Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2006 - 2007

« · 726200 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2006 - 2007
SKulle inte tacka nej till denne som ska ta sista Forwards platsen :)
www.eliteprospects.com/player.php?player=7115
Kommentera

Diaz: jo men hans lön .... ca 250 000 i månaden..fri bil & bostad....ska han vara kvar får han halvera den lönen minst.... men blire europa för honom ligger HC Kosice bäst till tydligen.

Jan N vill ja inte ha kvar....... Watt är bra om han är hel.....

Steve Kelly är en bra spelare men nån sissta forwards plats finns inte...just nu iaf
Kommentera

Diaz:

Det enda som är bra med de flesta kanadensare är väl deras vinnarskallar, men kelly vet jag ju ingenting om bara det inte är en ny Skallde så! Inga fler överbetalda medelmåttor nu tack!
Kommentera

Morten Green klar för Leksand!

saxat från offciella hemsidan
´´Den danske centerforwarden Morten Green lämnar Modo Hockey för Leksand Stars.
Leksands sportchef Mikael Lundström kommenterar:
– Det här är ett mycket intressant nyförvärv, en kille som jag rankar som en riktigt bra elitseriespelare. Han hade en fin fjolårssäsong och gjorde ett riktigt bra VM med Danmark innan sommaren, inte minst när det gäller spel i power- och boxplay. Det här är en modern spelare som passar bra in i vårt lagbygge. Vi har tack vare Mortens entré funnit en bra centrallinje, och jag bedömer att vi nu har tre femmor av god elitserieklass samt en fjärde som vi räknar som en intressant utvecklingsenhet´´
Kommentera

tyvärr men detta är ju bulshit...snacka om att ta i!

"och jag bedömer att vi nu har tre femmor av god elitserieklass samt en fjärde som vi räknar som en intressant utvecklingsenhet. "

3 femmor som passar i AS kanske men det är fan ett steg tills ES!

1 Femma kan ja hålla med om sen..hmmm njaa ja är skeptisk
Kommentera

Diaz: ja tycker vi har bra lag om man jämför me konkurenterna i allsvenskan... Jag skulle ställa upp laget följande om jag var jukka

GK Puurula/Hirsch (Dagsformen avgör :)

1a Huokko Vaarasuo
Saarela Karlberg Mikkola

2a Elofsson Österby
Wallenberg Green Hedlund

3e Ullman Hultgren
Hägglund G.Karlsson L. Persson

4e Granath Andersén
Ollas Eneqvist Ritola

Ej med Daniel Persson , Fredrik Vestberg , Bellemare ,Daniel Eklund samt Niklas Bröms

Daniel Persson skulle bli en kanonspelare i en chekande kedja...men petar han nån av dom jag skrivit ovan ? Får gärna återvända till Borlänge och hjälpa dom mot Allsvenskt spel.

Bröms ,Bellemare , Vestberg och Eklund hamnar nog ett något annat allsvenskt lag... kanske Arboga våre nått för dom ? man kanske dock bör låna ut Bröms och Eklund och inte släppa dom helt .....
Kommentera

Db_04: Jag tycker också vi har en bra trupp, iallafall mycket intressant! Det känns verkligen som om det finns en tanke bakom varje värvning, inga äldre spelare som redan gjort sina bästa år utan rejält scoutade spelare som har sina bästa år framför sig.
Hoppas vi ska kunna behålla en stomme av detta laget många år framöver, så vi inte byter 10-15 spelare som vi gjort de senaste åren. Stabilitet behövs! Känns inte nödvändigt att panikvärva ihop en trupp till elitserien, se istället till att bygga upp lite långsiktigt, precis som det känns att vi gör nu. Det ska bli en spännande säsong! :)
Kommentera

Från Emils blogg :

Morten kommer hit igen. Är faktiskt odelat positiv till det. Han är på uppgång i sin karriär, har rätt ålder, känner för klubben, har haft ett ruggigt bra förhållande till leksand supportrar (även under tiden i modo) och framför allt så är det en riktigt bra kille.

Anledningen till att han lämnade modo verkar vara att dom inte kommit överens om det ekonomiska.

Ringde och pratade med en kille som blir kvar i ö-vik även nästa säsong och han verkade först lite förvånad över att Morten hamnar i Leksand då det tydligen funnits fyra-fem elitserielag som varit intreserade. Enligt honom gjorde Morten en jävligt bra säsong i modo och han lovade nästan att herr Green kommer att dominera i allsvenskan

Se länk .
Kommentera

Alisandali: va vissa som påstod att det inte har med pengar att göra utan att Morten krävde spel i femma 1 eller 2...vilket modo inte kunde lova honom.
Kommentera

Db_04:

Och det tror jag mera på, eftersom hans spelstil egentligen passar bättre i en finsnickarfemma istället för en checking line...

Alltså bör han spela i första eller andra femman, samt gärna i power play.

Men det lär han inte få göra i MoDo, alltså var väl ett miljöombyte det bästa för honom.

Men synd tycker jag, om han bara skulle spela lite rejälare och dra in lite tacklingar så skulle han nog ha lite lättare att platsa i ett ES lag också..
Kommentera

Gidde: han nobbade ju ett par elitserielag iaf enligt artikeln...
Kommentera

Db_04:

Japp, men det kan ju förmodligen bero på samma orsak som i MoDo, eller hur?
Kommentera

Gidde: ingen aning faktiskt....vet inte vilka lag det rörde sig om ...det han sagt är att han ville tillbaks till Leksand för han trivdes här senast + att han känner Lundström och Peter Hirsch
Kommentera

Db_04:

Dessutom är det ju roligare att spela mycket i ett lite sämre lag, än att sitta på bänken i ett bra lag, åtminstone skulle jag tycka det.

Det är en mycket trevlig kille i alla fall, alltid glad :)

Dessutom har ni ju en annan av mina favoritspelare i laget, mini-Hedlund ;-)
Kommentera

Gidde: jo precis även om han säkerligen fått spela en del i modo för såpass superbra är ni inte :)

Men visst är det säkerligen roligare och stänka in 30 talet poäng i Allsvenskan och få förtroende och mycket istid än mindre istid och mindre poäng i Es.

Men Morten tror att detta kan vara utvecklande för honom...och det kanske de kan vara.
Kommentera

Db_04:

Hehe, nä superbra är vi inte..

Men Morten hade inte fått spela i första eller andra kedjan, vilket verkar varit hans krav.

Alltså sökte han sig till ett annat lag :)
Kommentera

Gidde: precis!

Minns inte mycke av Morten från senast men han har utvecklats en hel del sen dess..
Kommentera

Db_04:

Trsit när ingenting händer. Får väl ta hem Burakowsky då =)
Kommentera

mattias - 74: Ja, du är väl en liten burra själv... ego!
Kommentera

nyz:

haha jag kan inte hjälpa att jag sätter alla mina målchaser i innebandyn därför passar jag sällan =)
Kommentera

mattias - 74: Alla? Tillåt mig småle, eller får jag bryta ihop? Om du satte 10% av alla skott skulle vi vara oslagbara:)
Om du passade istället för att skjuta varannan gång skulle vi vinna betydligt mer.
Kommentera

nyz:

jaha så du skyller förlusterna på han som vann den interna skytteligan, FinnJ*vel =)
Kommentera

mattias - 74: akta så du inte åker dit för hets mot folkgrupp :P
Kommentera

Duba ersätter Joni i TPS

Kommentera

Samtidigt är Tobbe Johansson klar för norska sparta sarpsborg

Kommentera

Db_04: låter lite roligt nä dom säger Tomas Duban...hahaha =)
men men roligt att det händer nått iaf! det har vart lite dött ett tag! :(

Letar LIF efter några mer spelare :) ?
Kommentera

Tänkte ifall ty outerna inte håller! då måste dom ju ha 2-3 st till?
Eller är ja ute o cyklar?
Kommentera

Diaz: tror faktiskt du tog en liten cykeltur :) räkna me att kanske 1 av tryouterna får kontrakt.....

* Pierre-Edouard Bellemare - Tror ja ej får kontrakt

* Daniel Eklund - Tror jag ej platsar

* Niklas Bröms - Tror jag ej platsar

* Fredrik Vestberg - Kanske , men blir han nånsin mer hyfsad allsvensk?

* Daniel Persson - Kan spela både i en producerade femma och en checkande.

Känns som dom där grabbarna slåss om forwardsplats 13-14

Kommentera

Diaz: Men fick ja värva en kille så .... Vad sägs om MR Tie Domi ? :)
Kommentera

Db_04: hahahaha inte för att vara elak men han ser ut som en vattenskalle !
Kommentera

Diaz: de va ritolas hårs fel :)
Kommentera

Db_04: Är du säker på att du inte förväxlat Domi med en bild på den tyske kannibalen?
Kommentera

Paddan: kanske också vore ett nyförvärv...sen härma modo och värva en pasta kille.... Anthony IOB vore passande han har försökt sätta eld motståndare....m.m.
Kommentera

Db_04:
bicek till brynäs! nu blir dom svårslagna i höst!
Kommentera

immelmann: Här är länken om Biceks övergång till Brynäs .
Kommentera

Här kommer en idolbild på Bicek och junior. Märk hur glad han är över att få bära Brynäs matchtröja ;-)

Kommentera

65selander: ser dock riktigt fejkat ut...han gillar bara checken han får varje månad ;) han skulle trivts bättre i LIF :)
Kommentera

65selander: tror du har pistol bakom ryggen på han :)
Kommentera

Db_04:

En kriminell Brynäsare helt enkelt !
Kommentera

mattias - 74: hehe you never know
Kommentera

Fredrik Vestberg.....har han ens en chans att få stanna? han har tryoutat och vart skadad nästan hela tiden ???

Daniel Persson och Fransosen måste ju ligga före

Kommentera

Db_04:

Igår så var inte Vestberg med men Daniel Persson ligger betydligt närmare och den där fransosen va snabb på skrillorna =)
Kommentera

Denna man ska till sverige sägs de enligt Schweiz hockeyfans.ch

www.eliteprospects.com/player.php?player=9690

Enligt hockeycentralen är det allsvensk klubb det gäller.

Kan det vara nått för LIF?

Kommentera

Db_04: Nej han skulle inte duga! kanske i en 3-4de line..
Vi behöver väl en riktigt målskytt? Ryderklass?
Kommentera

Diaz:

Finns ingen med ryderklass som vill spela i Allvsvenskan. Skulle va om NHL gick i strejk igen då så vi fick Oveckin :-)
Kommentera

mattias - 74: nej vi får helt enkelt lita på Saarela och Karlberg... Morten Green kan säkert bidra lite också...... sen tycker ja inte vi dra hit några medelmåttiga tjecker igen OM vi ska ha några utlänska förstärkningar ska de vara spelare som går rakt in i nån av dom 2 första femmorna.... vi har  6 utlänska spelare nu 4 finnar och 2 danskar...sen den där fransosen som är med och tränar men han lär väll inte få något kontrakt.

Kommentera

Db_04:

enligt uppgift så skall Challe i värsta fall ha ådragit sig en båtbensfraktur och ev borta i opp till 8 - 9 veckor, men det tror jag inte förrän jag setr det med egna ögon!
Kommentera

mattias - 74: de kunde vara så ja....men kunde också vara frågan om 2-3 veckor....vilket var de troliga
Kommentera

Db_04: Han börjar väl bli gammal och trött!!!!!!!!!
Kommentera

zeb:

jaså ?? Båtbensfraktur har jag också haft och jag är inte speciellt gammal!
Kommentera

« · 726200 · »