Petrovicky visar att han är en klasspelare trots sitt blygsamma facit i allsvenskan. Jackman bästa backen ock Belfour stabil. Leksands stjärnor imponerar iaf så här långt.
Vik spelar med 11 junisar så detta kan inte Leksand tappa. Brynäs seger senast var aningen tursam då Leksand spelade riktigt riktigt bra emellanåt. Dock avgjorde rutinen. Så också nu!
mattias - 74: "Petrovicky visar att han är en klasspelare trots sitt blygsamma facit i allsvenskan. Jackman bästa backen ock Belfour stabil. Leksands stjärnor imponerar iaf så här långt."
"Vik spelar med 11 junisar så detta kan inte Leksand tappa."
hmm. Petrovicky visar att han är en klasspelare. Jackman bästa backen. Belfour stabil. Leksands stjärnor imponerar.
mattias - 74: "...för nu ska Leksands IF hem och Mora de ska ner." Att man sjunger om Mora, trots att man möter ett annat lag ser jag som ett duktigt erkännande. Lillebrorskomplex kanske. :-)
Ehh det går inte bara att skylla på skador osv, menar har man folk borta så får andra kliva fram och visa att dom vill vara med och kriga om en plats i laget. Sedan om det blir förlust är ju en sak men inte med så stora siffror dock. Nu fick ni ju bra målskillnad med :).
Fick höra nyss att allas vår Tobbe från en annan del av köping var på matchen igår och efteråt fick han besöka omklädningsrummet och efter en stund kommer han fram till Karlberg tittar på honom och säger. " Fy fan vad kass du är i mål "
zigge: Ska säga något som kanske inte är komilfå, men är det inte dags att ha 14 lag i es?! Som jag ser det är det bara vik och rögle som i dagsläget inte håller es klass i ks.
Bonäs norra: Ja för fan har dom 16 lag i fotbollen så kan det gott vara 14 i ES. Jag är dock tveksam till att vissa andra lag i KS i dagsläget håller ES klass. (Vill inte göra nån arg därför nämns inga namn). Tror också på två allsvenskor, även om det känns som ett steg tillbaka så är det för ojämnt i SAS som det ser ut nu. En norr och en syd och sen en gemensam efter jul med dom bästa lagen.
Anledningen till att många lag i KS inte håller ES klass i dagsläget är ju givetvis att de har spelat en hel säsong i en betydligt sämre liga. Man blir som man umgås.
mattias - 74: Ekonomiska förutsättningarna finns helt klart. De sportsliga behöver dock enligt min mening självklart förbättras inför 55 omgångar elitseriehockey. Det är en viss skillnad att möta Nybro en regnig onsdagkväll än HV i ett fullsatt Kinnarps. Sen beror det självklart på vilka sportsliga mål man har med sin ES vistelse.