Leksands IF

26775 inlägg · 1367 ämnen

När kommer Leksand med nyförvärv ?

« · 262541 Till forumet

När kommer Leksand med nyförvärv ?
Varför inte försöka att värva A Jämtlin o A Pettersson från AIK
två lovande ungdomar.
Backen Hagos från Bajen, J Jäger Björklöven.
Man skall vara med från början och inte skaffa det som blir över.
Kommentera

Sv: När kommer Leksand med nyförvärv ?
jaab01: Hagos är från AIK och har skrivit på för Timrå..
Du kanske tänkte på Oduya, han spelar i Bajen ;)
Han ser jag gärna i vitblå dress nästa säsong! :)
Kommentera

t0rre:

A. Jämtin tror jag skulle tillföra leksand mycket.. även oduya (osäker på stavningen)

En annan spelare som jag skulle villja se i Leksand igen är Tore Vikingstad =)
Kommentera

Enligt länktips, så skriver FK på morronen att Pawlikovsky från HV är klar för LIF. En back med andra ord - utmärkt!
Kommentera

t0rre:Oduya är så gott som klar för Djurgården men även tex Timrå har velat ha honom.

Hanzon:Jämtin ryktas också till HV sådu vet...
Kommentera

Nike89: HV71 hade ett år kvar med Richard och Richard Pavlikovsky ville gärna stanna men han var en av dem med riktigt hög lön som minst sagt underpresterade förra säsongen och var stundtals bänkad! Han var säkert topp 3 på backsidan vad gällde lön, men inte topp 6 på isen då kan vi hitta bättre spelare till HV71... Dessutom så får ni väl betala utbildningsbidrag... Men grattis till en bra spelare. Han kan spela mycket fin hockey!

MvH Patrik
Kommentera

gripen66:

Dessutom är ju Pavlikovsky skridskostark och sådan är det inte många av i Leksand :)
Kommentera

bajenmattias: Och han är "rightare". Också en eftersökt egenskap... ;-)
Kommentera

Det ska f ö bli mycket intressant att se vilka de fyra spelare som sägs redan vara klara är. Backlund & Westlund lär vara två av dem, men de andra två?

Förbannat synd att Robban gick och bröt benet, men nu kan detta innebära att hans nya kontrakt kan bli skrivet lite tidigare än annars. Han skulle annars skriva på efter VM...
Kommentera

gripen66:

Ja greg var ju det men han är väl förlorad!
Kommentera

bajenmattias: Va, greg? Nja, enligt vad jag hört och som stått i tidningrna så kan mycket väl Hr Brun tänka sig att köra vidare.

vad har han med Robban att göra f ö (som mitt inlägg handlade om?) ;-)
Kommentera

gripen66:

Det får vi verkligen hoppas men jag vill ju ha hem Andreas Karlsson med ju och kanske Johan Witehall!!
Kommentera

Äntligen så börjar det röra på sig på värvningsfronten. Tror att Pavlikovsky kan bli oerhört nyttig kommande säsong. Starkt jobbat Masken!!!
Kommentera

Mälarmasen:

Jo ja tror på Pavlikovsky och ja har hört om att backlund är klar...för i kväll blire klart om SAIK har nån chans längre
Kommentera

bajenmattias:
Vart har Andreas Karlsson tagit vägen är han inte aktuell längre?
Han finns inte med som ryckte på hockeyligan längre. Jag hade ju hoppats på han!
Kommentera

titta inte för mycke på hockeymagasinets sida....det är mycke som inte stämmer där
Kommentera

Zcootah: ... eller rättare sagt: Det är inte mycket som stämmer där... Det är en viss nyansskillnad det... ;-)

SAIK verkar mala kaffet väldigt fint - 6-1 Ho ho ho... Synd att LinköpingsHockeyClowner leder bara...

Jag offrar gärna Backlund för ett högre syfte.. ;-)
Kommentera

gripen66: ja tycker den sidan är rätt okej men dom verkar va lite speciella med sin ryktes sida....dom lyssnar på massa skit rykten sen dom riktiga rykterna bommar dom =) fast leksand har vart smarta...vem hade hört namnen bales och pavlikovsky som rykten till leksand? troligen ingen=)
Kommentera

Zcootah: Nej, såna där silly-sidor är till största delen just det - silly...

Men jag läste fel. Jag läste "Hockeyligans" alltså den där vem som helst kan lägga till vad som helst... verkar det som.

Hockey_magasinet:s_ lista_ har jag lite mer respekt för, men - som sagt - namnen Pavlikowsky och Bales fick man leta förgäves på vad gällde rykten om förvärv till LIF... ;-)
Kommentera

Det är det som är roligt här satt vi i dalarna och pratade om Magnus Eriksson och Lillhonken och sånna så kommer en halft okänd Kanadick =) och vi satt å tjatade om Peter Messa så får vi en bättre Slovak =)
Kommentera

« · 262541