Leksands IF

26775 inlägg · 1367 ämnen

Nya spelare....

« · 238613 Till forumet

Nya spelare....
Lite förslag på nya spelare till nästa år...

Mv..... Johan Hedberg :-) Andrew Werner........

Backar... Richard Persson, Örjan Lindmark

Forwards... Andreas Karlsson Tommy Westlund ( Klar ) samt Ulf Dahlen :-)

Kan dessa komma så har ju Leksand guldet säkrat nästa år :-)
Kommentera

Sv: Nya spelare....
bajenmattias: Tycker inte att vi ska försöka få tillbaka Rikard Persson eller Örjan Lindmark. Båda dessa spelare är alltför gamla och spelar säkerligen inte mer om 1-2 år. Nä, satsa på att få några nya yngre lirare som inte lirat för LIF tidigare. Andreas Karlsson och Tommy Westlund får gärna komma till LIF till nästa säsong. Ulf Dahlen kan stanna i NHL.
Kommentera

Mälarmasen:

Nej sargräven Dahlen behövs i Leksand han kan spela tillsammans med Jensa :-)
Kommentera

bajenmattias: Nja. Han börjar oxå bli lite för "gammal". Det finns risk för att vi skulle få en alltför långdragen generationsväxling i fall vi värvar för mycket av de spelare som är över 33.
Kommentera

bajenmattias: Janne Houkko är ju en back som ofta gör mycket poäng. Vet dock inte hur han har spelat i AIK i år. Nån som har koll?
Kommentera

bennyi: Janne Houkko ska vi absolute inte försöka få hem. Han har haft sin storhetstid.

Såg nyss att Per-Anton Lundström från Djurgården kan tänka sig att byta klubb. Tror att han skulle passa väl in i Leksand. Erik Andersson från Björklöven är en ung och väldigt lovande back som spås en väldigt bra framtid kanske oxå skulle vara något. Står på svenskafans.com att Luleå är väldigt intresserade av honom. Men han skulle nog gå att tala till rätta.
Kommentera

Erik Andersson har gjort 32 poäng på 33 spelade matcher, 11 mål och 21 assists. Har +15 i +/- statistiken och bara 12 utvisningsminuter. Det låter väldigt bra i mina öron!!!
Kommentera

Mälarmasen: Oj, har det gått så utför med Houkko. Han var då en av mina stora favoriter för några år sen.
Kommentera

bennyi: Ja. Sen säsongen 99/00 har vä Janne inte gjort mycket ifrån sig. Hoppas verkligen på att han INTE kommer till LIF till nästa säsong!!!
Kommentera

Mälarmasen:
Nej jag hoppas verkligen inte att Masken tar kontakt med honom.
Jag har tittat lite extra specielt på vad han presterat i år, och det jag kan säga är att det inte är den vackraste läsningen.
Han har inget mer att tillföra, han är slut tror jag.
Kommentera

Masfan Koffe: Enligt Brynäs HS gästbok så är det en som kallar sig för Kahn som säjer att han från säkra källor vet att LIF köpt
Johan Backlund från SAIK. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men han är ju en skaplig målvakt,men knapast som första målis
Kommentera

Alisandali:
Vem faan är det???????
Jag hoppas att masken satsar på "Honken"
Kommentera

Masfan Koffe: Honken är inte aktull han blev tradad till Minnesota Wild i natt och där har mycke större chans till NHL spel än i Rangers
Kommentera

Mälarmasen: Glömmer du Jesper Jäger född 1971 i Löven han är en poäng görande back ...en sån till lär nog behövas....
Kommentera

Zcootah:

Ja men han sa även att en äventyr i Sverige inte är omöjligt om inte alls skulle klaffa i Usa :-)
Kommentera

« · 238613