mattias - 74:Skall du stå ? :)
Nej , i sånna fall så hade Almtunas seger blivit ännu större :0)
Redigerad kommentar
Alisandali:
Selander har fångat en klockren t shirt på bild :)
www.facebook.com/photo.php?pid=243258&id=100000120580795#!/photo.php?pid=243258&id=100000120580795
Redigerad kommentar
Metal Guru:
Imorgon smäller det. Känns faktikst som om detta är sista chansen för Leksand. vad talar för respektive emot.
För: Att laget inte är favoriter hos alla i år utan ses som nån slags underdogs samt att anfallspelet sett riktigt bra ut.
Emot: Självklart skadan på Nordström, klarar Jocke i 10 tuffa matcher i kvalserien? Jag är skeptisk samt det stundtals usla försvarsspelet måste förbättras.
Tips imorgon 2 - 3
Metal Guru:
Med tanke på vad Peter presterat hiitills så är det kanske bättre att slänga in Victor Rask som öser in poäng i J 18 laget. Vilken sporre det vore för honom.
mattias - 74:
Du kan ju hälsa honom att ni möter det på pappret sämsta laget hemma, i första matchen. Det laget ska ni ta tre poäng av, om ni vill vara med att slåss om en ES-plats - med eller utan Nordström.
När de andra lagen checkar av vad som hänt i den matchen lär det bli uppenbart för dem att Nordström inte var med. Det hade garanterat krypit fram någon förklaring på varför då - om det nu inte hade gjort det tidigare.
De riktiga motståndarna hade då haft minst flera dagar på sig - i en del fall över en vecka - att fnula ut hur man ska hantera ett Leksand utan Nordström.
Slutsats:
1) Emil är inte den brightaste kniven i LIF's låda.
2) Emil gillar att kasta bajs.
Metal Guru:
Såg nu att meddelandet var borta. Har alltid beundrat hans engaemang för klubben att man blir anklagad för den här sortens saker trodde jag tom låg under hans värdighet. Han kanske är lika less som jag och alla andra leksingar på Leksands konstanta misslyckanden.
Metal Guru:
Precis jag sa det till honom att han kunde moderera bort det men han sa att han ville inte.
mattias - 74:
Om nu Emil tyckte det var så besvärande som han antyder, kunde han modererat bort din text - och förklarat varför.
Nu ville han hellre kasta bajs.
norrland:
Jag fick reda på att ett ligament i foten var av i förrgår av min källa och skrev om det på superstars forum. Emil menade på att man gör inte så och enligt honom är det mitt fel. Jag citerar från forumet !
" Tack för att du skriver om vad det är för skada Nordström har på ett öppet forum så motståndarfanen kan läsa om det " " Jävla idiot "
" jag skyller inte skadan på dig - däremot är du anledningen till att det kom ut.
Nu har lagledningen inget annat val än att kommentera det hela istället för att kunna mörka det och låta kvalmotståndarna planera för att möta Nordström. Den möjligheten är nu borta."
Knappast en nyhet att han var skadad i foten.
Ordet idiot är väl lindrigt sagt om honom när han kommer med sådana här anklagelser.....
Alisandali:
Undrar om Jocke tar chansen nu och visar de som tvivlat på honom.
Alisandali:
Klart jag vet att det ingår i hans jobb jag försökte bara få dig lite mer positiv men det gick ju si så där :)
Som du vet tidigare så tror inte jag heller på avancemang
Metal Guru:
Åman säger " Vi kommer gå opp i vår " Bra och veta. :)
www.sr.se/cgi-bin/dalarna/sport/index.asp?programID=161&Nyheter=&grupp=3825&artikel=3510283
Redigerad kommentar
Bissett19:
Nej jag vet men då är det ett fall framåt jämfört med tidigare kvalserier...
Alisandali:
Såja tålamod min vän. Vi kan komma 3:a mot det här motståndet också. Jag tror faktikst vi kommer 3:a..
mattias - 74: "men du kanske hellre hade velat haft nåt annat lag"
Ja , Borlänge , Ludvika , Hedemora , Falun och Säter hede känns bra mycket tryggare , fast det vete fan om vi inte blivt 3:a eller sämre i dubbelserie mot dom .
Alisandali:
Det känns som det. Lakers är enligt mig en mer tillfredställande uppgift i hemmapremiären än t.ex AIK som Leksand har betydligt svårare mot. Dessutom har Leksand 12 - 3 mot Växjö på hemmaplan under deras 2 möten. Leksand har 2 - 6 på bortaplan 1 - 3 / 1 - 3 medans man hemma har 4 - 0 och 8 - 3. Det är jäkligt bra att göra 12 mål på hemmaplan mot serietrean och dessutom bara släppa in 3. Mot AIK däremot gjorde Leksand 11 framåt men släppte också in 9 mål på 2 matcher i EA. Statistiskt sett borde Växjö vara den bästa motståndaren för Leksand men du kanske hellre hade velat haft nåt annat lag :)
Redigerad kommentar
Metal Guru:
Tyvärr för din del tror jag Stigsson får rätt.
Stigsson: Jag har respekt för alla lag, jag skrev på papperet vilket inte är en garanterad vinst men som sagt en på " papperet " behaglig uppgift.
Lyssna inte på Stigsson, han försöker bara vagga in dig i falsk säkerhet, mattias - 74:
Det ska bli kul att möta er i den enkla första matchen!
spud:
För en gångs skull så får Leksand en realtivt enkel inledning med 2 på papperet ganska behagliga uppgifter..
Bafucin:
Pannkaka eller ej, vi skall vara med och jävlas så långt det räcker men jag tror att det slutar som du säger jag med. 3:a blir vi.
Paddan:
Sen att tro att laget medvetet spelat dåligt...... Nja
Men samtidigt så vill säkert Strömberg att fokus och favoritskap skall riktas åt ett annat håll.
Hur som helst , på något sätt känner jag en tilltro till Strömberg som tränare... Jag tror på en 3:e plats denna kvalserie. Lika bra att inte har för stora krav på Leksand man vet ju hur det har gått tidigare år.
mattias - 74: Du glömde avslutningen på svaret.
´"... av mig, Anders Carlsson..." och så sliter Masken av sig gummimasken och lösmagen.
"Följande lär ha hänt i Ejendals arenas innandömen för ett litet tag sedan:
Styrelsen sitter och diskuterar när Strömberg kliver in och frågar
-Är ni nervösa?
Varpå en styrelsemedlem reser sig upp och säger:
-Ja, ni spelar ju så jävla dåligt!
Strömbergs svar:
-Var inte det, allt detta är planerat....".
Taget från superstars forum.
Storhonken: Om du med "jäkla rolig hockey" syftar på seriens mest snåla försvarsspel och att man ligger där man ligger på att man effektivt lyckats stoppa och trasa sönder de andra lagens spel så förstår jag annars är väl inte AIS kända för vad jag skulle benämna som rolig hockey.
Men det är klart om man håller på gänget så är det väl lika kul att vinna med 1-0 och 2-1 som med mer publikfriande siffror.
Andra säsongen i rad som man går bra på att man släpper in minst mål i hela serien och det ska man ha cred för.
Storhonken:
Almtunamatchen hade jag gärna velat se men tyvärr har jag andra planer ikväll. Till Leksand är det ju liksom inte bara och åka, 2 timmar och 30 min med bil. Rönnqvist är för övrigt klar för Luleå så Almtunas spelare och fans lär gråta efter den här säsongen. Oerhört poppis som tränare här i Uppsala.
Bafucin:
Intressanta matcher idag verkligen. Leksand - Bofors , Almtuna - Växjö och AIK - Mora. Mitt tips är att vi får Leksand, AIK och Almtuna direkt till Ks och att Lakers tar den sista ks platsen via PO
Redigerad kommentar
Ja du Mattias,den här nervpärssen önskar man inte ens
sin värsta fiende.Men orkar Ais ladda om kan det bli
jobbigt för lif.