Charliejfz: Dom har färre matcher spelade men dom har ändå ett av dom sämsta ppg i ligan.
mattias - 74: Jag tror det är större chans att HV slipper kvala än Brynäs. Har man har sett Brynäs spela så ser man hur dåliga dom faktiskt är. Dom har blivit utspelade mot Leksand, Oskarshamn och Linköping, lag som ska vara "bottenlag". Bot 5 för mig är: 10. HV 11. Malmö 12. Oskarshamn 13. Brynäs 14.Linköping
mattias - 74: 3p mot serieledarna på bortaplan!!!! Vi har 15p av 18p dom 6 senaste!!! Vad har vi för Hockeylag? Jag var helt säker på torsk idag. kändes som det gått lite för bra på sistone.
mattias - 74: 2-3..... lite onödigt jämt på slutet men 3p är alltid 3p. 6 vinster 7 senaste matcherna och 9 utav 9p den här bortaturnén. Man kan inte klaga på mycket som leksing just nu.
Leksand ligger nu 2a dom 20 senaste matcherna.... Hur sjukt är inte det. Visst känns det som att det har gått bra sista tiden men så bra visste jag inte att det hade gått.
Tänker jag tillbaks tidigt in på säsongen så minns jag att efter ca 10 matcher så hade vi ca 1 PPG så efter dom 10 så har vi gått spikrakt uppåt.
Jalapeno: Om nu Hrivik linan håller utan skador resterande ca 20 matcher i grundserien så når ni säkert kvart. Men sedan följer ett långt slutspel där spelare garanterat kommer få tacklingar och blessyrer. Samt en helt annan press från motståndarlag. Inget lag kommer ha samtliga av sina poängspelare hela under slutspelet. Så det kommer vara upp till kollektivet i laget att vinna sådana matcher.
Charliejfz: Grejen är att första 15 matcherna på säsongen när Leksand snittade 1 PPG så gjorde vår först lina 3 utav 4 mål men nu när Leksand är ett "Topplag" 20 senaste så gör dom 1 utav 3.
Vår första lina blir matchade väldigt hårt i alla matcher nu, så mycket så att Björn splittrade dom förra matchen mot Linköping. Många tror att dom är enda anledningen att Leksand går bra men enligt mig är dom bara en del av systemet. Så även om vi saknar en eller två av dom så har Leksand ett lag som kan vinna matcher ändå. Självklart föredra jag dock att dom är friska.
Jalapeno: Ja, ni har ju erfarna spelare i andra linor som har höjt sig. Jag menar bara att lag som går långt i slutspelet gör det inte främst på grund av sina poängspelare utan oftast pga det starka kollektivet där alla bidrar. Luleå är ju ett exempel. Tror även Oskars blir tuffa att möta i ett slutspel pga sammanhållningen.
Nooky: Absolut det var dåliga beslut åt båda men skulle säga att Leksand hade mer emot sig. Tar ingenting ifrån Växjö dock dom spelade bra och var absolut värda poäng. Man kan också glädjas åt att dom felaktiga utvisningarna Leksand fick inte ledde till något mål. Det PP som dom gjorde mål på var korrekt om jag minns rätt.
mattias - 74: Ja det blev onödigt jämt. Samma sak som mot Linköping så kollapsar vi sista 10min. Tror dom slappnar av för mycket men förhoppningsvis blir domhär två matcherna ett wake up call på hur man stänger matcher man leder med flera mål.
Jalapeno: Tror Lakers kommer gå riktigt långt i slutspelet. Är inte förvånad om finalen blir mellan dem och eventuellt Luleå. Vet att Frölunda och Luleå blir bättre i slutspelet än i grundserien.
Leksand har problem på målvaktssidan. Axel Brage är skadad och just nu står klubben med Janne Juvonen plus en oprövad junior, Isak Posch, som enda alternativ i målvaktsvalet.
General Manager Thomas Johansson letar efter en målvakt och har varit intresserad av både Markus Svensson som David Rautio. Men när de ville ha flerårskontrakt har Leksand valt att backa ur från affären.
Leksand är intresserade av en till back och letar brett, både i Finland, Ryssland och i Nordamerika.
Truppförändringar under säsong:
► Ut: Lucas Nordsäter, b/f, Södertälje.
Alexander Lundqvist, b, Mora.
Sebastian Wennström, f, Ässät.
► In: Carter Ashton, f, Riga
► Realistisk värvning: Daniel Marmenlind, mv, Västervik
► Drömvärvning: Jacob de La Rose, St Louis▪▪ LEKSAND Daniel Marmenlind och Jacob de La Rose. FOTO: BILDBYRÅN OCH TT Daniel Marmenlind och Jacob de La Rose. Leksand har problem på målvaktssidan. Axel Brage är skadad och just nu står klubben med Janne Juvonen plus en oprövad junior, Isak Posch, som enda alternativ i målvaktsvalet.
General Manager Thomas Johansson letar efter en målvakt och har varit intresserad av både Markus Svensson som David Rautio. Men när de ville ha flerårskontrakt har Leksand valt att backa ur från affären.
Leksand är intresserade av en till back och letar brett, både i Finland, Ryssland och i Nordamerika.
Truppförändringar under säsong:
► Ut: Lucas Nordsäter, b/f, Södertälje.
Alexander Lundqvist, b, Mora.
Sebastian Wennström, f, Ässät.
► In: Carter Ashton, f, Riga
► Realistisk värvning: Daniel Marmenlind, mv, Västervik
Perfekt spelad match efter 1a perioden. Ashton (inte baserat av poäng) och Juvonen var våra överlägset bästa spelare idag.
Ren skandal att Djurgården får poäng men man kan inte skylla på någon förutom den som kom på idén med sargen. Aja vi får nöja oss med att vi spelade bra vilket var ett tag sen vi gjorde.