mattias - 74: Riktigt fin start efter uppehållet. Lite sämre period i andra men vi vann ändå perioden med 1-0. Dagens MVP får Juvonen som spelade som den topp målvakten han är.
Nu har vi tuffa möten mot Skellefteå och Örebro men tar vi 4+ poäng på dom två matcherna så är vi fortfarande med i racet om topp6.
mattias - 74: En sak är säker ... om LIF fortsätter vinna så är ni fortsatt topp 6 och vi slipper möta er i en kvart förutsatt att vi håller första platsen. Såvida VLH inte får fart. Och mest troligen blir det då ett play in lag i kvarten. FBK föredrar jag nog framför DIF och Oskars i så fall. Om Frölunda eller Öret hamnar i play in så föredrar jag att Rbk nog hellre möter dem eller FBK än er i kvarten 😁
På dts reportage om dagens träning så skriver dom att Cehlarik och Själin är med och tränar med resten av laget men i gula västar vilket betyder icke tacklingsbara.
Ändå bra nyheter med tecken på att dom närmar sig spel.
mattias - 74: Man kan inte säga något om att Tjomme skrek att det skulle stängas när vi var i kval men inte nu för alla som kan göra en enkel googling ser att Leksand har både innan denna säsong och nu alltid har haft samma åsikt och det är att stänga för nedflyttning.
Dock Brynäs rösta nej för att stänga innan säsongen men grinar mest av alla klubbar nu. Undra vad det beror på?
370: Ejdsell reducerar lite turligt till 1-2 med 13 sekunder kvar. Detta medans jag satt och inväntade 3-0 till leksand och vibbar från femte och avgörande-97.
RommeTigern: Brynäs och Malmö borde få kvala bara för att det är dom två lagen som visar noll respekt mot corona regler och gråter i media att dom har blivit drabbats hårdast.
Ett exempel är när PA i måndags säger i media att Leksand ska bli tvingade att spela match emot dom och att dom också har "sjukdomar och sånt". sen en dag efter stänger ner för corona symptom. Dom visste alltså att det var sjukdommar i truppen men ville ändå spela matcher och träna som vanligt fyfan vad dåligt.
Konstigt när folk på brynäs formet sa för några månader sen att med säkra källör att Camper och Cehlarik redan var klara för nya KHL klubbar. Inte för att jag trodde på han för han var ju brynäsare så man förvänta sig att dom har fel i vanlig ordning...
Nu är det bara hoppas att den personen har fel om Cehlarik också.
Jalapeno: Ang. brynäsarna ska man inte lyssna på allt man läser på nätet... 😏
I övrigt fantastiskt att få ha en sådan klass på förstacentern även över kommande säsong. Han har dessutom visat att han kan skapa kemi med alla, spelar ingen roll vilka han sätts ihop med. Han gör spelare runtom sig bättre.
Nu har vi tuffa möten mot Skellefteå och Örebro men tar vi 4+ poäng på dom två matcherna så är vi fortfarande med i racet om topp6.