Projta:
Jag ger fan inte upp, kan Rögle vinna i Leksand kan vi vinna i Ängelholm, jag vägrar ge opp trots att det ser kört ut...
Projta:
Rögle ikväll. Känns som om att skulle Leksand ta 3 poäng är vi med i racet på allvar..
Eric Moe ryktas till Leksand kommande säsong också. intressant spelare. 22 år och en bra fjolårssäsong i timrå. I år har det inte gått lika bra, vet inte varför men det kanske nån timråit kan tala om.
Projta:
Skön seger. Lite tur också med 2 - 1 målet men det måste man ha ibland.
Projta:
Nu har Leksand 2 raka hemmamtcher mot AIK respektive Rögle. Det måste bli 6 poäng där..Vi är absolut inte körda än men det ser onekligen tufft ut. It aint over until the fat lady sings.
Projta:
Almtuna leder i Ängelhom. Lakers dominerar i Leksand. Virta måste vara den sämsta finne som spelat i Lif tröjan.
Projta:
Efter växjös timeout så blir Leksand ifrånåkta, bedrövligt. Såg riktigt bra ut första 7 men 2 perioder kvar. Kul och höra strömbergs analys efter 1:a !
Ikväll blir det vinst. Jocke får forsatt förtroende trots sin tveksamma insats i Uppsala.
5 - 1
mikenomad:
Dom gör en bra 1:a period och håller spelet uppe bra och det är deras bästa period mot AIS denna säsong. i 2:a perioden är det ett helt annat Leksand, viljelöst, lojt och ingen energi.. Jocke gör även sin sämsta match vid helt fel tillfälle. Jag hade förhoppningar på att de skulle kunna få med sig poäng trots at tjag hade detta på känn. Men Almtuna är en enorm lagmaskin och dom har slagit alla lag från allsvenskan med sitt enorma bra anfallsspel. Kommer bli en jobbig KS även iår men det har jag trott hela tiden men som sagt så trodde jag på seger igår om man ser till öppningarna Leksands haf i KS på sistone så var detta på förhand " behaglig " uppgift. Tror nog grabbarna är enormt revanschsugna på tisdag mot Lakers. Tror på vinst även då, det måste man göra annars kan man lika gärna lägga av med att engagera sig i Leksand och det tänker inte jag göra.
Bissett19:
Jag tycker att Almtuna är en på papperet enklare uppgift än att att åka ner till Malmö inför 13000 hysteriska skåningar. Är faktikst glad att det blev AIS. Leksand har större chans att vinna idag än om man skulle möta Malmö tycker jag men det blir riktigt tufft..
Storhonken:
Ja Almtuna i Gränby ger dåliga vibbar. Tänker inte vara överdrivet positiv i dag.
Alisandali:
Prestberg till FBK?