Leksands IF

26774 inlägg · 1367 ämnen

Kvalserien

« · 1249464 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
mattias - 74:

Ja du Mattias,den här nervpärssen önskar man inte ens
sin värsta fiende.Men orkar Ais ladda om kan det bli
jobbigt för lif.
Kommentera

Storhonken:

Ja Almtuna i Gränby ger dåliga vibbar. Tänker inte vara överdrivet positiv i dag.

Kommentera

mattias - 74:

Vad har med dina "På pappret en behaglig uppgift Mattias"

LIF vinner med 5-1.
Kommentera

Bissett19:

Jag tycker att Almtuna är en på papperet enklare uppgift än att att åka ner till Malmö inför 13000 hysteriska skåningar. Är faktikst glad att det blev AIS. Leksand har större chans att vinna idag än om man skulle möta Malmö tycker jag men det blir riktigt tufft..

Kommentera

mattias - 74: Ja tufft blir det allt ! det gäller att få en bra start på serien, annars blire nog svårt att gå upp
Kommentera

mattias - 74: Ville bara titta in och önska er en riktig jävla skitstart på serien.
Kommentera

Stigsson:

Avdelning jag är inte bitter eller? :)

Kommentera

mattias - 74: Måste ju försöka hitta nåt att glädja mig åt i det här vädret. :-)
Kommentera

Stigsson:

Vilka möter Mora idag ? Nej just det :)

Kommentera

mattias - 74: Endre
Kommentera

Äntligen är våren här, solen skiner, snön tinar och Leksand floppar i kvalserien, härligt!
Kommentera

arnio:

Ingen nyhet.

Kommentera

mattias - 74: Man ska vara rädd om traditioner.
Kommentera

mikenomad:

Dom gör en bra 1:a period och håller spelet uppe bra och det är deras bästa period mot AIS denna säsong. i 2:a perioden är det ett helt annat Leksand, viljelöst, lojt och ingen energi.. Jocke gör även sin sämsta match vid helt fel tillfälle. Jag hade förhoppningar på att de skulle kunna få med sig poäng trots at tjag hade detta på känn. Men Almtuna är en enorm lagmaskin och dom har slagit alla lag från allsvenskan med sitt enorma bra anfallsspel. Kommer bli en jobbig KS även iår men det har jag trott hela tiden men som sagt så trodde jag på seger igår om man ser till öppningarna Leksands haf i KS på sistone så var detta på förhand " behaglig " uppgift. Tror nog grabbarna är enormt revanschsugna på tisdag mot Lakers. Tror på vinst även då, det måste man göra annars kan man lika gärna lägga av med att engagera sig i Leksand och det tänker inte jag göra.

Kommentera

mattias - 74: Leksand får ursäkta, men de andra matcherna på tisdag känns mycket intressantare på förhand. Vinner SSK och Rögle sina matcher så tror jag att båda klarar nytt elitseriekontrakt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja det lutar åt det men det vore ju ingen skräll heller.

Kommentera

Ikväll blir det vinst. Jocke får forsatt förtroende trots sin tveksamma insats i Uppsala.

5 - 1

Kommentera

mattias - 74: Tycker han skulle bli petad idag,
men men tror på vinnst med 4-2
Kommentera

mattias - 74: Vilket mål :) heja pelle
Kommentera

Inte fan är det ett ES lag efter denna period.
Dålig orgonistaion dåliga backar som inte hänger med och dåligt i huvetaget !
Kommentera

Projta:

Efter växjös timeout så blir Leksand ifrånåkta, bedrövligt. Såg riktigt bra ut första 7 men 2 perioder kvar. Kul och höra strömbergs analys efter 1:a !

Kommentera

mattias - 74: Håller med där ! Jean-Luc ser ut som han inte har tränat på 1år nästan.
Kommentera

Projta:

Almtuna leder i Ängelhom. Lakers dominerar i Leksand. Virta måste vara den sämsta finne som spelat i Lif tröjan.

Kommentera

mattias - 74: Almtuna i elitserien, det vore kul!
Kommentera

mattias - 74:
Roligt att almuta leder ! men Virta, nja jag håller nog inte riktigt med där...
Finns många som varit sämmre .. frågan är om någon är bra ?
Prestberg, Ekman/Larsson, Kimmo är väl de som sticker ut lite
Kommentera

mattias - 74: Virta javist ;)
Kommentera

mattias - 74: Mål av Virta:OD
Kommentera

mattias - 74:Fan Mattias , det var nog ditt fel att vi förlorade i Uppsala , för du klagade inte på någon spelare då . Fortsätt klaga utav helvete i 8 matcher till .
Kommentera

Alisandali:

Målet virta gör hade jag också gjort :)

Kommentera

Rhodin måste köra kortare byten, han orkar inte med detta.
Lotvonen ska stanna vid egen blå & vrida på huvet mer än en gång.
Är man inte tillräckligt bra så får man tacklas istället, mer sånt Pesonen.
Lassen, inte många fel där inte.
Prestberg, magnefik.
Klona Kollar.
Martin Kalsson går på mål, se & lär gubbar.
Saknar Åslin.

Kan nån berätta vart vårt powerplay är, ligger det i båset å såsar?

Tekningarna var i alla fall bättre än i Uppsala.

Det här har ni ju aldrig hört förut, skjut mer & fortare & folk framför mål.

En pinne mot SSK i morgon, så är jag nöjd.
Kommentera

Matchtröjan är på, ölen på kylning och Mattias är laddad så in i helvete.. Komigen Leksand och ge mig en dunderskräll!
Kommentera

mattias - 74: Så sjukt bra match av LIF. synd att S.Persson ska ta utv när han inte tagit på liknande situationer tidigare !
Kommentera

Projta:Men det är ju riktigt uselt av Leksand att åka på en utvisning med för många spelare på isen , med 1, 56 kvar att spela .
Kommentera

Alisandali: Ja det är riktigt klantigt,., och Virtas utv är inte spec bra den heller ! men för fan bit i hop nu och så kör vi över råttorna på Lördag
Kommentera

Projta:

Nu har Leksand 2 raka hemmamtcher mot AIK respektive Rögle. Det måste bli 6 poäng där..Vi är absolut inte körda än men det ser onekligen tufft ut. It aint over until the fat lady sings.

Kommentera

Alisandali:

Fan nu har jag sådär ont i magen igen...

Kommentera

Tomas Andersson och Patrik Seamountain är domare. ikväll..
Kommentera

mattias - 74: Fan, köpte mathen på Viasatondemand, men skiten går ju inte !
Kommentera

Projta:

Skön seger. Lite tur också med 2 - 1 målet men det måste man ha ibland.

Kommentera

mattias - 74: Japp, nu förstår jag efter matchen varför du inte gillar Virta, han drar på sig förbannat duma utv.

Blir intressant nu mot Rögle på Måndag, seger där och vi kommer upp till 2a platsen och är med och krigar !
Kommentera

Projta:

Rögle ikväll. Känns som om att skulle Leksand ta 3 poäng är vi med i racet på allvar..

Eric Moe ryktas till Leksand kommande säsong också. intressant spelare. 22 år och en bra fjolårssäsong i timrå.  I år har det inte gått lika bra, vet inte varför men det kanske nån timråit kan tala om.

Kommentera

mattias - 74: tränare som knäckte han..moe har potential att bli riktigt bra ..hoppas lif värvar han
Kommentera

mattias - 74: Kom igen nu, smiska halvdanskarna!
Kommentera

mikenomad:

Hela Ejendals är vitklädda. Mäktikgt

Kommentera

mikenomad:

Virta gör 2 - 3 Leksand är heta i den 2:a perioden.

Kommentera

mikenomad:

Kortvarig glädje 2 - 4

Kommentera

mattias - 74: Tyvärr, tyvärr...Leksand är uppenbarligen inte bra nog.
Kommentera

mattias - 74: Nej du, detta är kört nu . SSK vinner , sen står det mellan AIK och Rögle till slut tror jag !
Kommentera

Projta:

Jag ger fan inte upp, kan Rögle vinna i Leksand kan vi vinna i Ängelholm, jag vägrar ge opp trots att det ser kört ut...

Kommentera

mattias - 74: Helt rätt Mattias man ska inte ge upp förrän det är helt kört, speciellt när et gäller kvalserien. Men det ser tungt ut definitivt för Leksand debaklet mot Almtuna kan bli kostsamt.
Kommentera

« · 1249464 · »