Leksands IF

26750 inlägg · 1367 ämnen

Silly season 2013 / 2014

« · 1582734 · » Till forumet

Sv: Silly season 2013 / 2014
J F K: tror du fortfarande att han har spelat i LHC?
Kommentera

Gurra88: lär väl varit,Växjö och Gerber när jag tänker efter, men det är rätt irrelevant. Han hygglig räddningsprocent där, någon tiondel högre än Gerber om jag inte minns fel.

Själv kunde jag sagt att Svedberg var en usel målvakt för sin prestation i Modo, men det enda han egentligen saknade var självförtroende och styrka i bålen. Hade man bara dömt honom för sin säsong i Modo hade han knappast kommit till AHL...

på samma sätt tror jag Ahlsenfeldt har mer i sig.
Kommentera

J F K: Ja, lätt att blanda ihop norrena och LHC med Gerber och Växjö, särskilt när man har 0 koll som vanligt.
Kommentera

Alisandali:

Kanske 3:e gången gillt då. Du fick ju fel om Rahm att han skulle vara en av de bästa målvakterna i Es förra säsongen och jag har haft fel förut men nu hoppas jag att jag äntligen får rätt gentemot dig ;)

Det jag såg av Oscar i Leksand imponerade iaf på mig och nu är det verkligen upp till bevis. Jag tror Salo kan få honom att blomma ut rejält kommande säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Jag håller med dig.

Leksand har haft många usla målvakter på senare tid men jag tror äntligen klubben hittat en målvakt som kan blomma ut rejält och bli riktigt bra.

Kommentera

mattias - 74: ni griper efter era halmstrån. Det jag såg av honom i Modo är skrattretande. Att han sen lyckas i en skitliga som allsvenskan säger absolut ingenting
Kommentera

Gurra88:

Du kan aldrig övertyga mig om att Rahm är bättre än Alsenfelt. Vi får se efter säsongen vem av oss som fick rätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74:Se länk :)
Kommentera

Alisandali: Det är som förra året en hel del baserat på gissningar. Modo dömdes ut att ha seriens sämsta målvaktspar och ett år senare skulle man fått en stark fyra om den usle andremålvakten Starkbaum stannat. Vi kommer helt enkelt inte att få facit förrän säsongen spelats, vilket iofs inte hindrar oss från att gissa.
Kommentera

mattias - 74: Såklart att Rahm är bättre än Alsenfelt, inget snack om saken.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag citerar en okänd på det. De som kan någonting är osäkra, bara dårar är helt säkra.
Kommentera

mattias - 74: jag tycker båda är usla. Men om jag måste välja så går jag hellre på en med en hel säsong i ryggen än en som blev skickad till en sämre liga.
Kommentera

J F K:

Låter ju inte helt jävla illa ;)

Kommentera

Filip Forsberg sticker. 

Förutsätter att Salo letar en fullgod ersättare. 

Kommentera

Tränaren Andreas Appelgren satsar på Oscar Alsenfelt i premiären mot Brynäs.

Men Leksands målvaktshjälte från kvalserien kritiseras.

– Han har ett tveksamt år bakom sig och måste bevisa för alla att han håller i SHL, säger Leif Boork.

Kommentera

Alisandali:

Lat folk saga vad dom vill jag tror Brynas far mer problem med sina malvakter an vad vi far. Blir jamt pa Lordag men jag hoppas vi vinner.

Kommentera

mattias - 74:

Brynäsmålvakter är fan så mycket bättre och erfarnare än våra , men det återstå att se hur det går .
Jag tror LIF får det tungt om vi inte hittar en bra målvakt ganska snart . 

Kommentera

Alisandali:

Oscar sjalv haller inte med Boorken. ;)

Kommentera

Alisandali: MoDo har ÄNNU en målvakt att sälja / låna ut till LIF, nämligen Starkbaum! Bara att slå till för trottoarpengarna! :-)
Kommentera

mattias - 74: Jag skulle bli mycket förvånad om Leksand skulle vinna ikväll, 1-4 lär det sluta.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jag skulle bli forvanad om ni gor 4 mal i en hockeymatch ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: jag skulle bli förvånad om Ahlsenfelt släpper in mindre än 4 mål i en elitseriematch.

Kommentera

mattias - 74:du behövde inte bli förvånad, 1-3.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ahlsenfelt var ju riktigt bra, emellanåt....
Kommentera

KulaShaker:

Ja jag horde ocksa det vilket glader mig at knappa alla " sk " forsta sig paare pa nasan, ingen namnd ingen glomd ;)

Garpenlov pastar att Leksand far det svart att halla sig kvar, fantastiskt att han kan veta det redan nu efter 1 match.

LHC borde enligt hans logik ligga annu samre till da eller?

Kommentera

mattias - 74: Hade du sett matchen så hade du varit orolig, inte bara för spelet i stort utan även för Ahlsenfelt som sin vana trogen kastar in minst en puck per match i SHL/Elitserien. Kanske ni växer in i det med tiden men igår såg det ut som att ni spelade i fel division.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Kastar han in en puck per match? Ar du en idiot eller provocerar du bara? Tank pa att ni har rahm i erat eget lag innan du borjar kasta bajs pa vara malvakter. Hade Robin statt hade vi formodligen vunnit.

Kommentera

mattias - 74: Får nog hålla med arnio där, oscar kastade in minst 1 puck i egen kasse varje match (inte kasta in ordagrant, men stod för enorma tavlor) därför fick han lämna modo.  

Kommentera

Berka:

ja men att pasta att han ar for dalig for SHL koper jag inte, enligt manga pa plats igar, bade leksingar och brynasare sa raddade Oscar Leksand vid massa tillfallen. det borde ju nanstans raknas ocksa. Folk far saga vad dom vill men enigt mig ar rahm samst i SHL

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Man kan ju heller inte säga att han är shl mässig när han inte har lyckats en enda gång i shl.  Killen har fruktansvärt mycket att bevisa.

rahm är enligt mig bättre, han har varit sjukt vass och presterat på högsta nivå men är idag inte i närheten av sitt forna jag, men jag rankar han ändå högre, även om det inte betyder ett smack.

Kommentera

mattias - 74: I Elitserien senast "kastade han in" minst en per match och även i SHLdebuten nu,  Vad han åstakommit i lägre divisioner har jag inte koll på.
Kommentera

mattias - 74: "Garpenlov pastar att Leksand far det svart att halla sig kvar, fantastiskt att han kan veta det redan nu efter 1 match."

Inte konstigare än att du själv redan efter 1 match kan veta att Alsenfelt kommer att hålla och att Rahm är den sämsta målvakten i SHL.

"LHC borde enligt hans logik ligga annu samre till da eller? "

Tja, om man nu på fullt allvar tror att Garpen baserat sin analys på resultatet i premiärmatchen och inget annat.
Men så okunnig är väl inte ens du?
Eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:

Jag vet inte att han kommer att halla jag skrev att jag " tror " han kommer halla , viss skillnad. Sedan far du val halla med om att med tanke pa vilken sasong bada malvakterna gjorde foregaende sasong sa ar det val inte konstigt att jag och manga andra rankar oscar hogre an pillertrillaren Rahm? Vad hade du sagt om Garpenlov sagt samma sak om Brynas efter 1 match? Du hade formodligen sagt likadant eller hur?

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Alsenfelt ratades av Modo och spelade resten av säsongen i AS, Rahm spelade sporadiskt och småskadad bakom ett ihåligt försvar när han väl fick chansen.
Mao: inte lätt att göra en rättvis jämförelse och ranking mellan de båda målvakterna.

Garpenlöv uttalade sig också om hur han TROR att ert försvar kommer att klara sig, utifrån det material ni har och hur det såg ut i första matchen.
Du verkar ju tro att han baserade sin analys enbart på resultatet i matchen, eftersom du drog in LHC i det hela och menar att dom också borde få det svårt eftersom dom också förlorade premiären.
Märkligt resonemang, tycker du inte det själv?

Garpenlöv baserar naturligtvis sin analys på hur han bedömer ert försvarsspel och de backar ni har, och där håller jag med honom: ni kommer att få problem i defensiven.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:

Jag tror ocksa vi far problem i defensiven men inte ens en bitter idiot som jag kastar in handduken efter 60 spelade minuter.

Kommentera

mattias - 74: Helt rätt.
Man kan ju ha självinsikt och inse sina defensiva svagheter utan att fördenskull känna sig manad att kasta in handduken.
Kommentera

Undrar om Boorken sag Alsenfelt ikvall ;)

Kommentera

mattias - 74:Kopierar lite mera från din länk :

Men spelet påminner inte det minsta om den daldans som Leksand en gång blev känt för.
Totalt 31 skott framåt på två matcher är uselt."
Kommentera

mattias - 74:Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass , underar hur han (slipsen) ser ut när vi får bra motstånd :)

Kommentera

Alisandali: "Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass"

Du såg inte bifs match igår? Ni har ju mött ett av topplagen ;)

Kommentera

Alisandali:

Nej spelet är bedrövligt och det måste in mer spelare " Backar " om vi inte skall vara klara för kvalserien efter omgång 20 men nu till sakfragan, jag tror att Alsenfelt kommer växa och blir ännu bättre. Det tror inte du? Uppenbarligen visade han igår att han blir och räkna med när han räddade i princip allt han fick på sig. Värdemätare imorgon mor hans gamla gäng.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Kör ni allt under Silly season? :)
Kommentera

renen:

Vi vaggar in våra motståndare i falsk säkerhet.

Kommentera

mattias - 74: Aha :)
Kommentera

renen:

Sägs vara klar för Leksand.

Kommentera

1 vunnen poäng i Luleå och totalt utspelade i 2 perioder, Alsenfelt storspelar igen, nånting positiv i det här är nog att inte så många lag kommer åka upp till Luleå och nolla dom i 65 minuter.

Nu är det SAIK på Fredag. Hua

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Nu när OA slutat med traditionen att släppa in 1:a skottet, är han ju GRYM!  Kul för OA att få "revanch", trist för oss i MoDo att han "brände sig" där, förståeligt att han fick byta klubb.
Kommentera

zigge:

Hannu Pikkarainen klar för Leksand. Trevligt ;)

Kommentera

mattias - 74: Om ni håller han från barer o boa, så kan han va RIKTIGT bra! Hos oss hade han väl sin bästa säsong i Sverige, hittills, men i sAIK-gruvan blev det väl lite för mycket drycker, utan sport-karaktär... 
Kommentera

« · 1582734 · »