Diaz: hoppas verkligen Leksand ger han chansen nu.....men nu måste Lundström plocka bort minst 1 forward till från Truppen.... eller så kan han skriva på lånepapper på Ritola till moderklubben igen :)
Ja eller 200% av backarna kanske. Jag tror nog att inte någon har drömt om att Sjödin skulle spela i LIF. Har sagt att det är en bra back som jag gärna hade sett i LIF, men en dröm var det inte.
Jag tror inte heller att han spelar för oss nästa säsong. Men om han inte kommer överens med BIF och ändå vill spela hockey något år till kan ju LIF vara något för honom.
Db_04: Om han skulle skriva på för nån klubb i AS är det bara för att casha in mycket pengar o köra semesterhockey...det är iaf vad ja tror..han håller inte mycket längre nu..
Vill du inte ha honom ? Han var en av Elitseriens bästa backar förra säsongen. Jag ser gärna honom i Leksand istället för Elofsson Hultgren eller Hedlund.
Pettinen är def. back med offensiva kvaliteer som nog kompliterar Houkko riktigt bra.. Nielsen är en allroundback o Libor täcker upp bak Elof o Granath är 2 bra allroundbackar. Samt att Hedlund o Hultgren är backup!
mattias - 74: jag tror nog de kan finnas lite sparkapital i Hedlund också...sen kanske Elof höjjer sig.....och med en jäkla massa tur kanske herman kommer in i det spelet han hade i nyköping
mattias - 74: nej det är han garanterat inte....men kanske man inte vill lägga mer pengar på backsidan i nuläget.... för Pettinen är garanterat inte gratis...
men ja hoppas på lösningen att Herman får gå och Svedberg kommer in men ja tror Svedberg följer sin gamla ass tränare till Löven
Diaz: jag vet inte..... känns som att stannar herman så är det kört med Johan Svedberg....
så här säger Lundström till Leksands hemsida ....
´´I och med att LIF kommit överrens med Pettinen och att Libor Procházka och Daniel Nielsen skrivit på så har Leksand åtta ordinarie backar i laguppställningen och det är för närvarande inte aktuellt med några fler förstärkningar i den lagdelen, analyserar en nöjd sportchef. ´´