Carl Lejonkräk:
Kastar han in en puck per match? Ar du en idiot eller provocerar du bara? Tank pa att ni har rahm i erat eget lag innan du borjar kasta bajs pa vara malvakter. Hade Robin statt hade vi formodligen vunnit.
mattias - 74: Får nog hålla med arnio där, oscar kastade in minst 1 puck i egen kasse varje match (inte kasta in ordagrant, men stod för enorma tavlor) därför fick han lämna modo.
Berka:
ja men att pasta att han ar for dalig for SHL koper jag inte, enligt manga pa plats igar, bade leksingar och brynasare sa raddade Oscar Leksand vid massa tillfallen. det borde ju nanstans raknas ocksa. Folk far saga vad dom vill men enigt mig ar rahm samst i SHL
Redigerad kommentar
mattias - 74: Man kan ju heller inte säga att han är shl mässig när han inte har lyckats en enda gång i shl. Killen har fruktansvärt mycket att bevisa.
rahm är enligt mig bättre, han har varit sjukt vass och presterat på högsta nivå men är idag inte i närheten av sitt forna jag, men jag rankar han ändå högre, även om det inte betyder ett smack.
mattias - 74: "Garpenlov pastar att Leksand far det svart att halla sig kvar, fantastiskt att han kan veta det redan nu efter 1 match."
Inte konstigare än att du själv redan efter 1 match kan veta att Alsenfelt kommer att hålla och att Rahm är den sämsta målvakten i SHL.
"LHC borde enligt hans logik ligga annu samre till da eller? "
Tja, om man nu på fullt allvar tror att Garpen baserat sin analys på resultatet i premiärmatchen och inget annat.
Men så okunnig är väl inte ens du?
Eller?
Redigerad kommentar
Huge:
Jag vet inte att han kommer att halla jag skrev att jag " tror " han kommer halla , viss skillnad. Sedan far du val halla med om att med tanke pa vilken sasong bada malvakterna gjorde foregaende sasong sa ar det val inte konstigt att jag och manga andra rankar oscar hogre an pillertrillaren Rahm? Vad hade du sagt om Garpenlov sagt samma sak om Brynas efter 1 match? Du hade formodligen sagt likadant eller hur?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge:
Jag tror ocksa vi far problem i defensiven men inte ens en bitter idiot som jag kastar in handduken efter 60 spelade minuter.
mattias - 74:Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass , underar hur han (slipsen) ser ut när vi får bra motstånd :)
Alisandali: "Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass"
Du såg inte bifs match igår? Ni har ju mött ett av topplagen ;)
Alisandali:
Nej spelet är bedrövligt och det måste in mer spelare " Backar " om vi inte skall vara klara för kvalserien efter omgång 20 men nu till sakfragan, jag tror att Alsenfelt kommer växa och blir ännu bättre. Det tror inte du? Uppenbarligen visade han igår att han blir och räkna med när han räddade i princip allt han fick på sig. Värdemätare imorgon mor hans gamla gäng.
Redigerad kommentar
1 vunnen poäng i Luleå och totalt utspelade i 2 perioder, Alsenfelt storspelar igen, nånting positiv i det här är nog att inte så många lag kommer åka upp till Luleå och nolla dom i 65 minuter.
Nu är det SAIK på Fredag. Hua
Redigerad kommentar
zigge:
Förlust mot FBK , helt rättvist men Gabbe måste ha gjort det konstigaste målet jag sett nånsin?
Redigerad kommentar
zigge:
14 lag i ES redan i år? Ja varför inte men Wennerholm vill att AIK och Örebro slipper kvala. Varför det? Har SHL / Elitserien klarat sig utan Leksand i så många år klarar man sig utan AIK och DIF också. Wennerholms förslag är ju bara för att gynna Sthlms lagen.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Argumenten om att Malmö och framför allt Stockholm SKA vara representerade i högsta ligan tycker jag att vi gott kan utveckla till att Uppsala, Sveriges fjärde STORSTAD också ska vara representerat där.
Detta är Almtunas stora chans att nå högsta serien, och det gäller att hoppa på tåget medan järnet är varmt.
Annars är ju de kraftigaste argumenten MOT 14 lag nästa säsong inte att man är emot en utökning, utan att man ändrar förutsättningarna under pågående säsong.
Om denna utökning hade varit bestämt innan säsongsstart, då kunde ju de Allsvenska lagen satsat därefter - för det är ju helt klart lättare att gå upp INFÖR en utökning.
Går detta igenom, så har man ju rövknullat Hockeyallsvenskan IGEN.
zigge:
Västerås buse Mårtensson klar för Leksand. Vet inte vad jag skall tycka, hatade idioten i VIK :/
Tomi Sallinen känns som en intressant spelare, vad jag hört från de som har koll på SM Liiga så är han en av de bästa spelarna där den gångna säsongen.
mattias - 74: Föreningar med Bäcklin som assisterande tränare brukar få spela var?
;-D
KulaShaker:
Och där blev Jonas Frögren klar. Välkommen hem till Dalarna Jonas.
Redigerad kommentar