mattias - 74: Men har Tomas Johansson överhuvudtaget kört någon isträning då i vinter? Om jag inte minns fel så ingick det väl i överenskommelsen om att spela matcher med Mjölby Hockey att han skulle slippa alla träningar och bara behöva spela matcher.
mattias - 74: Jag läste först "Tomas Jonsson", och funderade egentligen på hur saftig krisen var i ert försvar, hann också tänka att "Åldern passar ju lite grann föreningen" - men så ser jag att ni pratar om en ungtupp.
Nu snackas det om att Tomas Johansson skall " förstärka " Leksand på backsidan inne på superstars forum.
Kopierar en text från superstars forum.
"Allsvenska klubbar visar intresse för Johansson......
..... Enligt vad Corren erfar visar bland andra toppklubbarna Malmö och Leksand intresse för backstjärnan. -Just de klubbarna vet jag inte om jag hört något ifrån, men visst är det allsvenska klubbar som tagit kontakt för att kolla läget....
...Enligt uppgifter till Corren finns allsvenska klubbar som är beredda att hosta upp drömlöner för att få Johanssons namnteckning på kontraktet efter jul. (det Lundström snackade om)
.... Jag ska göra en utvärdering om två veckor och sen får vi se hur det känns. Det är kul med matcherna, men än så länge har jag inte fått tillbaka träningssuget. Det måste komma om du ska kunna på elitnivå igen, säger Thomas Johansson."
Utan att ha sett matchen igår så kan man efter det man fick rapporterat från Alisandali bilda sig en uppfattning om att Karlberg och Jonasen blir viktiga med sin lite jävlar anamman och den sistnämnde är en personlig favorit för mig med sin fysiska spelstil. Igår körde han tydligne på målvakten och tog en fajt för att tända laget. Mer sådant tack. Det är inte alltid skönspel vinner i längden.
Ali kanske kan berätta lite om matchen igår för oss som inte såg den.
mattias - 74: Tror det kan vara riktigt att Ollas m.f stannar i ett kval ! de har då ett hjärta som kämpar för allt att Leksand ska gå upp, frågan hure är med en del andra ?
Spelar ingen roll om du är egen produkt, presterar du inte det bästa så skall du inte spela på den här nivån. Leksand har ambitioner att spela i ES och dit går man inte om man har spelare som Granath och Ullman i laget. Leksand har till April att spela i hop sig och vara som bäst då.
Målvaktssidan är också ett stort problem Läck är nr 1 men manne i Hedemora och Hanses är inte några målvakter som tar oss till ES. Sperrle nämndes och han är som jag ser det en klockren backup till Läck. Dessutom kan dom gott och väl turas om att stå för det skiljer inte så mycket mellan dom. Sperrle har dessutom massvis med rutin från ES vilket väger tungt i en kvalserie.
Jag tycker att Leksand har alldeles för stort tålamod med Granath. Man har väntat i flera år nu på att han ska blomma ut. När ska man inse att han troligen inte blir bättre än vad han är nu?
Jag tror att anledningen till att han fått vara kvar såpass länge är att han är en egen produkt.
Håller med dig om Granath. Kanske dags och skyffla honom till Brynäs så det blir en hockeyspelare av honom. Dem lyckas ju uppenbarligen få ordning på fd Leksandsspelare.
Han gjorde en ful sak vid Nybros bås. På presskonferensen efteråt sa Tornberg ordagrant efter att han sett reprisen att "hade jag varit tränare i Nybro hade jag klappat till honom själv och då hade han inte rest sig det kan jag lova"
Db_04: Absolut då blir det div 1 garanterat =) Nejdå man ska inte klaga allt fö mkt, det är i inte förren slutet på maj man kan diskutera om saker o ting
Vet inte vad du talar om faktikst men man skall ju aldrig acceptera hot till tränare och spelare det är fegt och omoget likaså att cross checka någon i nacken som du nämner.
Det hela bottnar väl i Tornbergs uttalande efter nybromatchen om att han skulle klappa till arlbrandt om han varit tränare i Nybro för det som Arlbrandt gjorde i måndags !
Ullman och Granat tror jag inte håller i en kvalserie, frågan är om Bornhammar gör det också ? jackman och Huokko vet jag gör det dessutom är väl OEL en som kommer växa ju längre säsongen är.
Tycker faktiskt inte backspelet igår var så dåligt. Visst, i början såg det inte bra ut men under största delen av matchen tycker jag de skötte sig bra. Får vi bara tillbaka Huokko samt plockar in ytterligare en back så tror jag det kommer se bra ut.
Dock finns det ett par grejer som jag tycker bör förbättras:
Jackman är kass defensivt, har dålig koll på positionsspelet osv. Kan bero på matchoträning eller dåligt fokus.
Granath är som du säger rätt kass och jag förstår ärligt talat inte varför han är kvar i Leksand.
David Bornhammar är bra framåt men jag tycker att han blir lite väl ivrig ibland och går bort sig i offensiv zon. Jag vill se ett försiktigare spel hos honom.
Per-Anton Lundström känns lite orörlig emellanåt och kanske brister lite i speluppfattning.
Ullman och Ekman-Larsson tycker jag skötte sig bra igår, har faktiskt inget att klaga på där.
mattias - 74: Framförallt backåt , nån om Jonsson lär väl veta det.. Även när han tränade FIF så hade backana problem och aldrig blev de löst heller ! Men Doell verka va en grym skeater ! åker fort som bara den..
Jag tror och hoppas att Tomas och Tomas vet vad de gör. Pelle är väl kapten mest för sin rutin men nog hade jag hellre sett Karlberg som C.
Boorken klagade ju en del på Leksands förvarsspel i går och med all rätt också. Jag tycker det finns en del och jobba på men som sagt så hoppas jag att Kemoe och Jonsson har koll på vad som behöver förbättras.
mattias - 74: Se på frölunda som lyckades med Bäckman som tod dem till slutspel.. klart vi har andra spelare , dock tror jag att en ny tränare skulle väcka lite liv i våra spelare !
Nu var Janne o Karlberg borta som sagt, fast karlberg kan vara borta hur länge han vill, tycker inte han klarar av de stora matcherna länge.
Sen hur man kan välja Prestberg som kapten är oxå tveksamt, eftersom han öpnnar sällan heller munnen mycket !
Boorken kan inte göra underverk med denna trupp Leksand förfogar över, inte Bäckman heller. Att byta tränare mitt i säsongen hjälper inte.
Jag tror vi får se 1 eller ett par nya backar innan sista Januari. Granat är tvärsämst och Ullman håller inte måttet och Jackman vet inte ur man stavar till defensiv. Jag tror inte Leksand spelar i ES nästa säsong jag var tveksam innan serien startade men nu är jag mer säker på att laget inte går opp. Hoppas jag har fel.
norrland: Jag tycker ändå att Kempe har haft sina 2 chanser att ta laget upp.. desutom ser jag knappt nå aktivt i båset, kanske måste ha nån som kan öpnna käften lite ! är väl "jonsson som står och härjar
Skulle gärna se Boorken i båset, elle ev, Pelle Bäckamn, leksand ser tyvärr för belväma ut på nått sätt
Projta: Hoppas att du slant på tangenterna är du fick fram att LIF skulle ge Kempe foten. LIF leder serien (dock på målskillnad) trots tre raka förluster. LIF gjorde sin bästa match i går på länge. Känns som om vinsterna kommer snart.
En uddamålsförlust borta mot Malmö och du börjar gapa om att sparka tränaren. Visst, vi har förlorat tre raka och spelet mot Troja-Ljungby kan inte har varit bra alls, men att som serieledare kicka tränare är lite väl drastiskt.
varför skall kempe få foten. Tänk på att vi saknade Huokko och Karlberg.
Du kanske har förslag på ersättare ? Att sparka tränaren hjälper inte, bättre att ta lärdom av dessa 3 raka förluster och fokusera mot Boråsmatchen på fredag.
mattias - 74: FAn va kass vi är... gå vi uppska jag fan gå ner till Malmö.. dags för kempe o få foten tycker jag !! finns bara en Jarmo Tolvanen som kan lyckas
mattias - 74: Men Manne är då klassen bättre än Westling ? tycker han har sett lite darrig ut detta år.. blge har då inte ahn i målet ikväll mor Valbo hemma
Mer om Tomas Johansson