Leksands IF

26772 inlägg · 1367 ämnen

Ny "hovreporter"...

« · 216637 Till forumet

Ny "hovreporter"...
Så här kommer det att se ut i DN imorron. Inte ett ljud om att Gage kom bakifrån - och Ene bara ville göra mål. (Länktips)
Det står om Holm också - där är han väl en aning mer rätt ute...

Leman på GP har fått sig en motsvarighet som "hovreporter" i Hufvudstaden... Bolin var namnet.
Kommentera

Sv: Ny "hovreporter"...
gripen66: Ja det är hemskt va synd det är om er, precis alla är ju emot er, funderar på när ni leksandssupportrar (med vissa undantag) ska kunna vara självkritiska mot hur era EGNA spelare uppträder, lär väl aldrig hända.
Kommentera

danoj: Inte riktigt alla. Bara Frölunda och DIF egentligen (iaf på klubbnivå då. När det gäller fans är det väl annorlunda - antar jag ;-)

Men så vet du ju vad den gemensamma nämnaren är mellan de båda klubbarna också.... Och det är även mot de klubbarna som det blir mest bråk. Man kan undra vad som är orsak och verkan där... samt vem som gillar att bråka med vem...

Självkritisk?
Jag har kritiserat Holm. Men Ene står jag 250 % bakom däremot. Allt han gör är att han gör mål - det tålde tydligen inte Chicken Cage...
Kommentera

Jaha, då var det dags igen. Match mot Djurgården där vi har chansen till 3 poäng och en slutspelsplats. Då uppträder vi som ett junislag. Holm går en ny holmgång och får ett nytt matchstraff. Jag tycker det räcker med sånt nu. Visst ska man stå upp och försvara sig i vissa situationer men att det alttid är samma person som hamnar i dessa situationer är för mig märkligt. Tycker att ledningen i Leksand ska reagera nu. Om han inte blir avstängd av svenska ishockeyförbundet så tycker jag att Leksand ska stänga av honom ett par matcher. Killen behöver landa på jorden snart och inse att det är elithockey han håller på med och inte divison 1 hockey. Ni kanske tycker att jag är väldigt hård nu men jag har tröttnat på det här nu. Ska vi ha chansen till att gå till slutspel så måste vi ju behålla spelarna på isen.

Läste nyligen i Falu kuriren att Tomas Forslund troligtvis kommer att spela i Borlänge nästa säsong. Vill då passa på att tacka Forslund för det han har gjort och önska honom all lycka framöver.

Nu tyckeer jag samtliga i truppen knyter näven och rannsakar sig själva till matchen mot Malmö. Ska vi till slutspel så måste vi vinna de matcher som är kvar och det gör vi genom att spela hockey och inte inspereras av Paolo Roberto.

GO Leksand Stars!!!
Kommentera

Mälarmasen: Helt rätt - på alla punkter. Idag är han ångerfull i Falu Kuriren. Men P-A Lundström lär visst ha suttit på honom och dunkat hans huvud i isen. Inte mycket till ära i den mannen heller...

Nu tar vi som sagt nya tag!

F ö tar Aftonbladet direkt parti mot Gage idag. Kul med en Sthlm-tidning som inte tagit plats i DIF:s omklädningsrum. Där tror man på en 3 matchers avstängning för Gage. Jag är skeptisk med tanke på DIFiplinnämden. Men det tar Wennerholm _också_ upp... ;-)
Kommentera

gripen66: Jo jag läste artiklen i FK o det är ju tur att han är ångerfull. Visst, jag skulle oxå fajtas tillbaka om jag fick huvet dunkat i isen, men det konstiga är ju att det alltid är Holm som hamnar i dessa situationer.

Gage får nog räkna med 3-4 matchers avstängning nu när aftonbladet har valt sida. De har nog rätt stort "inflytande" och påverkar nog rätt mycket med de de skriver. Och det är inte mer än rätt att stänga av han resten av serien och i början av slutspelet.
Kommentera

gripen66:
"Allt Ene gör är att göra mål" nej han gjorde mer än så.
Vad skulle du säga om någon började "joxa" med en hockeyklubba mellan benen på dig ?
Knappast så att du bara skulle sitta och le ;)
Gage reagerade väl som vilken karl som helst skulle ha gjort...

Verkar som Hom försöker bli den nye Bautin... så fort han får vara med och spela så blir det fight :)
Kommentera

gripen66: Så du står bakom tunnisen Eneqvist? Var ju pinsamt att se klenfisen fajtas. Är han hemma hos mamma och bölar nu eller?
Kommentera

gripen66: Hahaha, "huvudet dunkat i isen"!? Var du där? Det var en pinsam beskrivning. För det första stod dom upp hela tiden. Lundström är så mycket större än Holm och höll enbart i honom när han vevade för fullt. Han slog INTE tillbaka och hade handskarna på. Det var verkligen inget slagsmål att reta upp sig på. En fight som blev väldigt hårt dömd. Vad Gage höll på med på slutet vet jag däremot inte. Han överreagerade verkligen , MEN kom inte och säg att det var oprovocerat. Han kör in klubban mellan benen EFTER signal och rotar. Han får skylla sig själv, men jag försvarar inte Gage slagsmål. Det var dåligt.
Kommentera

fd skuggan: Då försvarar jag Gage istället då, hur skoj kan det vara att få en pinne intryckt mellan benen eg.? Trots allt tycker jag det är rätt skoj att se en målis med 50kg skydd ge sig ut på äventyr ;-)

Men backarna borde gripit in betydligt tidigare och gjort "Gages" jobb istället. Första två matchstraffen var väldans hårt tagna och varken Leksand eller Dif borde åkt på mer än två...iof. så rök väl ett par handskar på en viss Leksands spelare...
Kommentera

gripen66:
Jaha då var Falukuriren bättre då eller ?
Skulle nog säga att FK är mer "patriotiskt" än vad DN är i detta fall :)
Kommentera

Mälarmasen: jo troligen ska han det....Lodin,Brown,Gällstedt försvinner också
Kommentera

Zcootah: O jag är inte lessen för det. Nu så satasar vi vidare till nästa säsong o fixar ett par riktigt bra nyförvärv och behåller de junisar vi har så ska det gå vägen i ett slutspel nästa säsong.
Tycker det är bra av de spelarna, Lodin, Gällstedt och Forslund att de inser att de inte hänger med längre och säger till nu så att det inte kommer mitt i sommaren eller på hösten. Det ska de ha en stor eloge för. Nu får man väl tacka för allt de har gjort och önska dem lycka i framtiden. Kan ju hoppas på att några stannar kvar och jobbar för föreningen så som Lodin tydligen ska göra. Det tyder på att de har ett hjärta för klubben.
Kommentera

Mälarmasen: Ja, fyra matcher borde det bli. Att det då går en match in på slutspelet för Gage borde man inte ta någon hänsyn till - men jag känner nog att nämnden kommer att göra det. Men blir det tre matcher så är jag någorlunda nöjd... Hoppas att AB har det inflytande du säger. Jag måste säga att det var medhåll till 100 % från oväntat håll. :-)

Kvällstidningen i samma skyskrapa som DN är inte lika återhållsam. Men de fikar väl ihop och är säkert stöpta i samma form som sina morgontidningkollegor... ;-)

Ni övriga DIF:are vet jag inte om jag vill gå i svaromål med ytterligare. Om som sagt Gage får ytterligare straff än det han redan fått - så är saken utagerad vad gäller mig. Redan det skulle vara lite plåster på såren...
Kommentera

gripen66:

Med tanke på att Holm fick 3 matcher för bråket i GBG så borde gage åtminstone ha minst 3 matcher men jag blir inte förvånad om han är tillbaks efter 1 match för de gage gjorde är ju helt oaceptabelt...

Sedan tycker jag att djurgårdarna omkring inte hanterade situationen proffisionelt...

Nån borde ju ha Tagit bort gage och tom Skrikegård sa att jag har pratat om detta tusen ggr men jag får ta dety tusen till tydligen
Kommentera

bajenmattias:
Tänk tillbaks!
Vad hände i första perioden, andra osv.
Gång på gång åkte Leksingar på Gage. Inte undra på att karln ser rött när det kommer en utfyllnadslirare som skall visa upp sig och trycker in klubban i skrevet.
Fy fan va lågt.
Kan för övrigt berätta att från båset var det EN spelare som tappade fattningen när Micke Johansson åkte ut efter 17.50 i tredje perioden. Han skulle hoppa på en fotograf och dänga klubban i skallen!
Hans fokus var inte på matchen.
Utan Christer Olsson och Nielsen hade Leksand nog inte fått den poängskörd de har idag. Troligen mindre än Linköping.
5-1 var i underkant.
Kommentera

« · 216637