Redigerad kommentar
zigge:
14 lag i ES redan i år? Ja varför inte men Wennerholm vill att AIK och Örebro slipper kvala. Varför det? Har SHL / Elitserien klarat sig utan Leksand i så många år klarar man sig utan AIK och DIF också. Wennerholms förslag är ju bara för att gynna Sthlms lagen.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Argumenten om att Malmö och framför allt Stockholm SKA vara representerade i högsta ligan tycker jag att vi gott kan utveckla till att Uppsala, Sveriges fjärde STORSTAD också ska vara representerat där.
Detta är Almtunas stora chans att nå högsta serien, och det gäller att hoppa på tåget medan järnet är varmt.
Annars är ju de kraftigaste argumenten MOT 14 lag nästa säsong inte att man är emot en utökning, utan att man ändrar förutsättningarna under pågående säsong.
Om denna utökning hade varit bestämt innan säsongsstart, då kunde ju de Allsvenska lagen satsat därefter - för det är ju helt klart lättare att gå upp INFÖR en utökning.
Går detta igenom, så har man ju rövknullat Hockeyallsvenskan IGEN.
zigge:
Västerås buse Mårtensson klar för Leksand. Vet inte vad jag skall tycka, hatade idioten i VIK :/
Tomi Sallinen känns som en intressant spelare, vad jag hört från de som har koll på SM Liiga så är han en av de bästa spelarna där den gångna säsongen.
mattias - 74: Föreningar med Bäcklin som assisterande tränare brukar få spela var?
;-D
KulaShaker:
Och där blev Jonas Frögren klar. Välkommen hem till Dalarna Jonas.
Redigerad kommentar
zigge:
Förlust mot FBK , helt rättvist men Gabbe måste ha gjort det konstigaste målet jag sett nånsin?