enligt dagens nätupplaga av Borlänge Tidning vill Henrik Nordfeldt skriva på för Leksand som enligt uppgift inte vill ha vare sig han eller Jan Huokko hur resonerar man då????
Hmm någon som hört något om Niklas Persson ? Rykten placerar honom i Lhc , Hv , Fbk , Frölunda ... Trodde han var riktigt nära att skriva på för Modo !? Ngn som hört något eller ?
mattias - 74: jo de vore ju de bästa för Leksand men skulle han sticka vilket är ganska troligt finns de säkert hyfsade ersättare speciellt transatlanter eller finnar...
det stod att han och Kimmo hade lämnat klubben, men dom kanske vet mer än vi... Kimmo är ju tydligne klar för Timrå enligt Masken! Pajen däremot har jag inte hört nåt om..
Nr19: Matchen jag såg igår och sista semin var det motståndarna som gnällde mest, vid varje avblåsning var de framme hos domaren, men det är inte så många som skriver om det. Roligare att kommentera de gånger en FBKspelare är framme hos domaren.
Fulast spelade Leksand i årets ES, helt utan konkurrens.
Att FBK lånar ut talanger samt låter de unga spelarna vara kvar i de mindre klubbarna i regionen är långt mer produktivt för dem än att göra som andra storlag på västkusten till exempel som roffar åt sig alla talanger från 16års ålder, hur mkt nytta får moderklubben av dem då?
Knogen: Tyvärr min vän, men skit smakar inte bra, bara för att majoriteten av flugor anser detta. Jag har aldrig riktigt fått kläm på exakt vad det är som gör dig och många andra så otroligt negativt inställda till just FBK? Det är just det som är min poäng. Känns som att det enbart handlar om deras uttalanden och ståndpunkt när det gäller utökningen av ES till 14 lag. Här är man ju uppenbarligen lite oense sinsemellan, och det är väl bara Frölunda som enligt uppgifter, verkar stå på FBK:s sida. Oavsett vad man tycker om deras inställning i frågan, så är ju frågan i sig ändå värd en debatt. Någon kritik mot ex Frölunda har jag dock inte märkt av. Beror det möjligtvis på att dom ännu inte har lika många guld som FBK? Och att avunsjukan därmed ännu inte riktigt har infunnit sig gentemot våra goa gubbar från Götet? Snacket om FBK:s usla juniorsatsning tycker jag också är överdriven och lite felaktig. Fenomenet med den stora elaka klubben som alltid roffar åt sig talangerna kommer vi alltid att ha, så länge vi har en ES i Sverige som består av stora lag. Det här är inget speciellt karaktäristiskt för Värmland, om du nu trodde det. Det viktiga är ju att dom gör rätt för sig på ngt sätt, när talangerna sedan blommar ut, sas. Min huvudpoäng i sammanhanget är alltså den, att mkt av kritiken mer verkar bygga på det mänskliga(?) i att alltid hålla på den som slår underifrån, sas. Och att den som är i överläge, per automatik alltid har fel eller att man åtminstone alltid bör ifrågasätta agerandet hos den parten.
Vet inte men han är nog inte aktuell,men det skulle vara helt ok för mej