skoskavf:
Timander verkar ha bestämt sig, ingen skräll för mig.
Redigerad kommentar
skoskavf:
Hanses går till Almtuna, återförenas med Niklas Eriksson
zigge:
Leksand värvar Jakobs från Luleå. Skall bli roligt att läsa på diverse moraforum nu ;)
mattias - 74:
Intressant målvaktsduo nästa säsong. Bra jobbat Salo.
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Nu snackas det om Johan Backlund till Leksand, tveksamt om Salo värvar honom som back up till Alsenfelt. Backlund känns inte alls spännande.
Redigerad kommentar
skoskavf:
Filip Forsberg hyllas efter sin NHL debut. Lika bra att vi ställer in oss på att han " inte " spelar i Leksand kommande säsong. Lycka till Filip, han gjorde en bra match och jag såg hela matchen. kommentatorerna berömde honom flera gånger.
skoskavf:
Filip Forsberg kan debutera redan på Måndag mor Vancouver. Otroligt roligt, då måste jag ställa klockan.
skoskavf:
Hanses och Bibic ryktas till VIK. Dom kan ta Noren också ;)
skoskavf:
Enligt rykten så får " inte " Timander förlängt, kanske lägger han av.
skoskavf:
Ryno har förlängt med 2 år. Nu börjar det se bra ut. Nu vill jag ha Alsenfelt på kontrakt också så får vi ha kvar stommen, skall bli kul och se vad Salo hittar för guldkorn i Nordamerika.
skoskavf:
Ja verkligen , han är otroligt värdefull i defensiven. Ställer mig dock mer tvekande till Svedberg som jag påtalat tidigare men vi får se ;)
Berka:
Ryno skall ta chansen tycker jag, det kommer nog förmodligen inte nån mer chans än den här. Ryno har skärpt sin defensiv oerhört och är otroligt skicklig med pucken men har en tendens att slå lite väl nonchalanta pass ibland men han är absolut en av Leksands viktigaste spelare och han gör sin absolut bästa säsong i svensk hockey. Steget är dock jävligt långt mellan allsvenskan och KHL.
Ryno till KHL?
Skulle vara ett stort tapp om vi inte lyckas förlänga med honom.
skoskavf:
Jag tror det rör sig om en forward. knappast Hedberg, hn har ju deklarerat att han inte vill spela mer i Leksand
Förresten, Salo ska ju iväg till Usa i mitten av april. Semester och höra sig för om vissa spelare. Vilka spelare kan det nu vara?
Kan Hedberg vare en? Känns dock inte så troligt då Salo sagt att han vill ha Alsenfelt och Hanses..
Lite nyfiken är man allt :)
skoskavf:
Verkar som att vi får svårt att behålla Filip. Stannar han nästa säsong blir jag överlycklig.
mattias - 74:
Det jag funderade på att är att Svedberg är bättre om man ser till +/- statistiken. Svedberg ligger på +19 och Rönnberg på +9. Visserligen har Svedberg gjort 7p fler än Rönnberg.
Jag skulle tycka att det vore underbart om Niklas kom tillbaka. En av få möjliga hemvändare som jag skulle ta emot med öppna armar. Han är en klockren center som skulle vara oerhört nyttig att ha i laget. Nyttig både offensivt och defensivt.
Med honom i laget skulle vi ha två riktigt bra centrar om nu Gabbe Karlsson väljer att förlänga, vilket jag hoppas på.
skoskavf:
Jag hoppas på Rönnberg i så fall. Han är tuff och delar ut fina tacklingar ochy har spelat upp sig avsevärt. Få se hur han klarar omställningen från As till Es.
Salo är som sagt sugen att plocka " hem " Niklas igen. Kommentarer på detta?
Redigerad kommentar
mattias - 74: Raffl och Kapstad lär man inte behöva jobba så mycket på med tanke på att båda har ett år kvar på sina kontrakt.
Hur ser du på Svedberg? Känns nästan som att det antingen kommer bli han eller Rönnberg som stannar.