Alisandali:
Kanske 3:e gången gillt då. Du fick ju fel om Rahm att han skulle vara en av de bästa målvakterna i Es förra säsongen och jag har haft fel förut men nu hoppas jag att jag äntligen får rätt gentemot dig ;)
Det jag såg av Oscar i Leksand imponerade iaf på mig och nu är det verkligen upp till bevis. Jag tror Salo kan få honom att blomma ut rejält kommande säsong.
Redigerad kommentar
J F K:
Jag håller med dig.
Leksand har haft många usla målvakter på senare tid men jag tror äntligen klubben hittat en målvakt som kan blomma ut rejält och bli riktigt bra.
Gurra88:
Du kan aldrig övertyga mig om att Rahm är bättre än Alsenfelt. Vi får se efter säsongen vem av oss som fick rätt.
Redigerad kommentar
Filip Forsberg sticker.
Förutsätter att Salo letar en fullgod ersättare.
Tränaren Andreas Appelgren satsar på Oscar Alsenfelt i premiären mot Brynäs.
Men Leksands målvaktshjälte från kvalserien kritiseras.
– Han har ett tveksamt år bakom sig och måste bevisa för alla att han håller i SHL, säger Leif Boork.
Alisandali:
Lat folk saga vad dom vill jag tror Brynas far mer problem med sina malvakter an vad vi far. Blir jamt pa Lordag men jag hoppas vi vinner.
mattias - 74:
Brynäsmålvakter är fan så mycket bättre och erfarnare än våra , men det återstå att se hur det går .
Jag tror LIF får det tungt om vi inte hittar en bra målvakt ganska snart .
Carl Lejonkräk:
Jag skulle bli forvanad om ni gor 4 mal i en hockeymatch ;)
Redigerad kommentar
mattias - 74: jag skulle bli förvånad om Ahlsenfelt släpper in mindre än 4 mål i en elitseriematch.
KulaShaker:
Ja jag horde ocksa det vilket glader mig at knappa alla " sk " forsta sig paare pa nasan, ingen namnd ingen glomd ;)
Garpenlov pastar att Leksand far det svart att halla sig kvar, fantastiskt att han kan veta det redan nu efter 1 match.
LHC borde enligt hans logik ligga annu samre till da eller?
Carl Lejonkräk:
Kastar han in en puck per match? Ar du en idiot eller provocerar du bara? Tank pa att ni har rahm i erat eget lag innan du borjar kasta bajs pa vara malvakter. Hade Robin statt hade vi formodligen vunnit.
mattias - 74: Får nog hålla med arnio där, oscar kastade in minst 1 puck i egen kasse varje match (inte kasta in ordagrant, men stod för enorma tavlor) därför fick han lämna modo.
Berka:
ja men att pasta att han ar for dalig for SHL koper jag inte, enligt manga pa plats igar, bade leksingar och brynasare sa raddade Oscar Leksand vid massa tillfallen. det borde ju nanstans raknas ocksa. Folk far saga vad dom vill men enigt mig ar rahm samst i SHL
Redigerad kommentar
mattias - 74: Man kan ju heller inte säga att han är shl mässig när han inte har lyckats en enda gång i shl. Killen har fruktansvärt mycket att bevisa.
rahm är enligt mig bättre, han har varit sjukt vass och presterat på högsta nivå men är idag inte i närheten av sitt forna jag, men jag rankar han ändå högre, även om det inte betyder ett smack.
mattias - 74: "Garpenlov pastar att Leksand far det svart att halla sig kvar, fantastiskt att han kan veta det redan nu efter 1 match."
Inte konstigare än att du själv redan efter 1 match kan veta att Alsenfelt kommer att hålla och att Rahm är den sämsta målvakten i SHL.
"LHC borde enligt hans logik ligga annu samre till da eller? "
Tja, om man nu på fullt allvar tror att Garpen baserat sin analys på resultatet i premiärmatchen och inget annat.
Men så okunnig är väl inte ens du?
Eller?
Redigerad kommentar
Huge:
Jag vet inte att han kommer att halla jag skrev att jag " tror " han kommer halla , viss skillnad. Sedan far du val halla med om att med tanke pa vilken sasong bada malvakterna gjorde foregaende sasong sa ar det val inte konstigt att jag och manga andra rankar oscar hogre an pillertrillaren Rahm? Vad hade du sagt om Garpenlov sagt samma sak om Brynas efter 1 match? Du hade formodligen sagt likadant eller hur?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge:
Jag tror ocksa vi far problem i defensiven men inte ens en bitter idiot som jag kastar in handduken efter 60 spelade minuter.
mattias - 74:Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass , underar hur han (slipsen) ser ut när vi får bra motstånd :)
Alisandali: "Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass"
Du såg inte bifs match igår? Ni har ju mött ett av topplagen ;)
Alisandali:
Nej spelet är bedrövligt och det måste in mer spelare " Backar " om vi inte skall vara klara för kvalserien efter omgång 20 men nu till sakfragan, jag tror att Alsenfelt kommer växa och blir ännu bättre. Det tror inte du? Uppenbarligen visade han igår att han blir och räkna med när han räddade i princip allt han fick på sig. Värdemätare imorgon mor hans gamla gäng.
Redigerad kommentar
1 vunnen poäng i Luleå och totalt utspelade i 2 perioder, Alsenfelt storspelar igen, nånting positiv i det här är nog att inte så många lag kommer åka upp till Luleå och nolla dom i 65 minuter.
Nu är det SAIK på Fredag. Hua
Redigerad kommentar