mattias - 74: som mattias säger...alla dom utan mikkola skulle ja klara mig utan garanterat! Vill se 3-4 värvningar snart...ska bli kul db o se om nån på din lista kommer till Leksand...
Jo det finns det men tyvärr är dom för få, ollas Mikkola Green för att räkna opp några men vi får se vad som händer med Mikkola, han trivdes aldrig i Mora tror jag =)
Jag tycker ändå Lundström skall ta det lugnt. Felet med Carlsson var ju att han gav spelare så jävla bra betalt som Bicek och Jimmie E tex. Tyder på Panikvärvningar.
ang chansvärvningar tror jag inte det är likt Lundström. att Masken värvade spelare som mer eller mindre inte platsade är ju en gåta. Man kan ju undra vad han såg i spelare om Patrik Hucko Wallenberg Srdinko och Golybovsky bröderna Steen och Jimmie Ericsson för att nämna några. Att sedan Oskar och hans bror gör succ ei sina respektive klubbar nu är ju bara kul för i leksand var de bedrövliga. Iaf C Steen, hans bror var väl ok emellanåt.
Spelare som Saarela Vopat är ju klasspelare som Masken aldrig skulle kunna värva. tror Lundström har koll på vilka som finns och chansar definitvt inte.
Db_04: nej håller med om att det har varit jävligt tyst runt Leksand än så länge ...ja ni får väll hoppas att det ramlar in lite spelare snart så det inte blir massa chans värvningar när det börjar närma sig serie start.
Inte jag heller mer än att de har sagt att de har som mål att nå ES på 2 säsonger. Ekonomin har jag ingen koll på men skulle dom misslyckas detta året också så är det ju inte bra så mycket kan jag säga, då är risken stor att de stannar dör ett bra tag.
mattias - 74: Hur ligger det till med att ni bara har råd att göra en ordentlig elitsatsning ett år till? hur fattigt blir det efter nästa säsong om ni inte går upp? är inte så insatt i det där...
Den vesätliga skillnaden är väl att Leksand kanske har samma ekonomi som många ES klubbar men spelar i en sämre division därför missar de spelare som de kanske skulle fått om de spelat i Elitserien.
Db_04: det handlar inte bara om pengar men det är sen stor del i var man spelar. Ni ligger ju trots allt ett trappsteg under eliten just nu så ni kan nog inte få alla spelare oavsett hur mycket pengar ni har. Och nu vet jag at många leksingar blir arga men jag tror inte på er i elitserien nästa år och tar ni inte er upp så är det väll slut på pengar och det kan ta ett tag innan ni går upp? Men jag tror dock att ni kommer gå upp nån gång i framtiden frågan är hur lång tid det kommer tag vem vet Mora kanske hinner åka ner innan nu åker upp.
PappaKeno: Det handlar om pengar.... och har Leksand pengarna så kommer spelarna också. Leksand ska dock inte värva så fasligt mycket och nog finns det fortfarande folk som vill till Leksand.
Dock vet ja inte om nån av dom jag nämde vill det men det var lite förslag på spelare som kan vara någolunda aktuella... dvs Inga landslagsspealre som gjort 50 poäng och är stjärnor i t.ex Elitserien.
Jakob Johansson är ingenting att satsa på om ni söker spelare som kan ta er till elitserien. Bra i allsvenskan, ja, men ingen som kliver fram i en kvalserie.
Db_04: Måste säga att jag har svårt att se varför väldigt många av dom namnen skulle vilja gå till Leksand...tror inte ni är så atraktiva att spela med längre...men vem vet?
Stigsson: nja inte riktigt alla lediga men :) ... ja struntar i att en spelare har spelat för Mora lr Brynäs.... Martin Jansson gjorde ett par oerhört fina säsonger i Leksandströjan likaså Christer Olsson...
Kantor vore onekligen nånting, likaså Dale Clark. Målvakter är Naturligtvis Hedberg intressant men knapapst trolig som målvakt i Leksand denna säsong eftersom han har 1 år kvar med Atlanta.
Forwards, Bicek ? Tror du han vill tillbaks ?
Jakob Johansson Höglund och Nylander är riktigt bra spelare att kunna få till Leksand men det blir nog svårt
Dessa är spelare jag kan tänka mig å se i Leksand....vissa mer realistiska än andra... Och nej alla är inte kanadicker med rightfattning och 50 poäng den senaste säsongen-
Db_04: Andreas är ju född och uppväxt i Falun så mera dalmasar i LIF är aldrig fel . + att han är en mycket bra målvakt som nästan på egen hand sänkt oss mot både Rögle och HV71 .
Jag tycker det är bra att Andersen rör på sig, trist för Leksand dock.
Han har potential för att bli riktigt bra så jag hoppas han spelar ES hockey kommande säsong för han behöver utvecklas och det gör han knappast i Leksand.
70 Rodrigues: ja har ganska svårt å se att han slår sig in bland 6 backar hos er...... kanske han kan peta Linus Morin men känns som ett långskott att han skulle bli helt ordinarie....de var han knappt i Leksand men man ska aldrig säga aldrig...med rätt träning,självförtroende så ...
Kan ju visa sig vara en revolutionerande metod att få fart på laget.......ta upp det med Lundström så du kan få lite royalty sen:-)