JBlom:
Är det inte mer intressant att prata likhet inför lagen här?
Leksingar har tjatat sig till en två matchers avstängning av Röglespelaren, fast man ville ha mer. Borde man inte kunna göra likadant här, det blev ju en långvarig skada av denna tackling också?
Alisandali:
Jag vet inte hur gången är.
Däremot förstår jag att man precis har ändrat tacklingspraxis, vilket kommer gillas av de som föredrar damhockey.
Metal Guru:
Jag gillar inte att man får 2+10 för en tackling i ryggen , innan den reglen infördes så vände ALDRIG en back ryggen mot en anstormande forward .
Nu ser man det hela tiden , innan den reglen fanns så vände alla spelare bröstet eller iallafall försökte tackla tillbaka innan man blev tacklad själv , nu söker dom efter utvisningar och då kan det gå så fel som AJNs fall .
mattias - 74:
Jag svarade på detta påstående:
"Tyvärr så är tacklingar i ryggen det fegaste man kan göra oavsett hur dom uppkommer eller utdelas."
mattias - 74:Det är väl inte innebandy eller fickpings dom spelar , en hockeyspelare SKA vara tacklingsbara i ALLA lägen på planen när han är puckförande , undantag för målvakten .
Därför vill jag ha bort 2+10 för tackling i ryggen , för då vänder inte dom fega spelarna upp ryggen nått mera , utan att dom tar smällen som dom vet kommer .
mattias - 74:
"När det gäller supportrar till de vit-blå är de dessutom ganska många till antalet."
ska nog tolkas som att det finns fler vit-blå än många andra typer av supportrar.
Nu ser vi framåt och en seger imorgon mot AIK är ett måste.
Jag tror på Leksand imorgon, blir nog ett jädra drag på Hovet i STHLM
Tips: 4-2 till Leksand, Prestberg sista målskytt