87bth01: Jag vet att det är en grov jobbare, typ Holsmtröm om man ska jämför med någon.. så det är en bra frössträkrning, för hoppas vi hittar nå backar oxå! för de är väl där vi har problem
leksandboy: Vet inte så mycket om honom, känner igen namnet från tiden då jag samlade hockeybilder. Att döma av statistiken är han väl en allround-forward som spelar ganska tufft. Ingen utpräglad målskytt kanske.
87bth01: vet inte så mkt om denna lirare, förutom det jag sett på eliteprospects. Ngn som har bättre koll på han? Kommer han tillföra ngt? Vass målgörare?
mattias - 74: Ja, det var riktigt synd att han skulle dra på sig ryggskadan. Jag hoppas att bedömningen om hans status är korrekt och att hans ersättare fyller det tomrum som funnits... för visst måste det dyka upp nån annan!
Knogen: det är lungt vi hittar nog nån rumänsk massör snart som kan backa upp vår jänkare till fysioterapeut! sen kanske vi hittar nån fransk talang på nån bakgård i Paris!
mattias - 74: "Vi hörde att selläne var muntligt överens med Leksand men det var ju helt åt helvete =)"
Nja, det behöver ju inte vara helt åt helvete. De kanske var muntligen överens om att han aldrig någonsin skulle sätta sin skridskoskena på Ejendals is ;-)
Jag har hört att denna spelare är klar för Leksand :P Lundström skulle kunna komentera detta som "komplett forward, med dalaanknytning som inte backar för en fajt även om den skadar laget" :)
Så kan vi då konstatera att Selläne aldrig varit aktuell för Leksand.
Märkligt eller hur Thomas efter vad du och jag har hört :)
Dock verkar det som om Lundström vill ha A Karlsson istället och han skall ju också ha tackat nej om man skall tro vissa källor. Detta liknar mer och mer än dokusåpa =)
mattias - 74: Nej jag vet inte vem han är, googlade honom och hittade att han varit "athletic trainer" i Panthers. Jag vet inte om det är sant heller men känns osannolikt att Tomas Ros skulle hitta på att Leksand har värvat en "okänd" tränare till Leksand. Om han hade skrivit att, typ, Andreas Karlsson var på väg hem utan att redovisa källa, då hade jag varit mer skeptisk, men här ser jag inte varför han skulle hitta på. Förutom just att det är Ros, då.
Lundström: Nej, det är han inte. ( svar = inget kontrakt skrivet) Fråga: Är Friesen aktuell för Leksand?
Lundström: Inte vad jag vet / Nej! ( svar = det vill jag inte berätta av förhandlingstekniska skäl. Berättar jag då kan det tänkas att andra lägger sig i budgivningen och priset/lönen skjuter i höjden)
Ett annat scenario är att man planterar vilseledande rykten i omlopp bland hockeyfolk för att i lugn och ro arbeta med att knyta till sig spelare som man verkligen vill ha/har råd med. Att vi fick Belfour betyder inte att vem som helst kan tänkas spela i Leksand, även om vissa vill tro det! Vi spelar i Allsvenskan - d.v.s i bästa fall kanske 9:e-10:e bästa serien i världen - finns många alternativ för seriösa spelare!
mattias - 74: Att du orkar! Sanningen finns inte att finna i varken expressen eller aftonbladet. Knappast dalrnastidningar eller daladirekt heller... Du blir bara besviken - drömmare!
Tror mest att han mörkar. vet flera stycken som påstår annat. Dessutom skall han vara muntligt överens enligt vissa på superstars forum och vissa av dom brukar han bra koll.
Jag tror ingenting förrän jag får det bekräftat men jag har hört att det mesta skall va klart redan.
mattias - 74: mmm... som att Broken är dyrast och att Teemu satt där under lunchen i måndags. Teemu är hemma med sin nyfödda dotter - på andra sidan Atlanten!
Blir lite besviken på Ejendal att han skall bjuda på den ndyraste och flottigaste restaurangen i Borlänge. Räcker det inte med att hanskall ge honom lön. En Korv på Maximgrillen hade dugit åt finnjävlen :)
Det är väl det som är oroväckande men jag tror ju och hoppas det. dessutom är väl Ejendal god för åtskillga miljoners miljoner. Återstår att se som sagt
mattias - 74: Drygskåp! Tror faktiskt att chansen är större att få hit Sundin, eftersom han är också van att spela i blå-vit tröja (tro nu inte att "sudden" är klar...).