Leksands IF

26752 inlägg · 1367 ämnen

Hur bra är Målisen Mike Bales?

« · 281884 · » Till forumet

Hur bra är Målisen Mike Bales?
Hur bra är han igentligen??
Kommentera

Sv: Hur bra är Målisen Mike Bales?
Lingonben86: det får du nog fråga Olle Öst om eftersom det är han som har rekommenderat Bales. ;-)

Allvarligt talat så är det väl ingen som vet. Det lär väl visa sig i höst. Har dock stort förtroende för Öst efter hans år som sportchef i LIF på 90-talet. Så det blir nog bra...
Kommentera

Tror att Bales är en riktigt bra målvakt. Hans räddningsprocent ser ju bra ut i alla fall. Men man kan ju dock inte stirra sig blind på den. Det var nog inte många som visste vem Sean var innan han kom till Leksand och han hade en hög nivå när han ville det.

Den stora frågan bland våra två målvakter är väl egentligen hur bra Backlund är. Tror att han är riktigt bra. Han hade ju en kanon säsong i Skellefteå i år, men samtidigt får man komma ihåg att Fransson var kanonbra när han var utlånad till Arboga, så vi får nog inte tro att Backlundd är en levande vägg direkt utan att det kommer ta lite tid för honom att komma in i Elitsreitempot.

Bara tre månader kvar nu till mästarcupen och ca 4 till Elitseriepremiären.:-)
Kommentera

Mälarmasen: enligt Brett Harkins (forward ,Skellefteå AIK) som har spelat med båda så påstår han att Backlund är bättre
Kommentera

Zcootah: Liten fråga, var har Petter Rönnkvist tagit vägen, var ju bara inlånad om jag har fattat det rätt.
Är det någon som vet-

Hälsningar
Jan
Kommentera

17srsen17RBK: ingen ny klubb klar än vad jag hört...
Kommentera

Jag vet inte mycket om den där Bales men en sak vet jag och det är att han har spelat i Belfast och dom spelar i den Engelska ligan =) så man vet ju inte vart man har han.
Han kan både bli en grymt bar förstärkning eller tvärtom det får vi se sen när dom har börjat lira.

Hur ser det ut annars för Leksand då har dom
några andra gryma spelare pågång??
Kommentera

Zcootah: I såna fall så verkar det ju vara väldigt bra! Man får väl hoppas att backlund lyckas ordentligt!
Kommentera

17srsen17RBK: han fick inget nytt kontrakt pga han är skadad för mycket....han sa förut att antingen leksand lr så skulle han sluta men ja har hört att Kassel kan bli hans nya klubb
Kommentera

Lingonben86: Jo men samtidigt som han spelade i Belfast så spelade Jaquin Gage (Djurgården) i Ayr (i samma liga) å Bales överglänste Gage rejält.
Kommentera

Zcootah: Jo det är sant, men Gage hade en väldigt svår inledning i början av elitserien då han var väldigt darrig. Kan ju hoppas att det inte gäller Bales.

Tror dock att Bales är snäppet vassare i kassen än vad Sean är. Rätt lustigt att brynäs inte ville ha han. Då måste de nästan vara säkra på att Holmqvist eller Norrena kriatr på för dem, för så dåliga är inte sean så att brynäs har "råd" att säga nej!
Kommentera

Mälarmasen: Brynäs har signat Markus Korhonen från finska Kärpät där han varit 2:e målvakt bakom Niklas Bäckström.Så var det med den toppmålvakten det har snackats om och som det funnits öronmärkta pengar till. Brynäs har grävt sin egen grav, frågan är när liket ska rullas i? Det är fan så man skäms!
Kommentera

Mälarmasen: jo iof men sen har han haft en kanon säsong i tyskland nu....å gage hörde nog ändå till topp 5 i elitserien???
Kommentera

70 Rodrigues: iof är väll Casselståhl och Lind bra men Malmström platsade inte malmö.....ska Jocke Lundström va andrekeeper?
Kommentera

Zcootah: Japp, Lundström är 2:e målis!
Kommentera

70 Rodrigues: Det betyder att Norrena och Lillhonken och dom är avskrivna helt?

Sen i dag blev det även klart att Timrå har fått Jesper Jäger
www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=4079
Kommentera

Zcootah: Det är bara att glömma dom, tyvärr!!!
Kommentera

Zcootah: Honken kommer till hösten...
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: är du säker på det eller är det en önskning?
Kommentera

Zcootah: Det är bara Lundström 6 som tror på det....:-) Önsketänkande du vet!
Kommentera

70 Rodrigues: ja å ja vill ha Andreas ´´Pastorn´´ karlsson till leksand men han vill spela i farmaligan ett år till tydligen
Kommentera

70 Rodrigues: fakta...
Kommentera

Detta "Silly Season".
Snacka om både himmel och helvete...
...hopp och förtvivlan...
...glädje och sorg.

Faen, längtar till att trupperna är färdigspikade och ES drar igång nu. Lång, lång väntan blir det.

Och Bales får gärna överraska mig i vinter iaf... :)
Kommentera

MAStermind: ALLA får överaska mej, bara det är positivt ;)
Kommentera

t0rre: Ja, några negativa överraskningar vill vi inte ha!
Bales kommer förhoppningsvis var den stormålvakt som vi har saknat sen Hedberg försvann.
Kommentera

Mälarmasen: Nee då jag tycker att Sean var ganska så bra föra året men han kunna precis som Brynäs målvakt Ram göra riktigt
dåliga matcher....Mne det ska bli mycket intressant att se hur bra Bales är.

Hur tycker ni att resten av laget ser ut då?
Kommentera

Lingonben86: Tycker laget ser riktigt intressant ut. Saknar dock en riktigt vass målskytt och 1-2 mer spelande backar som, typ, Christer Olsson.
Westlund och Whitehall är väl de bästa värvningarna hittills. Tror dock att vi får ha lite tålamod med Westlund innan han har anpassat sig helt till elitseriespel igen.
Han har ju heller inte haft samma roll i Nordamerika som han hade i elitserien sist. Han har ju matchats som en defensiv forward så vi får väl se hur pass målfarlig han är.
Kommentera

Mälarmasen:

Håller med....

Tar kanske en 10 matcher innan Tommy vänjt sig med Es....

Men som jag skrev tidigare i denna gb så hoppas jag och tror på Semi nästa år.....

I alla fall till att börja med..
Kommentera

Mälarmasen: Vi få hoppas på westlund å witehall å jensa å dom :) å sen även hoppas att den sissta killen är en klass spelare.. :)
Kommentera

Zcootah: Ja, det finns ju fortfarande en lucka att fylla. Kan ju hoppas på en rejäl målskytt. Ingen finlirare eller så, han behöver inte göra snygga mål, utan en kille som står på rätt plats vid rätt tillfälle och bara petar dit dem!
Kommentera

Mälarmasen: typ som den där Ronny Larsen i danmark :) han smäller bara på inge lir där heller :)
Kommentera

Zcootah: Ja nåt sånt:-)
Kommentera

Mälarmasen: då tror ja inte Santala är rätt person han är en passningspelare...
Kommentera

Zcootah: Jasså. Nä, men då kanske det inte är rätt. Sen vet man ju inte i fall några av de killarna om stannar får en rusch och vräker in mål. Men just nu så tycker jag inte att vi har nån utpräglad målskytt.
Kommentera

Mälarmasen: det är sant....robban kanske går framåt ännu mer i år =) nu behöver han inte ha galler längre =)
Kommentera

Zcootah: Ska man vara helt ärlig så hade vi ingen utpräglad målskytt i firma Nielsen & Karlberg heller. Ingen av dem gjorde fler mål än ass, vilket väl är vad en "utpräglad målskytt" gör ;-)

Cloetta Center ska albinokatternas nya skrytlåda heta. Jomen... ;-)
Kommentera

gripen66:

Kanske Leksand borde döpa om sin ishall med eller?

Har du några bra namn??
Kommentera

bajenmattias: Ja, Clas Ohlson Arena skulle jag inte ha något emot. Jag förutsätter att det är "Klas i sjön" som är LIF:s största sponsor nu när STORA blivit halvfinskt. Ska man döma efter storleken på reklamen på tröjan så... ;-)
Kommentera

gripen66:

Varför inte knäckehallen ? :)
Kommentera

Men nytt namn bara på NY hall förstås. Men nån NY hall lär det inte bli utan upprustning av den gamla. Och den skulle jag mycket väl kunna tänka mig heta det.

Fast ännu bättre vore om det inte var FULLT så kommersiellt... men om det är vad som krävs för att frigöra de nödvändiga pengarna så...
Kommentera

gripen66:

Tycker att Leksands Isstadion passar alldeles utmärkt.....
Kommentera

bajenmattias: EN fördel skulle det ha - reta lillebror i norr... ;-D
Kommentera

bajenmattias: nej vi kan döpa den till Tungdanne Arena (efter kändisen från sveatorget) eller till Nescafé lyx arena :)
Kommentera

gripen66: stora enso borde väll kunna gå in å pumpa lite pengar :)
Kommentera

gripen66: eller varför inte bygga om kupolen :)
Kommentera

Zcootah: Nä inte bygga om kupolen inte. Den ligger ju i Borlänge.
Tycker man kan be LRF (lantbrukarförbundet) att pumpa in pengar till en ny hall, och döpa den till "Ladan".

Det vore nåt.
Kommentera

Mälarmasen: OOO Ladan... det gillar jag!
Kommentera

Mälarmasen: spelar väll ingen roll då äre nämare :) haha ladan.... låter lite väl bondigt :)
Kommentera

Ladan, låter riktigt bondigt, men det är ju det vi är ;-)
Kommentera

t0rre: hehe låter tragiskt men sant :)
Kommentera

« · 281884 · »