Anders i Budum: Tomas Duba heter han....... och ja tycker vi signat ett par bra forwards..... Mike Watt, Jiri Bicek , Oscar Steen , Jimmie Eriksson ,Calle Steen
nyz: Problemet är bara att SaIPa har ett giltigt kontrakt med Duba och Sparta Prag, Sedan så kan inte som detta fall Duba el Prag bryta avtalet hur som helst. SaIPa har tyvärr rätten på sin sida och kommer dra det längsta strået i denna affär om inte Leksand pyntar upp deg och löser han från hyres avtalet! Annars så kommer finska klubben agera så spelaren blir avstängd.
NallePhu: Hur som helst ska det bli intressant att se varthän det bär... kommer det fram att masken missat att killen haft ett gällande kontrakt är det åt H-vete
nyz: Läste nyss en artikel i en tidning i finland, Där säger dom att han har något problem med sin Tjeckiska klubb. SaIPa har fullgjort sina åtaganden gentemot Prag och betalat in den lön dom överenskommit som hyra av Duba, Heltplötsligt så hade det kommit in ytterligare hyresavi från Prag nu med en högre summa som SaIPa värgat betala då dom avtalat en summa som ska betalas som hyra och den skulle inte kunna höjas. Så detta är en jäkla soppa som lär vara svår att reda ut, vem som har ett gilltigt avtal med Duba och vem sominte har, tror att IIHF kommer få gå in och reda ut detta för att sedan veta vart Duba lirar!
NallePhu: Läste lite jag med... SaiPa vill inte ha nåt med Duba att göra i fortsättningen. Dubas agent behöver inte heller erbjuda spelare till föreningen i framtiden. Det enda dom nu är ute efter är att statuera exempel. Äffaren är illa skött från Dubas (hans agent får man förmoda) och Sparta Prags sida. Den största förloraren kan i slutändan bli Leksand, trots att man egentligen inte gjort nåt fel. Felen har begåtts av andra...
nyz:Får du någon ordning och reda på dom Finska sidorna . Om kontraket gäller försäsongen så måste det gälla än , eller ?? Kan Leksand använda Duba under mästarcupen ?? Om Duba står under kontrakt och Leksand anväder honom , vad händer då ??
nyz: Obegripligt att Masken fortfarande är sportchef i LIF. Han får tydligen klanta sig hur som helst utan att bli av med jobbet. Skall bli intressant att följa den senaste "toppvärvningen" som kanske inte ens blir en värvning....
mattias - 74: om jag fattat det rätt är det väl Sparta Prag som äger honom och har lånat ut honom till LIF. Har för mig att jag läst att han har ett 4-årskontrakt med Prag.
Mats GBG: japp, verkar vara så...men då kan man ju undra: detta måste väl vara en ganska kortsiktig lösning, om vi bara får ha honom en säsong?? Okej att han är ung, men det spelar ju ingen roll hur mycket han utvecklas till nästa säsong då han i såna fall inte är kvar.... Och Sparta Prag verkar ju inte vilja släppa honom, han verkar vara tänkt som en framtida förstamålvakt =(