Alisandali:
det var inte virus det var tangentbordet som hade fått spel :)
Varför skulle inte Hedberg kunna komma hem efter sin karriär och jobba inom föreningen? Jag tror dock inte på det så mycket men helt omöjligt är det väl inte eller?
Db_04:
Sug på det här ryktet från Superstars :) trovärdigt? Nja kanske eller?
" Har hört följande...
1. Det jobbas febrilt på att få hem Hedberg och att han även erbjuds jobb inom Leksands If efter karriären (målvaktstränare/ledningen)?
2.Att han ska ta med sig en C som passar in i lagbygget, känslan och förhoppningen säger
Tim Stapleton?
Punkt 2 är dock osäker. "
Db_04:
Alla 3 har ju faktikst spelat i ES så dom kan ju inte vara så dåliga. Vad ger du dom för omdöme som spelare på en skala 1 - 10?
Alisandali:
Johan Alcen klar.
3:e spelaren som värvas från Rögle. Utan att jag vet allt för mycket om Johan så är han 22 år och offensvit skicklig med pucken och bra fart på rören. Verkar som om man menar allvar den här gången med att bygga på ett ungt lag på sikt.
Första fyspassset för Leksand inför kommande säsong.
www.youtube.com/watch?v=_v-M_rAmXaQStigsson:
Medvetet höll jag inne med lite info.
Men detta är väl ett litet trendbrott för LIF..?
mattias - 74:
Han fick inte speciellt mycket speltid i sopgänget Mora.
;0)
horcoff:
Han är nog tilltänkt som 2:a eller 3:e center. Rätt mycket utvisad också. Svårt att bedöma honom faktikst. Har sett honom för lite men man känner ju till att han är en hel del utvisad.
Alisandali:
Daniel Wessner har tydligen blivit kontaktad av Leksand enligt en av mina källor. Får se hur mycket sanning det ligger i det..
Db_04:Ja , det känns ju tryggt att få hit spelare som vet hur man viker ner sig i en kvalserie , dom passar ju in bland dom övriga i truppen ,
Så dom kan ju känna gemenskapen och slippa bli utanför , det är en grym början på ett bra lagsamarbete :0)
Wayne Gresky:- "Han kan spela på många olika positioner i laget och vi ser honom i första hand som back här hos oss med tanke på hans fina skridskoåkning som vi kommer ha nytta av i försvarsarbetet", säger Christer Olsson.
Tja , dom/vi har visst värvat en 178 cm försvarsjätte på blytunga 81 kilo som spelat back i 12 minuter i skolmatch för 11 år sen .
Är det någon här som har koll på hur mycket försvarsspel Tommy ängnat sig åt under hans karriär hittills ??
Alisandali:
Tommy enström klar för Leksand. 23 åris skridskostark 3 säsonger i Rögle back som den gånga säsongen noterades för 3+ 16
Alisandali:
Snål Leksand är i farten igen.. dra av klubborna från lönen? Herre gud man kan ju undra vart ekonomin står i ett sådant läge att man försäkrar sig över att man skall få betalt för en enkild spelares klubbor som spelat i klubben i flera år..
Konkurs inom 4 år?
mattias - 74:Tja , då var ju inte texten på den här tröjan helt fel :
http://www.facebook.com/photo.php?pid=243258&id=100000120580795#
Leksands IF har ansökt om att få arrangera en utomhusmatch Lördag den 26 Februari mot Mora. LIF - MORA på en utomhusrink med nytt publikrekord kan alltså bli verklighet.
Källa LIF NEWS SMS!
Redigerad kommentar
Tikinmyheart:
Tyvärr är nog Bröms den typen av spelare som Leksand kommer värva om man skall ha en långsiktig plan med hemvävt och relativt unga spelare. Jag tycker inte heller han är nåt för världen men åsikterna går isär.
Och där kom SMS:et som bekräftar att Erkgärds är klar för 2 + 1 .
Db_04:
Niklas Bröms skall vara klar enligt några " experter " Känns ju skönt att blåsa Mora på honom om det stämmer..Som spelare är han väl hyfsat bra tycker jag !
Redigerad kommentar
Projta:
Prestberg ryktas till AIK ! Nu är det AB som fått nys om det här så man kanske skall ta det med en ny pa salt eller vad tror du?
Projta:
Som väntat blev det Niklas Eriksson och Christer Olsson som tar över Leksand. 2 + 1 år. Källa LIF NEWS!
Gidde:
Hedberg är 37 så han passar in i Leksands spelarprofil.
Projta:
Hedberg har väl gjort sin bästa säsong i karriären i Atlanta denna säsong??
Känns som att du inte brukar följa NHL vidare mycket va? ;-)
Projta:
Bättre än Ericsson är han inte men han behöver nog en säsong i AS för att få anbud från Es, han var stundtals riktigt bra i AIK.
Projta:
Bergqvist reda väl också opp ekonomin hyfsat om jag inte missminner mig..
Redigerad kommentar
Projta:
vad tror du om Fredrik Holmgren som ersättare för Ericsson?
Han gjorde ju succe i KS men får inte fortsätta i gnaget.
Redigerad kommentar