Det blir ingen Mattias Ritola i Leksand. Istället väljer den unge forwarden att åka över till Nordamera redan till hösten eftersom han blivit utlovad en ordinarie plats i AHL-laget. Ett erbjudande han inte kunda tacka nej till.
Tack o hej.. Händer det inget på forwardsplatserna nu, o ingen kommer in. Då börjar man ju undra...
Diaz: ja tror detta var bra för både mattias och leksand.... jag tror inte hade vart tongivande i LIF kommande år heller + att det är bra för hans utveckling
Venne: om inte jag minns fel så tackade Leksand nej till Lindström innan han gick till Linköping om jag inte minns fel så var det var det Lindströms inställning som var lite sisådär
Db_04: Det vet jag inget om... killen lirade ju i landslaget förra säsongen, tror ju inte BÅG tar ut en kille med dålig inställning. Jag ser gärna Lindström i LIF i vinter
Venne: nej han skulle säkert tillföra en del men det var lite annat när Leksand nobbade han också... han var ganska många år yngre då och kanske helt enkelt hade fel inställning då. hans 2 senaste säsonger i LHC har vart bra
65selander: Lind har diskuterats på olika håll under större delen av söndagen... Allt fler är övertygande och vissa är helt säkra på att han är blå-vit (jag vet dock att han är det).
Stigsson: Jo nog Var han br allt, men jag tror nog att han fortfarande är tillräckligt bra för att kunna tillföra något i en AS-klubb. Jag tror faktiskt att LIF för en gångs skull gjort en riktigt bra värvning, som man får gratulera till...
Jag tror att Juha Lind kommer tillföra väldigt mycket! Han har kvaliteer till att vara en helt OK ES spelare, så han kommer nog göra massor i dom viktiga matcherna, kolla bara hans slutspelsstatestik, han höjer sig flera snäpp när det verkligen gäller!!
svennis: lägg ner va...... Skulle Ritola vara så dålig som du säger hade knappast Detroit Red Wings signat honom (och ja han ska spela i AHL och inte NHL ) men han har kapacitet men han är bara en i raden unga spelare som inte lyckats i Leksand.. återstår att se om han blir en i raden av dom som går till en annan klubb och slår igenom
Det blir ingen Mattias Ritola i Leksand. Istället väljer den unge forwarden att åka över till Nordamera redan till hösten eftersom han blivit utlovad en ordinarie plats i AHL-laget. Ett erbjudande han inte kunda tacka nej till.
Tack o hej..
Händer det inget på forwardsplatserna nu, o ingen kommer in.
Då börjar man ju undra...