Pettinen är def. back med offensiva kvaliteer som nog kompliterar Houkko riktigt bra.. Nielsen är en allroundback o Libor täcker upp bak Elof o Granath är 2 bra allroundbackar. Samt att Hedlund o Hultgren är backup!
mattias - 74: jag tror nog de kan finnas lite sparkapital i Hedlund också...sen kanske Elof höjjer sig.....och med en jäkla massa tur kanske herman kommer in i det spelet han hade i nyköping
mattias - 74: nej det är han garanterat inte....men kanske man inte vill lägga mer pengar på backsidan i nuläget.... för Pettinen är garanterat inte gratis...
men ja hoppas på lösningen att Herman får gå och Svedberg kommer in men ja tror Svedberg följer sin gamla ass tränare till Löven
Diaz: jag vet inte..... känns som att stannar herman så är det kört med Johan Svedberg....
så här säger Lundström till Leksands hemsida ....
´´I och med att LIF kommit överrens med Pettinen och att Libor Procházka och Daniel Nielsen skrivit på så har Leksand åtta ordinarie backar i laguppställningen och det är för närvarande inte aktuellt med några fler förstärkningar i den lagdelen, analyserar en nöjd sportchef. ´´
Diaz: 1 målvakt, 1 back samt 1 forward till är ju bara i första läget till seriestart , sen innan 31 Januari så lär nog truppen utökas minst en back och två forwards. Och då blir det ju som du vill ändå .
Har sett han i många matcher när Skellefteå var här och mötte Timrå..Han kommer att vara kung i erat försvar bakåt,tung spelare att möta!bra värvat Leksingar...:)
Diaz: öööh? varför ta upp skräp från ett division 1 lag? Joel Davis var deras 3e målis under slutet av säsongen... Jensen lirade allt som oftast i 3e lr 4e linan.
Då är det bättre man satsar på att ge Micke Englund från Borlänge ett tryout
Ja det skall bli oerhört spännande och se vad han kan tillföra men som du säger så verkar ju Skellefteås fans besvikna över att inte fått behålla honom.
mattias - 74: har bara hålt ögonen ordentligt på Prochazka i en match och då var han ingen gigant, men jag liter på skelle suportrarnas omdöme om denna killen
så som sagt, ett bra nyförvärv värkar det vara iaf
Kommentar om Libor från ett Skellefteå fan på Svenska fans
Namn: GRYTHYTTINGEN » Svara på inlägg Sänt: 2007-05-03 23:01:03 Stort GRATTIS till en förbaskat bra värvning. Har läst att ni behöver bli bättre defensivt. Här har ni mannen....(behövs naturligtvis nå fler, men alltid en början)Att ske-å inte kan behålla han är för mig ett mysterium. Ingen poängkung precis, har väl aldrig varit heller, men vilken pondus den mannen har. Såg att ni hade en länk till ske-å:s forum. Finns ingen som har nå ont att säga om den mannen.
Pettinen Granath
Elofsson Houkko
Nielsen Prochazka
Hedlund Hultgren
?