mattias - 74: Nae vi ska inte chansa på backlund, tycker vi ska säkra en plats i es först så vi inte fallar på att backlund inte höll klassen o åker ner igen.
83 Liljegren: fan va allt är negativt här inne. Bara för att Leksands nyförvärv inte har de tyngsta meriterna (Wallenberg, Ericsson, Hucko, bröderna Steen) måste de ju inte betyda att vi kommer hamna långt ner.
Och på målvaktssidan, är Backlund helt glömd? Är det inte dags att ge honom chansen att visa vad han kan? Vid de inhopp han har fått göra har han absoulut inte gjort bort sig. Han har varit en lovande målvakt länge, men om man ger honom chansen är jag övertygad om att han kommer bli riktigt bra.
Db_04: D3T SUGER JU! faen ja tror inte vi kommer komma långt tyvärr me detta lag vi har nu..kommer väl sluta med att masken fixat in en typ 4:de elr 3:dje målis från nordamerika som kommer göra lika stor succe som kay whithmore i sädertälj *ironisk* skulle helldre vilja se nån ryss elr nått sånt, för dom mesta nhl målisarna som kommer hit floppar ju ganska hårt..eller vad tycker ni andra? ja säger inte att alla nhl målis som kommit till sverige har floppat men ja hoppas ni fattar vad ja menar..skulle vilja se 2 st riktigt farliga målskyttar i klass med ryder o så en riktig topp målvakt i klass med lasak t ex.!
Leksing28: Jag ska se 2 matcher under Mästarcupen i Norrtälje. LIF - BIF och LIF - Timrå. Ska självklart bli intressant att se alla nya spelare. Hoppas Masken och co har lyckats fylla de sista platserna i laget tills dess...
Visst hoppas jag att LIF går till slutspel men som truppen ser ut idag kan jag tyvärr inte se det hända. Att försöka inbilla sig själv att tro någonting man egentligen är tveksam till funkar inte för mig.
Leksing28: Det är nog bara bra om man är realist någon gång ibland och inte har FÖR höga förväntningar . Man blir bara jävligt besviken när dom inte klarar sig bättre än man trott. Bättre att bli positivt "överraskad" om dom lyckas ta sig till slutspel.
Jag antar att Leksand hamnar kanske plats 9-12 i tabellen som det ser ut just nu (tänker främst på målvaktssidan). Vi har en något bättre backuppsättning än BIF. Men sen handlar ishockey mycket om vilja också, det har vi fått se en rad exempel på, t.ex. vår pinsamma 0-5 förlust mot Hammarby i kvalserien 2004 (viljan under större delen av samma kvalserie var förresten inte så värst mycket bättre). Men hursomhelst kan man inte stirra sig blind på spelares statistik från tidigare klubbar och sånt utan vi får helt enkelt se när det drar igång vilka lag som har flyt och vilka som saknar.
Db_04: Gosse, målvaktsparet och anfallsformationerna är bland dom klart bästa i elitserien. Bara backsidan som skulle kunna stärkas och ev. kommer en NHL-back in, men det går säkert bra utan.
Ska och se BIF - SSK i sandviken på onsdag. Ska spana lite extra på Spets som jag tror kan bli elitseriens överraskning i vinter. Men jag tror liksom du att Brynäs kommer att hålla till i de nedre regionerna. Av tabellen då alltså, inte något annat.
Leksing28: Lite brynäsare? Ja, det kan man väl säga... ;)
Norsken är väl lite joker... men kan mycket väl lyckas i elitserien. Finnen är en liten, hårdtacklande grovarbetare, som vunnit sm-liiga 2 ggr i rad. Juniorer? Sundkvist är ingen junior. Månsson är ingen junior.
Db_04: helt sant men sen är det vad det finns för pengar i klubbarna att köpa för, tror att bif lif mik måste tänka på ekonomin går inte att värva hur som helst det kan komma väldigt surt efteråt
zeb: stämmer ganska bra de! vilket bör betyda att dom bästa NHL Resterna speciellt dom som är en bit över 30 vill till nått ställe där dom får bra pröjs vilket bör vara Tyskland ,Schweiz och Ryssland
Db_04: ja så är det nog, man måste väl vara realist,det ser lite tunt ut för närvarande i lagen men sen vet man inte vad som kommer det är väl pengarna som styr vad det finns att handla för
zeb: Kommer nått av dessa 3 lag till slutspel så är det i så fall som lag 7 eller 8....och då tar det automatiskt stopp i kvartsfinalen mot 1an eller 2an
83 Liljegren: Visst Jimmie får de tuffare i elitserien än i allsvenskan men att du ena stunden säger att eran norsk bör mäkta med 25-30 poäng i Elitserien och sän säger att en av allsvenskans bästa spelare knappt skulle ha nått där att göra låter lite knasigt?
Inget rykte dock!!