Alisandali tror att vi blir som bäst 4:a i kvalserien och jag har försökt övertygat honom om att årets upplaga av Leksand är klasser bättre än fjolårets lag. Han är en sur gammal gubbe ingenting att bry sig om :-)
mattias - 74: Och tyvärr har jag väl sett "lite" mera matcher den här säsongen än vad du har gjort , och laget är inte mycket bättre än det vi blev femma med förra året .
Belfour är en betydligt bättre målvakt än dom två vi hade sist i KS , men dom få matcherna han satt på riktigt prov har han läckt värre än Titanic .
Lätt att stå mot Sundsvall och få 16 skott på sig på en hel match , mot Brynäs och Mora får han nog räkna med att få minst det dubbla antalet skott emot sig .
Du har sett fler matcher absolut men jag har sett en deloch det är en helt annan harmoni i det här gänget än det förra säsongen. Jag tror fortfarande på avancemang och Belfour blommar ut rejält i KS och visar varför han spelat i NHL så sent som förra säsongen. de matcher jag skådat på TV eller Live har jag nog kunnat se ett mer samspelt Leksand och framförallt så är laget mer sammansvetsat men fick ju behålla de flesta från förra säsongen !
Firma Karlberg - Petrovicky kommer leverera också, kanske redan ikväll!
Alisandali: Men vi vann ju AS och tog ganska många fler poäng än förra säsongen? Beror det på att årets allsvenska varit sämre eller att LIF varit bättre?
Projta: Jaha, du tänkte så.. Ja det vore riktigt kul om vi får en sådan.. men isåfall om vi kommer upp till ES. inte de flesta talanger som vill spela AS. Men det vore helt klart kul.
Jag ser inte på webben om det inte funkar till 100 % men blir bara förbannad. Men det kanske man blir ändå :-)