Leksands IF

26750 inlägg · 1367 ämnen

Silly season 2013 / 2014

« · 1606920 Till forumet

Sv: Silly season 2013 / 2014

zigge:

Förlust mot FBK , helt rättvist men Gabbe måste ha gjort det konstigaste målet jag sett nånsin?

Kommentera

zigge: finns det barer i Leksand?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det har väl Pikken's agent kollat upp noga,  annars inget kontrakt? :-)   Legends Sportsbar räcker väl gott.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Var i Karlstad och kollade på matchen, fattade inte riktigt först att den var i mål. Blev lite liv i luckan när det dömdes till mål :)
Kommentera

Andreas79: DET kan vi tro!! FBK är INTE vana att någon domare vågar gå emot dem. Då får de Loob på sig, Mr Envåldshärskare i SHL.
Kommentera

zigge: Därför är det lite extra skönt att det går lite kackiga för FBK!
Kommentera

mattias - 74: HUR många trasiga Ex-MoDoiter ska ni ha eg?? O då räknar jag in Salo dit åxå, åtm lite "halvtrasig".... :-)
Kommentera

zigge:

4 poäng av Brunnström ikväll. Gött 

Kommentera

Frölunda byter målvakt efter 10 min i 1:a och Leksand har 2 - 0 redan. Hersley gör sitt 19 mål. Helt sjukt
Kommentera

zigge:

14 lag i ES redan i år? Ja varför inte men Wennerholm vill att AIK och Örebro slipper kvala. Varför det? Har SHL / Elitserien klarat sig utan Leksand i så många år klarar man sig utan AIK och DIF också. Wennerholms förslag är ju bara för att gynna Sthlms lagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74:Vore väl bara kul om kvalet gäller 4 platser, istf 2? Varför ska de 2 slippa kval?  Visst kan jag väl tycka att Sthlm o Malmö BÖR ha SHL-lag, för att "de breda massorna" ska kunna gå på live-hockey, men då på sportsliga grunder, inte nåt "wildcard" a la Loob.
Kommentera

zigge: Logiskt kan jag tycka att de två sämst placerade SHL-lagen slipper kvala vid en utökning. Det är ju SHL som vill utöka serien och därmed är det logiskt att de skippar nedflyttningen ett år. Däremot ur intressesynpunkt gällande kvalserien så är det ju bra med ett par SHL-lag där. Jag vet faktiskt inte hur de allsvenska lagen ställer sig till de olika alternativen gällande årets Kvalserie........föredrar de att den spelas med eller utan SHL-lag?
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Argumenten om att Malmö och framför allt Stockholm SKA vara representerade i högsta ligan tycker jag att vi gott kan utveckla till att Uppsala, Sveriges fjärde STORSTAD också ska vara representerat där.

Detta är Almtunas stora chans att nå högsta serien, och det gäller att hoppa på tåget medan järnet är varmt. 

Kommentera

Annars är ju de kraftigaste argumenten MOT 14 lag nästa säsong inte att man är emot en utökning, utan att man ändrar förutsättningarna under pågående säsong.

Om denna utökning hade varit bestämt innan säsongsstart, då kunde ju de Allsvenska lagen satsat därefter - för det är ju helt klart lättare att gå upp INFÖR en utökning.

Går detta igenom, så har man ju rövknullat Hockeyallsvenskan IGEN.

Kommentera

Metal Guru: Det kan bli en spännande Allsvensk säsong den kommande. Tänk om det blir bestämt att fyra lag kommer att gå upp från kvalserien, vilka toksatsningar vi kan få se från några av lagen......innan sista värvningsfönstret stängs så kan det bli värvningsrally bland topplagen..
Kommentera

zigge:

Västerås buse Mårtensson klar för Leksand. Vet inte vad jag skall tycka, hatade idioten i VIK :/

Tomi Sallinen känns som en intressant spelare, vad jag hört från de som har koll på SM Liiga så är han en av de bästa spelarna där den gångna säsongen.

Kommentera

mattias - 74:
Västerås buse ?? Viktor spelade väl i Leksand långt innan han gick till Västerås . Nu har vi ju bara tagit hem honom igen , killen håller nog inte för spelet i SHL , men han kan bli våran nya Tobbe Holm :)
Kommentera

Och Viktor kommer ju som du säkert vet från Borlänge och eftersom Gabbe slutar så finns det fortfarande minst två från Borlänge i laget .
Kommentera

Alisandali:

Han spelade ju i Västerås innan och då blir det väl Västerås buse? ;)

Tror som dig att han inte håller måttet i SHL , hade hellre sett knuts på den positionen. Finnen kommer göra succé , tro mig. ;)
Kommentera

Alisandali:

Himmelfarb klar för Leksand.

Kommentera

Mats Bäcklin klar som assisterande tränare .

Kommentera

mattias - 74: Föreningar med Bäcklin som assisterande tränare brukar få spela var?

;-D

Kommentera

mattias - 74:Det rör sig i laget nu. En del tveksamma värvningar kanske men det återstår att se. Det finska tillskottet tror jag kan bli riktigt bra. Bröderna Connoly blir intressant. Ja man börjar redan längta till nedsläpp igen och få se hur den här kombon ser ut.
Kommentera

KulaShaker:

Och där blev Jonas Frögren klar. Välkommen hem till Dalarna Jonas.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1606920