Db_04: Ja för HIrsch hade ju verkligen stått som förste keeper en massa säsonger innan han kom till LIF ändå tyckte en tidning att han var bäste leksing gågna säsongen.
spud: Tjaa... Joni och Peter var nog knappast svindyra om man jämför med vad man haft tidigare....känns skönt att bli av me dom dock för dom har underpresterat.... jo men hur mycke har Zacke spelat ...29 matcher på 3 år...... sen nån match i allsvenskan + några i j20
Db_04: Det är jag helt övertygad om ni skulle kunna, men i vanlig leksands manér måste ni ha en svindyr rutinera mätt målvakt som har sina bästa dagar bakom sig, och då det inte finns någon med leksand hjärta så köper ni in någon som presterar75% av hans kapacitet, eftersom han har sina meriter och har inget att bevisa. En Zacke skulle spela på 110% för att han vill bevisa en sak.
Men för alldel, ni får gärna fortsätta med er gamla masken stil som kört ner en klubb i avgrunden!
spud: vet ja inte om ja håller med om ..... han kan va en lösning men då ska vi ha tre målvakter.... Zajkowski/ Läck är nog inget målvaktspar man kan gå upp i Elitserien med....
Lundström summerar säsongen. PP och BP samt spelare som tagit för lång tid på sig anser han vara anledningen till att det gått som det gått. 17 spelare klara för nästa säsong.
Ny tränare har varit klar en längre tid. Han har varit första valet och har ett modernt ledarskap. Han förespråkar en rak hockey. Bra på PP. Kempe, som väntat.
Lika väntat blev Jonsson andretränare
Kempe har ett kontrakt på 2+1 år. Det är bara Läck av nuvarande målvakter som blir kvar.
mattias - 74: Ni har nog tyvärr inga spelare(Wallenberg) som platsar i Mik, möjligtvis Bergenström och Bartek men de spelare som ska värvas nu måste vara klasspelare.
Lekand håller presskonferens kl 14 idag där tränarparet skall presenteras.
Jag kan väl säga så här att det blir inte direkt några överraskningar om man får tro mina försänkningar. Wallenberg skall tydligen inte få nytt kontrakt heller så det är nånting för MIK =)
Kan inte vara kul att vara leksing? om ni inte går upp nästa år vilket jag inte tror ni gör eller ja det beror ju på nyförvären men går ni inte upp lrä det vara helt kört för en lång tid framöver eller?
nyz: Abris beskrev Leksands tillstånd rätt bra. "Det saknas folk som vet vad det handlar om. Att driva en förening på den här nivån kräver mycket omtänksamhet. Jag säger inte att Leksand gjort fel, däremot påstår jag att det finns saker man kunnat göra annorlunda."
250kg kärlek: Ja nog är det underligt, det här med Leksands IF. Vet inte om jag begriper det själv. År efter år fortsättar man självplågeriet påhejjad av lagledare, styrelsemedlemmar, sportchefer, spelare och allehanda "förståsigpåare" som lovar än det ena, än det andra.
Det senaste var väl: "Efter Södertäljematchen kändes det riktigt tungt, men vi har haft möte idag och kommit överens om att vi ska göra en snygg avslutning på det här. Det finns inget annat..." citat kapten Karlberg.
Vad bjöds man?
Nåja... det kommer en morgondag och ännu nån besvikelse - för jag kan inte tänka mig att detta var den sista levererad av LIF!
ja men det här matcher visade ju hur leksand säsong har varit, kan inte hålla en ledning, tar onödiga utvisningar, får inte in pucken, vinner inte "skit" matcherna....
nyz: Det är vackert ändå att se den näst intill tomma arenan prydas av lojala hemmasupportrar. De hejar, stöttar och gör allt för sitt lag. Det laget levererar som tack är antagligen det sämsta världen skådat.
Det är inte en helt enkel situation laget hamnat i. Till och med Christer Abrahamsson antyder att något inte stämmer. Jag är benägen att hålla med.
vi måste försöka behålla Bartek till nästa säsong o värva Bicek! göra oss av med dom DB sa o sen fixa lite bättre defensiva backar! gärna o behålla pettinen oxå! fylla på med 2 - 3 finska backar kanske? 2 defensiva o 1 offensiv back?