm, om jag inte minns fel, så återuppstod Jesus en gång.

Så LIF har redan gjort något som inte ens han har klarat.

Jesus ledsnade också på att åka upp och ner,
så han stannade i finrummet .

Innebär detta inlägg, att chansen är mindre eller större,
att det ska hända en tredje gång???

Vet inte, Glad Påsk, iallafall.
Kommentera

MIK 7-1:
Men du vet väl hur det egentligen ligger till?

"Och på den sjunde dagen vilade gud....då kom leksingarna smygande"

:-)
Kommentera

Knogen: Hehe, ja även gud kan gjöra misstag:)

Måtte han lära av dem;)
Kommentera

Skellefteås ´´backklippa´´ Kari Haakana har en Leksing i sin drömfemma :)

Kommentera

Db_04:
Ni får vara glad för det lilla.
Kommentera

Metal Guru: Kan bli det roligaste dem får ha i år.
Kommentera

Bissett19:

jaja fortsätt du jocke vi får se i April vilket lag av Mora och Brynäs som står på andra sidan i Ejendals för ett av lagen blir det så sant som AMEN i kyrkan!
Kommentera

mattias - 74:
Det kan också bli som så att den dagen i April, så är det färdigspelat i Ejendahls.
Kommentera

mattias - 74: Tjadu lilla ponken nu vet jag inte vad du syftar på,men om det är Kaninhopps Sm i Ejendals du menar så är vi Brynäsare o säkert Moringarna oxå upptagna med ett slutspel i Hockey .
Kommentera

Bissett19:

oj oj oj va andras olycka kan för er!!
Kommentera

MRMILAN: kan göra för er skall det vara!!
Kommentera

MRMILAN:

Men vad förvänatar du dig ! Vissa brynäsare tror ju att de skall vinna Sm guld i vår!

Självgoda så det förslår, man får inte tycka vad som helst utan att de blir ramaskri!
Kommentera

mattias - 74: Nu tror jag inte en enda Brynäsare härinne som tror vi ska vinna SM-guld,det har du fått helt om bakfoten(som vanligt),vi är realistiska o siktar på en bättre placering än förra året.
Kommentera

Bissett19: ja tror varken ni lr mora spelar slutspel.... ni skulle behöva en målvakt som håller för de om ni ska ha nån chans.... Mora en sniper till ....
Kommentera

Db_04: Tyvärr så tror jag att Leksand får det svårt att ta sej tillbaka till ES saknas en hel del sorry
Kommentera

zeb:

vad är det som saknas ??
Kommentera

mattias - 74: Kvalitet!!
Kommentera

mattias - 74: Hockeyspelare.
Kommentera

zeb:

Jaså! Vad för kvalite? Tycker vi har bäst lag av alla i AS! Enligt mig är det bara en transportsträcka till Kvalserien där det tuffa börjar!
Kommentera

mattias - 74:
"Enligt mig är det bara en transportsträcka till Kvalserien där det tuffa börjar!"

Jag hoppas innerligt att även leksandsspelarna resonerar så ;-)
Kommentera

Knogen:

Förmodligen gör dom det!!
Kommentera

mattias - 74: Mja..ni lär ju iaf ha hunnit bekanta er en hel del med den där transportsträckan^^
Kommentera

mattias - 74:

Det tror jag också. Det är bara att ställa in skridskorna, så kommer trepoängarna nedsipprande från halltaket som manna.

Kommentera

Metal Guru: Tror inte Mattias förstod Knogens ironi.....:)
Kommentera

Bissett19: men i ena stunden säger du att Brynäs och Mora ska vara så bra att dom klarar sig till Slutspel sen säger du att Leksand (som spelar jämnt med er båda) är för dåliga för att klara sig upp mot lag som då ska  spela sämre än Mora och Brynäs....hur får du i hop det?
Kommentera

Db_04: Tror inte jag har skrivit att Leksand är för dåliga för att ta sej upp,men man kan ju alltid hoppas.Sen ska man inte dra så stora växlar på träningsmatcher,vi vann skotten med 27-11,säger väl ganska mycket bara det.
Men går man in med inställningen att Allsvenskan bara är en transportsträcka som din vän Mattias säger då tror jag man är illa ute,för så bra är inte Leksand o så dåliga är inte lagen i allsvenskan heller för den delen,speciellt inte lagen på den övre halvan.
Kommentera

Bissett19: ja men det är han de :)

Spelarna och Ledarna har har en helt annan inställning i alla fall officiellt ....

Leksand & SSK får finna sig i att alla andra lag i serien inte vill nått hellre än att slå dom....visst finns det säker spelare som inte är 100 % motiverade att spela borta mot typ Arboga eller mot Bajens unga killar.....

Men ja hoppas denna tränare skiter i namen och bänkar dom inte gör sitt jobb.... det som gör Luleå till ett lag som kan gå långt....Lener låter dom som presterar spela sen om det är Renberg eller Mikael Lidhammar det skiter han i

Kommentera

Bissett19: men sen är du och mattias som hund och katt :) ha era dispyter via mejl lr pm ?
Kommentera

Db_04: Ni verkar ha fått in ett Brynästroll i er gästbok.... :-))
Kommentera

Huge: Ja försvinn härifrån med dej:)))
Kommentera

Bissett19 , Huge :
Men vaddå jag har ju inte skrivit nå här nu ju ;->
Kommentera

Bissett19: Drar mig ödmjukast tillbaka.... :-)
Kommentera

Db_04: "men i ena stunden säger du att Brynäs och Mora ska vara så bra att dom klarar sig till Slutspel sen säger du att Leksand (som spelar jämnt med er båda) är för dåliga för att klara sig upp mot lag som då ska spela sämre än Mora och Brynäs....hur får du i hop det?"

Och samtidigt så vinner Leksand knappt mot vårat J20 lag tillspetsat med några try-outs och nyförvärv.

Jag tycker mig känna igen både domedagsprofetior och höga förväntningar på Leksand, kanske för höga.
Kommentera

GävleLasse: Det är som det brukar vi får väl se hur det går när dom kommer igång,tror nog att det är fler lag som vill vara med och slåss om elitserien, kanske vi hamnar där Brynäs och Mora i kvalserien vem fan vet
Kommentera

GävleLasse: visst ja håller me dig.....

Mena bara att det är för tidigt att säga nått sånt än.......försäsongsmatcher är försäsongsmatcher...de lärde iaf vi oss fjol......

Ja säger inte att Leksand spelar ES 07-08 men ja hoppas innerligt att dom lyckas ta sig dit!

Kommentera

Db_04: Men varför ska de upp? De åker ju i alla fall ur året efter som det jojjolag Leksand har varit de senaste 5-6 åren...
Kommentera

GävleLasse:

Kan lova dig här och nu att när Masken inte är vi rodret så är det färdigt med hissåkandet !! Skall vi slå vad ??
Kommentera

mattias - 74:

"Kan lova dig här och nu att när Masken inte är vi rodret så är det färdigt med hissåkandet !!"

Jättegärna för mig. Ingen blir gladare än jag om hissen stannar nu ;-)
Kommentera

mattias - 74: Du har fortfarande inte "betalat" ditt gamla vad om att Leksand skulle komma tillbaka till ES efter kvalserien...Du är inte betrodd längre.
Kommentera

GävleLasse:

Svårt att betala när man inte träffas nån gång =)
Kommentera

mattias - 74: Vi skulle ju ses i Långshyttan eller i Mora... Jag var där. Vart var du?
Kommentera

GävleLasse:

Lämna kontonumret i en bubbla bara, så är det problemet löst ;-)
Kommentera

« · 706431