Jag tycker prio 1 hos Leksand borde vara att skaffa en stabil första keeper även om Juvonen är en hyfsad SHL målis så håller det inte under en säsong, Leksand borde självklart inte förlängt med Brage, han är faktiskt riktigt dålig enligt mig.
Ang försvaret så släpper laget in för enkla mål ibland och försvaret håller väl inte någon toppklass men det är som sagt målvaktssidan som jag anser man bör förstärka.
Björn har ju såklart lite och jobba med med laget, konstigt vore det annars ;)
Rögle hemma idag nu, hoppas Leksand kan studsa tillbaks direkt efter förlusten mot IKO senast.
Rättvis ot seger, skönt att ni gjorde mål direkt efter boxplay, fyfan vilken skitutvisning, ska dom fortsätta med sådana utvisningar kan man lika gärna kolla på bandy
mattias - 74: Jag kan tycka att Brage säljer sig lite med att gå ut för långt mot skytt för att inte hinna tillbaka och täcka ett sidledspass med direktskott. Men sedan tycker jag Björn kör ner hans självförtroende till botten genom att byta ut honom.
Jag brukar sällan klaga på domarna, men hur i h-vete kan de döma bort det målet?
Att det är FBK gör såklart inte saken bättre, skall bli intressant och höra i studion, målvakten har inte ens pucken men domarna dömer bort det för spelare i målgården. Leksand gör en bra match hittills, nu åker Lang ut för en tveksam slashing, iof nya direktiv men kan man inte döma för det som verkligen är utvisning åt båda håll.
mattias - 74: Måste säga efter allt snack om Hellkvist i sommras så är jag sjukt nöjd över han som tränare. Känns som att han har fått ovanligt mycket beröm inom organisationen för en Leksands tränare. Man får bilden att han är en tränare som alltid strävar efter det bästa både under träningar och match.
Ny match mot Djurgården idag. Känns som att det finns bra chanser till poäng med tanke på att djurgården har så många viktiga spelare skadade men jag har haft fel förrut.
"Självklart vill vi få in nån som kan höja vår grupp, göra vårt lag bättre. Vi har saknat kanske lite av den här tyngden och kraften, och det är nåt vi försöker titta på om den spelartypen finns ute på marknaden. Sen har vi en ekonomi att ta hänsyn till också, men fick jag bestämma så skulle jag vilja få in en lite större, kraftfull forward."
mattias - 74: – Hans namn (Ryan Stoa) har funnits med på listor som jag har fått skickade till mig. Precis som (Shane) Harper och kanske femton andra spelare. Vi vet ju att de funkar i SHL och har gjort bra säsonger för Örebro, så det är ett plus för de killarna, säger ”Tjomme”.
Ryan stoa hade varit en riktig bra värvning tror jag.
Jalapeno: "han ser också riktigt bra ut om man vill kolla stats"
Vilka stats tänker du på? Vad jag kan se så sticker inte poängproduktionen ut i alla fall och han snittar runt dubbelt så många utvisningsminuter som poäng.
Fyfan vad roligt det är att va leksing just nu. Vi både spelar bra och får resultat på det bra spelet. fortsätter dethär säsongen ut har vi chans att göra skada mot storlagen i ett slutspel men för nuläget är jag nöjd så länge vi slipper kval.
Spencer Abbott ryktas till tyskland. Min fråga till den som vill svara är varför han inte spelar på högre nivå. Han har bevisat flertal säsonger (Frölunda, Leksand Mora) att han kan va en topp spelare i SHL. Vi säger att han av andra anledningar inte vill värvas av ett SHL lag varför hugger då inte Modo, Timrå, Björklöven eller annat allsvenskt lag då han hade varit bästa spelaren i ligan.
Jalapeno: Svaret på den frågan är nog ganska enkel , lönen är betydligt högre i Tyskland , även i dessa Corona tider . Sen om man ska vara helt ärlig så gjorde han faktiskt bara sju mål både hos oss och i Mora , så någon riktigt toppforward är han inte i mitt öga , fast visst skulle han fungera i AS , men då är lönen för låg .
Vart tror du Lang kommer gå nästa säsong? Han har fortfarande kontrakt till 22/23 så isåfall skulle det va NHL eller KHL vilket jag tvekar stort på pågrund av att hans storlek.
mattias - 74: angående att Hellkvist är sveriges bästa tränare så kan man ju definitivt göra argument för det då han gjorde underverk i både Modo och Leksand så nånting gör han som andra tränare inte kan.
Jalapeno: Hellkvist hade en sejour i rbk men fick lämna. Tror han var tränare i Rödhökarna också. Anders Masken och Anders Eldebrink funkade knappt i två säsonger (kvalserien) innan Cam tog över i Rbk. Sedan kom vi till åttondel säsongen efter och sedan blev vi trea förra säsongen. Nu ligger vi ju topp 6. Så vill nog nominera Cam till bästa tränare och även Örebros Niklas Eriksson och givetvis Bulan. Men helt klart har Björn fått fart på Modo och leksand så visst är han en bra tränare men det är många om budet.
Kämpa LIF