Leksands IF

26796 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2007 / 2008 !!

« · 970587 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
87bth01: Jag vet att det är en grov jobbare, typ Holsmtröm om man ska jämför med någon.. så det är en bra frössträkrning, för hoppas vi hittar nå backar oxå! för de är väl där vi har problem
Kommentera

leksandboy:
Vet inte så mycket om honom, känner igen namnet från tiden då jag samlade hockeybilder. Att döma av statistiken är han väl en allround-forward som spelar ganska tufft. Ingen utpräglad målskytt kanske.
Kommentera

87bth01: vet inte så mkt om denna lirare, förutom det jag sett på eliteprospects. Ngn som har bättre koll på han? Kommer han tillföra ngt? Vass målgörare?
Kommentera

Nu återstår det enligt Sportbladet "bara detaljer" innan Michal Grosek är klar för LIF.
Kommentera

nyz:

Ja, aldrig att Markus Persson får vara annat än 13e-forward i kvalserien.
Kommentera

mattias - 74: Ja, det var riktigt synd att han skulle dra på sig ryggskadan. Jag hoppas att bedömningen om hans status är korrekt och att hans ersättare fyller det tomrum som funnits... för visst måste det dyka upp nån annan!
Kommentera

nyz:

Bedrovligt med mikkola. Han var en av mina favorier i Leksand
Kommentera

Db_04: Det låter väldigt lätt :) haha!
Kommentera

Knogen: det är lungt vi hittar nog nån rumänsk massör snart som kan backa upp vår jänkare till fysioterapeut! sen kanske vi hittar nån fransk talang på nån bakgård i Paris!
Kommentera

mattias - 74:
"Vi hörde att selläne var muntligt överens med Leksand men det var ju helt åt helvete =)"

Nja, det behöver ju inte vara helt åt helvete. De kanske var muntligen överens om att han aldrig någonsin skulle sätta sin skridskoskena på Ejendals is ;-)
Kommentera

Mikkola bort!

Medicinmannens dom eller utspelet i pressen?
Kommentera

Jag har hört att denna spelare är klar för Leksand :P Lundström skulle kunna komentera detta som "komplett forward, med dalaanknytning som inte backar för en fajt även om den skadar laget" :)
Kommentera

87bth01:

Vi hörde att selläne var muntligt överens med Leksand men det var ju helt åt helvete =)
Kommentera

mattias - 74:
Vad har ni hört?
Kommentera

87bth01:

Så kan vi då konstatera att Selläne aldrig varit aktuell för Leksand.

Märkligt eller hur Thomas efter vad du och jag har hört :)

Dock verkar det som om Lundström vill ha A Karlsson istället och han skall ju också ha tackat nej om man skall tro vissa källor. Detta liknar mer och mer än dokusåpa =)
Kommentera

mattias - 74:
Okej, fysioterapeut var han visst. Men har de inte redan en sån?
Kommentera

mattias - 74:
Nej jag vet inte vem han är, googlade honom och hittade att han varit "athletic trainer" i Panthers.
Jag vet inte om det är sant heller men känns osannolikt att Tomas Ros skulle hitta på att Leksand har värvat en "okänd" tränare till Leksand. Om han hade skrivit att, typ, Andreas Karlsson var på väg hem utan att redovisa källa, då hade jag varit mer skeptisk, men här ser jag inte varför han skulle hitta på. Förutom just att det är Ros, då.
Kommentera

87bth01:

eftersom det inte ligger ute på officiella än så ger jag inte mycket för det. Vem är han förresten ??
Kommentera

87bth01:

Vad menar du nu ??
Kommentera

Curtis Bell?! Varför värvar man en till tränare? Är han polare med Belfour från Panthers eller?
Kommentera

mattias - 74:
Jag såg Eric Bältros gå med Ejendal i Kupolen i förrgår.
Kommentera

nyz:

Absolut men bara det at ryktet uppstått är ju roligt men som sagt har jag hört mer men det kanske du också har fast du inte tror på det

Dock håller jag med dig att selläne i Lilla leksand låter för bra för att vara sant
Kommentera

mattias - 74: Men tänk lite själv!

Fråga: Är Friesen klar för Leksand?

Lundström: Nej, det är han inte. ( svar = inget kontrakt skrivet)
Fråga: Är Friesen aktuell för Leksand?

Lundström: Inte vad jag vet / Nej! ( svar = det vill jag inte berätta av förhandlingstekniska skäl. Berättar jag då kan det tänkas att andra lägger sig i budgivningen och priset/lönen skjuter i höjden)

Ett annat scenario är att man planterar vilseledande rykten i omlopp bland hockeyfolk för att i lugn och ro arbeta med att knyta till sig spelare som man verkligen vill ha/har råd med. Att vi fick Belfour betyder inte att vem som helst kan tänkas spela i Leksand, även om vissa vill tro det! Vi spelar i Allsvenskan - d.v.s i bästa fall kanske 9:e-10:e bästa serien i världen - finns många alternativ för seriösa spelare!
Kommentera

65selander:

Alla dementerar. Lundström och Ejendal dementerade ju Friesen också men tydligen var han ju riktigt nära övergång.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
nyz: I Expressens pappersbilaga så dementerar hans agent allting. Inte ens Emil har har fått fnatt.
Kommentera

nyz:

Vi får väl se. Jag litar på min källa till 100 %
Kommentera

mattias - 74: Att du orkar! Sanningen finns inte att finna i varken expressen eller aftonbladet. Knappast dalrnastidningar eller daladirekt heller... Du blir bara besviken - drömmare!
Kommentera

65selander:

Han kan väl va hemma fastän han varit i dalarna?
Kommentera

mattias - 74: Tror du på Borlängesonen nyz då? :-)
Teemu är hemma med sin nyfödda dotter - på andra sidan Atlanten!
Kommentera

65selander:

Måste han erkänna att han träffat Selläne?

Tror mest att han mörkar. vet flera stycken som påstår annat. Dessutom skall han vara muntligt överens enligt vissa på superstars forum och vissa av dom brukar han bra koll.

Jag tror ingenting förrän jag får det bekräftat men jag har hört att det mesta skall va klart redan.

Återigen. Vi får se när det offentliggörs.
Kommentera

nyz: Ejendal i dagens kurir.

Samma dag har nya uppgifter kommit som säger att Ejendal på måndagen träffade Teemu Selänne på en restaurang i Borlänge.

- Det stämmer inte, säger Per-Olof Ejendal.

- Jag var där i arbetet och träffade gamla affärsbekanta från Finland.

Kommentera

mattias - 74: mmm... som att Broken är dyrast och att Teemu satt där under lunchen i måndags. Teemu är hemma med sin nyfödda dotter - på andra sidan Atlanten!
Kommentera

65selander:

Jo kanske det.
Kommentera

mattias - 74: Det kunde ha varit värre, dagens på Lucky House
Kommentera

65selander:

Ni åker inte ur Patrik du behöver inte oroa dig.

SSK och mora kvalar trust me.

Blir lite besviken på Ejendal att han skall bjuda på den ndyraste och flottigaste restaurangen i Borlänge. Räcker det inte med att hanskall ge honom lön. En Korv på Maximgrillen hade dugit åt finnjävlen :)
Kommentera

mattias - 74: Törs inte tänka på vad som skulle hända om Brynäs skulle åka ur och inte tar sig upp första året.
Kommentera

65selander:

Det är väl det som är oroväckande men jag tror ju och hoppas det. dessutom är väl Ejendal god för åtskillga miljoners miljoner. Återstår att se som sagt
Kommentera

mattias - 74: Är ju rätt att satsa allt som går och särskilt om det inte drabbar klubben, för nu måste ni upp innan Ejendal får nog. ;-).

Men vad händer sedan när alla legionärer åker hem, har ni täckning för att kunna skrapa ihop ett slagkraftigt lag igen?
Kommentera

Alisandali:

Detta verkar ju minst sagt intressant. Nu tror jag han kommer på riktigt =)
Kommentera

Bissett19:

Nej menar du det
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mattis. :nte ens dala tror på en annan glad i hatten
Kommentera

Om Selänne kommer så lovar jag att åka hela vägen till Ejendals o se en match iförd Brynäströja.
Kommentera

mattias - 74:

Dröm o Realitet är två olika saker,det vet du väl?
Kommentera

nyz:

Just nu så skiter jag i vad du tror och tänker för i min dröm så ingår bara teemu och absolut inte nån dryg liten finne som du :-)
Kommentera

mattias - 74: Drygskåp! Tror faktiskt att chansen är större att få hit Sundin, eftersom han är också van att spela i blå-vit tröja (tro nu inte att "sudden" är klar...).
Kommentera

Bissett19:

Ja
Kommentera

mattias - 74:

Så du tror på det fortfarande?
Kommentera

Bissett19:

Ingen aning alls. Det märks väl.