Dom flesta klubbarna är ju positiva till 14 lag så varför inte redan nu då istället för att vänta. Ju förr desto bättre eller. Bara FBK och Frölunda vad jag vet som inte vill ha 14 lag..
det är väl inte bara för den sakens skull i så fall! Dom 4 bäst placerade från Kvalserien skall väl automatiskt flyttas opp och leksand ligger ju som bekant illa till då :)
mattias - 74: Jo iofs, men jag tror att om MIF nu kommer 3:a så blir det så att det blir 14 lag i eliten nästa säsong. Men kommer dom 1:a eller 2:a så blir det inget tal alls om att utöka serien inför nästa säsong.
Togs inte ett beslut av Hockeyligan i höstas om att INTE utöka serien? åtminstone så diskuterdes det i HS-tråden jag länkar till. Om nu länken funkar förståss...
Lägg av nu din klubb är ju också delaktig i om det blir 14 lag. Tror inte ensklilda lag skall få nån gratisplats bara för att dom är folkärast i landet och har bäst fans etc etc...
mattias - 74: Du uttrycker dig lite annorlunda mot vad jag hade gjort. Men du måste hålla med om att; Blir det en utvidgning till nästa säsong, mot alla regler, så syns det vilka de sympatiserar med.
Det gör det väl inte. Tänk om Leksand legat sist i Allsvenskan då och Almtuna och Växjö hade tagit 2 platser. Vilka har förbundet då sympatiserar med. Det är klubbarna som avgör, sedan om det är Leksand eller nåt annat lag spelar ingen roll.... Ditt resonemang håller inte tyvärr.
mattias - 74: "Dom flesta klubbarna är ju positiva till 14 lag så varför inte redan nu då istället för att vänta."
Av den enkla, men för mig fullkomligt självklara orsaken jag nämnde: Att klubbarna SKA veta förutsättningarna i förväg.
Även om ES-lagen är positiva till en utökning (så även jag), så är det fullkomlig Kalle Anka-politik att ändra förutsättningarna så här sent.
Jag tror inte de AS-klubbar som har ambitionen att inom en snar framtid ta klivet upp är särskilt glada åt att förutsättningarna ändras mitt under brinnande säsong. Hade de vetat om i förväg att ES inför säsongen 06/07 ska utökas är det ganska troligt att de gjort andra prioriteringar.
För mig är det ganska självklart att det inte ska gå att utöka till 14 lag redan till hösten. Men förbundet har ju visat sig sitta på rikets i särklass största pappskallar, så vad vet man?
Alisandali: som ja ser de så borde kimmo va en av dom borde stannat å sett till å rätta till detta .... han har tjänat cirkus 1 miljon.... åinte gjort nästan nått i utbyte
Db_04: Men Kimmo har väl inte kunnat gjort så mycket åt det hela som varit skadad. Jag tycker att han har varit bland de bästa i laget då han varit med. Men jag håller med om att jag hade velat ha han kvar i laget till hösten.
Dom flesta klubbarna är ju positiva till 14 lag så varför inte redan nu då istället för att vänta. Ju förr desto bättre eller. Bara FBK och Frölunda vad jag vet som inte vill ha 14 lag..
Rätta mig om jag har fel ???