Leksand skall värva sig ur krisen!!

« · 382696 Till forumet

Sv: Leksand skall värva sig ur krisen!!
Expertpanelen..
Zcootah och Sannah, Leksands IF borde ta och råd fråga er när ni tänkt värva spelare nästa gång ! Lär knappast bli sämre :D
Kommentera

MrAce: ja givetvis :) ja ringer snubben som äger chelsea så fixar han me pengar å så......Ja skulle däremot kunna tänka mig ta tebax bengan så kan ni moringar få bales :)
Kommentera

Zcootah:

Haha Bales.. säger väl sig själv !
Vill inte överta hans lönecheck precis ;)
Kommentera

Knogen: "Nästan halva MIK består trots allt av egna produkter, eller är tagna från grannkommunerna d.v.s. Orsa, Ore, Älvdalen. Vilka elitlag kan ståta med det?"

Luleå kan definitivt göra det:

Egna produkter:
Jonas Johansson
Per Ledin
Roger Åkerström
Gusten Törnqvist
Stefan Nilsson
Karl Fabricius
Emil Lundberg
Pierre Berggren

Utöver dessa har även Johan Fransson, Jonas Rönnqvist och Daniel Henriksson spelat juniorhockey i LHF. Lägg till detta att vi har tre-fyra spelare ytterligare från övriga Norrbotten så ser du att MIK nog inte är så unika. Jag har inte exakt pejl på hur det ser ut i andra elitserieklubbar, men tex Modo har också många från närområdet i sitt lag.
Kommentera

MrAce: Haha, ja det är vad jag sagt hela tiden. Jag bara väntar på ett samtal från masken!
Kommentera

LL:
Jonas Johansson moderklubb: Rutviks SK
Karl Fabricius moderklubb: Avans SK
Emil Lundberg moderklubb: Brooklyn Tigers
Pierre Berggren moderklubb: Antnäs BK

Som jag ser det är det alltså 4 egna produkter, samt 3 från närområdet ( eftersom jag antar att de ovannämnda klubbarna ligger nära Luleå. Brooklyn ligger så vitt jag vet i NY, USA ).

Mora har 9 egna produkter i truppen, plus 3 från närområdet, samt ( eftersom du tog upp det själv ) 3 från övriga Dalarna.

Är inte det unikt tycker du?? Jag ska vid tillfälle, kanske senare ikväll, göra en koll på de övriga lagen i ES, så kan du få svart på vitt.

Modos situation känner jag till, och det är inte för inte som Mora kallats för "lilla Modo".
Kommentera

Knogen: Brooklyn= Bergnäset som hör till Luleå.
Kommentera

Knogen: jag ska inte kladda ner Leksands gästbok med en massa snack om Luleå så det här blir mitt sista inlägg i den här frågan, men vad gäller de klubbar du räknar upp så ingår pojk- och flickverksamheten i alla dessa klubbar i den så kallade Kommunserien som organiseras av Luleå Hockey. Notera också att jag inte säger att deras MODERKLUBB är Luleå Hockey, men från Luleå Kommun är de alla och de har kommit fram genom Luleå Hockeys ungdomsverksamhet.

Nå, nu är vi inne på hårklyverier. Det förändrar inte det faktum att MIK inte är ensamma om att ha många spelare från närområdet. Det är dessutom avsevärt svårare att ha många egna i elitserien.

(Brooklyn Tigers är också namnet på ett lag från stadsdelen Bergnäset i Luleå)
Kommentera

Knogen: visst men inte spec många med moderklubb mora ik väll? tycker er sportchef (eller ansvarig för hockeygymn gör ett bra jobb) många BHF talanger har ni fått å fler lär ni få...
Kommentera

Zcootah:
Jo, så är det serru. Gå in och kika själv om du inte tror mig ( länk )
Kommentera

Knogen: Yeye 11 st vare visst ;) en del fd BHFare stog me å :)
Kommentera

Zcootah:
Ehm...jag får det till 9 egna produkter.

Sedan är det en från vardera Orsa IK, Ore IK, och Älvdalens HC.

Slutligen från övriga Dalarna; En från Ludvika Hockey och två från Säters IF

Hittade du två till egna produkter?
Kommentera

Knogen:

"Sveriges största exportörer av spelare till elitserien,"

Kanske för att Mora inte spelar själva i Elitserien, kanske inte bara Moras förtjänst då de finns ett hockeygymnasium på orten som inte är allt för dåligt.

Finns säkerligen föreningar som inte vill taa sig upp i systemet pga diversa extra utgiifter.
Kommentera

« · 382696