Leksands IF

26770 inlägg · 1367 ämnen

Leksand, kom igen!

« · 345391 · » Till forumet

Leksand, kom igen!
Naturligtvis så är jag glad att vi tog tre poäng i Lördags, men jag tycker synd om er också. Leksand kommer tillbaka och det finns ingen elitserie utan vare sig Leksand eller Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Leksand, kom igen!
Anneli: Kul att det är fler än jag som tycker så. Jag var på matchen och jag måste säga att Nu får banne mig leksand se till att göra nåt. Snacka om bedrövligt spel. Desto bättre för Oss BIFare. Jag tycker inte leksands if ska åka ur.
Kommentera

Anneli: Tyvärr är det väl så att livet i elitserien går vidare med eller utan leksand o brynäs
Kommentera

MoK: Å nej. det gör det absolut inte.
Kommentera

maria29: Hur mycket du än inbillar dej att så inte är fallet har du ju fel. Elitserien klarade sej bra utan Leksand när dom vara nere och vände
Kommentera

MoK: Men erkänn att det är lite kul ändå.det finns för htlv andra lag som ska ut i så fall.
Kommentera

maria29: KLart det e kul. Men sen e det alltid kul med lite ombyte. Lite andra lag som kommer upp, lite variation.
Kommentera

MoK: Det som gör det speciellt för oss Brynäsare är att detta är vårt enda sk derby! Och det finns lag nu som jag hellre ser försvinner från ES än LIF.
Kommentera

65Selander: Jo det är ju erat derby helt klart. Men att man hellre ser andra lag ramla ner än Brynäs och Leksand ja det håller nog många med om. Hade ju själv blivity lite deppad om BIF skulle ramla ner för då blir dte ju inga trevliga resor till Gävle :)
Kommentera

MoK: tar du bort leksand å brynäs är det ungefär som att ta bort Toronto och Montreal från NHL eller Man Utd och Arsenal från premier league...
Kommentera

MoK: Naturligtvis så klarar sig Elitserien utan Leksand och Brynäs, men den blir f.. i mig så mycket tråkigare för såå måånga hockeyintresserade i detta avlånga land. Du vet väl att Leksand har flest medlemar ute i landet tätt följd av Brynäs? Jag känner flera Brynäsare i Göteborgstrakten, men ingen Frölundait i Gävleområdet. Detta förstår du, är hockeykultur på hög nivå! En känd Brynäsare (veteran) sa en gång att Landslagsbussen behövde bara göra tre stopp på väg till Landskamperna förr i tiden. Nynäsplan, (senare Gavlerinken) Blå Grottan (en ökänd krog i Gävle) och i Leksand. Sedan var bussen full. Inga andra lag i Elitserien har så mycket historia och kultur runt omkring sig som just dessa två klubbar. Fram för mer kultur i Elitserien!!
Kommentera

Zcootah: brukar du vara i leksand eller???
Kommentera

tobbe_88_:
nu får leksand börja spela hockey!!!!
Kommentera

sillen3: det har du rätt i!!!
Kommentera

tobbe_88_: i bland...hur så???
Kommentera

Zcootah: Höga tankar hör jag. Jobbigt att jämföra Brynäs o Leksand med Toronto och United.
Kommentera

Anneli: Klart Leksand o Brynäs har kultur och det är trevligt att ha dom i elitserien då dom har supportrar runt hela landet. Alltid kul när dom spelar i Scandinavium för det är enda gången motståndarna har en klack som kan kallas klack. Sen detta du skriver att det finns Brynäsare i GBG men inte tvärtom. Det har nog mycket med att göra att Leksingar o Brynäsare flyr sina hemstäder och flyttar till storstäder men inte många gör tvärtom.
Kommentera

MoK: Då kan jag tala om för dig att flertalet har aldrig bott i Gävle eller Leksand!
Kommentera

65Selander: Nej men många har anknutning dit på nått sätt. Sen rotar det ju sej långt tillbaka då BIF och LIF hade framgångar och på detta sätt fick supportrar runt om i landet. Sen byter man ju inte direkt lag.
Kommentera

MoK: För min egen del så är det bara Brynäs som är anknytningen!
Vem ville hålla på MoDo eller Leksand när man bodde hemma i Vemdalen
Kommentera

65Selander: Alla har ju sina speciella anknytningar till sitt lag, sen hur dom uppkommer ör ju en annan sak. Men e rätt nöjd med lagen i elitserien nu. Hammarby kanske hade vart intressant med tanke på publik.
Kommentera

MoK: Ska vara för att få upp intresset i huvudsta´n i sånt fall då, men ur publik synvinkel så borde väl Skellefteå ligga rätt bra till..?
Kommentera

MoK: Ang Hammarby så har dom inte så mycket folk på hockeyn, tror att det var förra veckan dom gick ut med att dom behövde mer folk. Hammarby återkommer först på 7:e plats i publikligan för AS enl Swehockey. Skulle dom åka upp till ES så dyker det säkert upp ett gäng medgångare!
Kommentera

65Selander: Som vanligt i Sthlm.. fotbollen går alltid före.
Det skulle säkert bli mycket folk på Hovet om Bajen gick upp, men frågan är väl vad som händer när det börjar gå tungt.. hur många trogna fans stöttar sitt lag då?
Kommentera

65Selander: Bättre med Hammarby än AIK för tror Stockholmarna behöver sina derbyn för att intresset skallö öka där uppe.
Kommentera

Dream Team: Skellefteå kan ju vara nått men det e så långt dit för oss Göteborgare :)
Kommentera

MoK: Men något som faktiskt skulle ge en lösning på "problemet" med derbygrupperna. Som det är nu så är det ju geografiskt omöjligt att ha Leksand och Brynäs i samma grupp, men skulle Skellefteå gå upp så är ju det löst...
Kommentera

Dream Team:
Derbygrupperna skall bort, ett otyg!
Kommentera

65Selander: Ja, det kan jag hålla med om, men verkligheten ser ju tyvärr annorlunda ut..
Kommentera

MoK: tycker jag inte.... leksand å brynäs har vart me från början å typ nästan hela tiden vart me.......dom är väll dom mest klassiska lagen tillsammans me nåra till
Kommentera

Dream Team: Tycker iofs man kan skippa derby grupperna för det är bara orättvist för vissa lag.
Kommentera

Zcootah: Jo dom e klassiska men livet gå vidare som man säger.
Kommentera

MoK: mmm så sant......men men lag som drar mycke publik är ju alltid kul å möta.....dvs Leksand,Timrå , Brynäs,Frölunda å säkert nåra lag till
Kommentera

Zcootah: Jo jag sade precis det innan att det är alltid kul när Leksand o Brynäs kommer till Scandjnavium för det drar alltid publi och då finns det alltid lite borta supportrar på plats med.
Kommentera

MoK: Det bästa vore om alla Stockholmslag höll till i Allsvenskan för då skulle inte hela hockeySverige styras från Stockholm längre. Fram för Skellefteå och Björklöven i stället. Norrland behöver det mer en Stockholm.
Kommentera

Anneli: Är du inte riktig? Skellefteå som hatar oss Brynäsare så mycket och Björklöven som inte kommer att klara licensen ;-)
Kommentera

Anneli: Stockholms lagen behövs vare sej du tror det eller inte. Ser hellre DIF, AIK eller Hammary i elitserien än Björklöven och Skellefteå.
Kommentera

65Selander: Då blir det ju lite roliga matcher då i alla fall. Skellefteå har i alla fall en klack. Och det är väl bara att beklaga Björklöven då!
Kommentera

MoK:

Du kan väl inte mena att du hellre ser Aik är Skellefteå :)

Är du go eller?
Kommentera

Mattias - 74: Jo så är faktiskt fallet. AIK drar nog mer publik i GBG än vad Skellefteå gör.
Kommentera

MoK:

Nja men den huvudskaliga orsaken är väl att Skellefteå har väl en tryggare ekonomi öän vad gnaget har!!!

Jag tycker fortfarande att Skellefteå skall gå opp i Eliten och det säger jag inte för att min sambo kommer därifrån :)
Kommentera

Mattias - 74: Jo dom kan ju inte ha mycket sämre ekonomi än vad AIK har just nu :)
Kommentera

MoK:

Jaja hur som helst... Det räcker med ett lag i från Sthlm! matcherna mot dif har alltid varit roliga i globen :)
Kommentera

MoK: Tror du.. tror att SAIK nog kunde locka lite folk till götet som man ju faktiskt gjort tidigare:

Allsvensk final (säs. 1988/89)
Ons 9/3 Västra Frölunda HC - Skellefteå HC.........2-4 (1-2,1-1,0-1) publik 11.913
Sön 13/3 Skellefteå HC - Västra Frölunda HC.........5-1 (3-0,0-0,2-1) publik 4.315
Ons 16/3 Västra Frölunda HC - Skellefteå HC.........6-5 (2-1,1-3,3-1) publik 12.129
Sön 20/3 Skellefteå HC - Västra Frölunda HC.........5-6 (1-1,2-2,2-2,0-1) publik 5.081
Ons 23/3 Västra Frölunda HC - Skellefteå HC........1-10 (0-3,1-2,0-5) publik 12.365

Eller?
Kommentera

Dream Team: Ja där ser man :) Men numera e vi rätt vana i SCandinavium att ha bra med publik dock minskar publiken så fort det kommer mindre intressanta lag dit säkerligen Skellefteå skulle sålla sej.
Kommentera

MoK: "mindre intressanta".. varför det? För att dom är ett förmodat bottengäng? Det kom ju 11 000 mot SSK i lördags..
Kommentera

Dream Team:

Publiken i Scandinavium vill väl se bra hockey ? och det lär Skellefteå kunna bjuda på betydligt mer än ett dekis gäng som AIK..
Kommentera

Dream Team: Jag sade mindre intressanta lag och det behöver inta betyda bottenlag. Linköping ex brukar inte locka speciellt mycket folk o dom ligger ändå bra till i tabellen.
Kommentera

MrAce: Kommer AIK upp i elitserien lär dom knappast vara ett dekis gäng längre. Då vaknar nog sponsorer till igen.
Kommentera

MoK: Det är alltså relativt sett till vilken hockey som presteras, har jag greppad det riktigt nu?
Visst.. AIK skulle säkert får fart på de numer insomnade sponsorerna ÄVEN på hockeysidan om man gick upp och Skellefteå ligger där dom ligger.. LÅNGT från storstan där inte minst media kan ge laget ett ansikte och skapa ett intressse även utanför det lokala planet.

SAIK var uppe i elitserien senast 1990.. mycket har hänt sen dess och jag är inte den som ska ge svar på vilka deras chanser i elitserien är, eller hur pass intressanta dom blir i ett lite längre perspektiv. Vad jag menar är väl att laget ändå visat att man i dagsläget ligger en bra bit före AIK, både sportsligt och inte minst ekonomiskt. En till sak är ju att Skellefteå knappast behöver jaga publik till sina hemmamatcher, till skillnad mot andra lag i den ur hockeysynpunkt numer insomnade huvudstaden.....
Kommentera

« · 345391 · »