Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Leksand-Nyköping 24/10

« · 930230 Till forumet

Leksand-Nyköping 24/10
Matchen visas tydligen via webb-tv på sverige webben:) Tror på vinst ikväll, mitt tips blir 4-1! "petro" sätter sin första kasse idag!
Kommentera

Sv: Leksand-Nyköping 24/10
leksandboy:

7 - 2 Libor och elfosson 3 var.
Kommentera

leksandboy: ja tror de blir 5-2 ikväll, känns nästa som så :) Sverige weben? finns de nån länk ditt?
Kommentera

Alisandali: Woho bra start!

00.43 2 min LIF T. Team LIF TOO-M
00.00 GK in NyHK 30. HOLST, Martin
00.00 GK in LIF 28. LÄCK, Eddie
Kommentera

Diaz: Får glädja med oss åt attMalmö ligger under.. ser intre dom som nått hot alls i kvalserien sen..
Kommentera

Projta: nej om dom inte värvar 10 spelare :P
Kommentera

Diaz: Jaa skulle va de, kanske percy hittar nå fängelsepolare som kan lira lite hockey :)
Kommentera

Projta:

Det står 1-1 nu. Malmö vann skotten i 1:a med 4-13.
Jag tror nog att dom blir att räkna med ändå.
Kommentera

norrland: Nja men de jag har sett på tv så spelar dom dåligt, inte bättre än O-hamn är dom dock,, sen ska de bli spännande att gärm föra Humre och Belfour
Kommentera

Skön seger!
Laget spelade tydligen OK, inget speciellt & lyckas ända vinna med 4-1.
Det är bra!
Skönt för Bellemare & göra sitt första mål för säsongen!
Kommentera

Diaz:
En dag på jobbet. Skönt med ännu en trea.

Det är kul med hockey, när laget man håller på vinner :-)
Kommentera

Projta: Hoppas verkligen att malmö missar elitserien, då kan dom stå där med sin nybyggda ishall. Malmö hör hemma i danska elitserien, dom pratar ju iallafall samma språk ;)
Kommentera

Boråsindian: haha helt klart!! Vafan skulle dom med en så stor arena till?! Det kommer ju aldrig vara fullsatt (inte dom närmaste 20 åren)

Men sen kanske Percy går in med 200 miljoner typ..

Och köpen en avdankad Crosby, Malkin, Bäckis :D hahahaha... när dom är typ 40-45 :P
Kommentera

Diaz: Oj, var inte det där uttalandet vad man brukar kalla för att "kasta sten i glashus"?
Kommentera

Stigsson:

Sklillnaden är väl att Leksand mycket väl kan fylla sin arena flera gånger om än vad tex Malmö gör ?

Leksand hade ju 5.500 igår mot Nyköping .

Hur många hade ni haft ?
Kommentera

mattias - 74: Förstår överhuvudtaget inte hur du kan blanda in oss i detta.

Om du inte ser humorn i att någon ur er supporterkrets skrattar åt en annan klubb för att ha överdimenioneras arena för serien man spelar i, en exentrisk miljonär som pumpar in pengar när det behövs och för att inhandla avdankade spelare i tid och otid så tror jag inte att det är någon idé att svara dig i frågan.
Kommentera

Stigsson:

På vilket sätt är ed Belfour avdankad ??

Blir man det automatiskt när man skriver på för Leksand enligt dig ?

Nu talar jag givetvis inte för alla moringar men jag är så trött på vissa avundsjuka moringar som ständigt sågar ed Belfour.

Hade MIK haft en enskild sponsor som pumpat in pengar och handlat Ed så hade det låtit annorlunda.

Malmö fyller ju knappt sin hall nu så varför skulle dom göra det i den nya arenan ?
Kommentera

mattias - 74: Ja till viss del kan man kalla alla mulliga 42 åriga alkoholister som dessutom skriver på för LIF för avdankade. Då spelar det ingen roll att han vunnit lord stanleys buckla.

Och även om jag tycker det är en skön värvning så är det nog ett stort fall av "kasta pengar i sjön".
Kommentera

Boråsindian: Jaa jag har tittat på malmö några matcher i efterhand och direktsänding.. det malmö gör fel det är att dom inte åker skridskor..De ser nästan ut som att ingen vill ha puck elle nått..
Dålig vilja och lagmoral !

Nej det handlar om 3 lag som kommer att gå upp

Det är Leksand ... Brynäs ..Södertälje tror jag.
Kommentera

Projta: Ni får gärna spela bort malmö i kvalserien om dom kommer dit, så kan vi tampas med dom nästa säsong också. Då tar vi dom :) Vi är ju trots allt nykomlingar och har klrat oss relativt bra än så länge. Vi tar revanch på lördag mot er ;) efter förlusten mot råttora.
Kommentera

Boråsindian: Jaa nu får jag nog alla emot mig här på HS men ni har ne bra chans om belfour står eftersom det blir han kanske 1a match och lite rostig.. så chansen finns, men när läck stå läcker de inte :)
Kommentera

mattias - 74: Det är du som gör kopplingen till Belfour, jag tänkte mera på en 10-15 årig tradition inom föreningen. Denna nya killen vet jag inget om eftersom han inte gjort debut än.
Förstår inte hur du kan bedöma honom heller bara genom att han har landat i Sverige.
Kommentera

mattias - 74: jag ser hellre Pitten i mål än Belfour i Mora ska du veta!
Kommentera

PappaKeno:

eller hur
Kommentera

mattias - 74: ja bättre målvakt vill man ju alltid ha i målet ;)
Kommentera

Stigsson:

Jag bedömer inte honom jag bara tillrättavisar de som kallar honom för en avdankad alkis m.m

vad är en alkis egentligen skulle jag vilja veta? Är det en person som till vardags är en meriterad NHL målvakt och som får för mycket en kväll på krogen eller är det en som du och jag som festar nån gång ibland och hamnar i bråk på krogen ?

Är Niklas Persson en Alkis eller är tjeckerna i Mora alkoholister ?

Jag ställer frågan till Spud b.la.?

Förstår inte varför man väljer att lyncha honom för nånting som är gammalt som gatan ?

Belfour har varit en av världens bästa målvakter. hade så sent som förra året 90,2 % i Nhl som 42 åring. Inte illa av en gammal alkis eller hur ?
Kommentera

mattias - 74:
Orka ta debatten. Enda de vill är ju att provocera.
Kommentera

87bth01:

Avundsjuka heter det. Orka som sagt inte. Undrar vad Nyz säger ang Belfour :)
Kommentera

87bth01:

Men är det inte lite kul att det nån gång debatteras i denna bok oxå nån gång?
Kommentera

Bissett19:

Debatter är kul men inte förutfattade meningar till höger och vänster.
Kommentera

Bissett19: debatter är omtyckta men det är ju kanske att föredra att man tänker till och lägger sin lagtillhörighet åt sidan om inte ´´debatten´´ ska spåra ur
Kommentera

mattias - 74: Det finns ju en kraftig skillnad i att ha som vana att dricka och göra det vid några enstaka tillfällen.
Och vad jag hört och förstått är anledningen till att han inte spelar i NHL trots att han hade hyffsade siffror ifjol var rädslan för att han tagit det ett steg för långt, samt åldern som gör honom till en stark kandidat till avdankad. Men att han duger mot almtuna, sundsvall/timrå hockey eller rent av växjö tvivlar jag inte, det är ju mot sånt motstånd ni hör hemma nu.

Och lyncha honom gjorde jag väl knappast? Jag skrev bl.a att jag gillade värvningen, den är cool. Och ligger helt i linje med Leksands urtåg ut elitserien, gammal, överbetald samt utan anknytning till klubben.

Sen att ni redan har en kompetent målvakt som skulle må bra av rutinen av en säsong i allsvenskan gör det hela bara mycket roligare och mycket mer typiskt leksand.

Och hur jag festar har du ingen aning om, men som tips kan jag avslöja att jag aldrig har hamnat i ett krogbråk, och tänker nog inte göra det heller.
Kommentera

« · 930230