Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season

« · 562347 · » Till forumet

Sv: Silly Season
Venne: Tommi Santala kan eventuellt vara fri, vore kanske något.
Inget rykte dock!!
Kommentera

Nån som vet nåt om några nya spelare?
Kommentera

mattias - 74: som jag ser det är de ingen chansning. Han har visat att han håller när han har fått stå.
Kommentera

Leksand4Life:

Jag sa inte att Leksand skall chansa med honom utan jag sa! de skulle ha satsat på honom när han kom till klubben!
Kommentera

Leksand4Life: de är nog mycke lättare å hitta en ledig målvakt nu än i januari
Kommentera

mattias - 74: Nae vi ska inte chansa på backlund, tycker vi ska säkra en plats i es först så vi inte fallar på att backlund inte höll klassen o åker ner igen.
Kommentera

Db_04:

Leksand skulle satsat på honom redan 1:a året han skrev på, men ingenting slutar ju att förvåna mig längre.
Kommentera

maki: tycker inte man ska satsa på Backe som förstemålvakt....han håller inte....
Kommentera

83 Liljegren: fan va allt är negativt här inne. Bara för att Leksands nyförvärv inte har de tyngsta meriterna (Wallenberg, Ericsson, Hucko, bröderna Steen) måste de ju inte betyda att vi kommer hamna långt ner.

Och på målvaktssidan, är Backlund helt glömd? Är det inte dags att ge honom chansen att visa vad han kan? Vid de inhopp han har fått göra har han absoulut inte gjort bort sig. Han har varit en lovande målvakt länge, men om man ger honom chansen är jag övertygad om att han kommer bli riktigt bra.
Kommentera

Diaz: Ja det kommer ju hända...
Kommentera

Db_04: D3T SUGER JU! faen ja tror inte vi kommer komma långt tyvärr me detta lag vi har nu..kommer väl sluta med att masken fixat in en typ 4:de elr 3:dje målis från nordamerika som kommer göra lika stor succe som kay whithmore i sädertälj *ironisk* skulle helldre vilja se nån ryss elr nått sånt, för dom mesta nhl målisarna som kommer hit floppar ju ganska hårt..eller vad tycker ni andra? ja säger inte att alla nhl målis som kommit till sverige har floppat men ja hoppas ni fattar vad ja menar..skulle vilja se 2 st riktigt farliga målskyttar i klass med ryder o så en riktig topp målvakt i klass med lasak t ex.!
Kommentera

Diaz: ne de är helt tyst
Kommentera

Piggyhill: nån som vet om dt är nån ny målvakt på ingång elr nått nytt nyförvärv?
Kommentera

Leksing28: Jag ska se 2 matcher under Mästarcupen i Norrtälje. LIF - BIF och LIF - Timrå. Ska självklart bli intressant att se alla nya spelare. Hoppas Masken och co har lyckats fylla de sista platserna i laget tills dess...
Kommentera

Jag tror att Jiri Bicek kommer bli en riktig målkung i laget i vinter.

Någon som ska se träningsmatch under försäsongen?
Kommentera

87bth01: Hänger ganska mycke på VILKEN målvakt som värvas....

även dom andra 3 vankanta platserna har ju stor betydelse
Kommentera

Leksing28:

Visst hoppas jag att LIF går till slutspel men som truppen ser ut idag kan jag tyvärr inte se det hända. Att försöka inbilla sig själv att tro någonting man egentligen är tveksam till funkar inte för mig.
Kommentera

Leksing28: Det är nog bara bra om man är realist någon gång ibland och inte har FÖR höga förväntningar . Man blir bara jävligt besviken när dom inte klarar sig bättre än man trott. Bättre att bli positivt "överraskad" om dom lyckas ta sig till slutspel.
Kommentera

87bth01: 9-12! Va FAAN är det här?. Man ska ju tro på sitt lag och hoppas
på det bästa.
Kommentera

Leksing28: Nej han spelar i Djurgården...
Kommentera

Leksing28: det är Niklas Andersson som de pratas om
Kommentera

83 Liljegren:

ADAM ANDERSSON SPELAR JU INTE I BIFF!
Kommentera

83 Liljegren:

Jag antar att Leksand hamnar kanske plats 9-12 i tabellen som det ser ut just nu (tänker främst på målvaktssidan). Vi har en något bättre backuppsättning än BIF.
Men sen handlar ishockey mycket om vilja också, det har vi fått se en rad exempel på, t.ex. vår pinsamma 0-5 förlust mot Hammarby i kvalserien 2004 (viljan under större delen av samma kvalserie var förresten inte så värst mycket bättre). Men hursomhelst kan man inte stirra sig blind på spelares statistik från tidigare klubbar och sånt utan vi får helt enkelt se när det drar igång vilka lag som har flyt och vilka som saknar.
Kommentera

87bth01: Okej tror du att Leksand också kommer hamna långt ner i tabellen eller vad har ni som inte vi har?
Kommentera

Db_04: Gosse, målvaktsparet och anfallsformationerna är bland dom klart bästa i elitserien. Bara backsidan som skulle kunna stärkas och ev. kommer en NHL-back in, men det går säkert bra utan.
Kommentera

Db_04:

Ska och se BIF - SSK i sandviken på onsdag. Ska spana lite extra på Spets som jag tror kan bli elitseriens överraskning i vinter. Men jag tror liksom du att Brynäs kommer att hålla till i de nedre regionerna.
Av tabellen då alltså, inte något annat.
Kommentera

83 Liljegren: Jag tror då brynäs får de ganska tufft...liksom andra lag
Kommentera

Db_04: Ja ingen av dom gjorde bort sig förra säsongen och dom lär säkert inte göra det nu heller.
Kommentera

83 Liljegren: Nepp dom är bra....och om några år är dom säkert bra elitseriespelare...kanske kan gå riktigt snabbt om dom får chansen
Kommentera

Db_04: Okej men båda juniorerna Bäckström och Andersson är mycket lovande juniorlandslagsmän, så det finns ingenting att klaga på där...
Kommentera

83 Liljegren: ne blandar alltid i hop dom där 2 Bäckström och Bergström
Kommentera

Db_04: Eric Bergström? Ja han spelar då inte i Brynäs så det är väl ingen idé att räkna upp honom...
Kommentera

83 Liljegren: menade Eric Bergström...men han spelade i Valbo å inte Brynäs...nu klar för Linköping
Kommentera

83 Liljegren: Bergfors heter han dessutom :D
Kommentera

Db_04: Bergström kan väl ändå inte räknas som junior. Bäckström och Andersson är junislandslagsmän...
Kommentera

83 Liljegren: Bergström eller Bäckström heter väll nån junior dom har me? Niklas Andersson är junior också
Kommentera

Leksing28: Lite brynäsare? Ja, det kan man väl säga... ;)

Norsken är väl lite joker... men kan mycket väl lyckas i elitserien.
Finnen är en liten, hårdtacklande grovarbetare, som vunnit sm-liiga 2 ggr i rad.
Juniorer? Sundkvist är ingen junior. Månsson är ingen junior.
Kommentera

Db_04: Han är grovarbetare. Det är inte mening att han ska göra poäng alls, han ska bana vägen för dom andra.
Kommentera

Leksing28: Remstam kom från Div 2 lag Nittorp till Hv71
Kommentera

Leksing28: finnen är bra....men han är ingen skyttekung direkt 5 poäng på 58 matcher är inte så skräckinjagande
Kommentera

83 Liljegren:

Jag kom på att du är positiv ändån,förlåt för det jag skrev förut..Men...du verkar vara lite brynäsare också..eller?

Jag är inte imponerad av Brynäs värvningar...än så länge, en norsk,en finländare,och några juniorer...
Kommentera

Först och främst.. 83 Liljegren,bli positiv i stället..

Och för ni som säger att J Eriksson inte håller elitserie-klass...kolla på
Mattias Remstam i HV71,han kom från Division 1 och gjorde succè i HV71.

Om ni vill se bilder från säsongens första ispass:

Tryck på länk.
Kommentera

Db_04: helt sant men sen är det vad det finns för pengar i klubbarna att köpa för, tror att bif lif mik måste tänka på ekonomin går inte att värva hur som helst det kan komma väldigt surt efteråt
Kommentera

zeb: stämmer ganska bra de! vilket bör betyda att dom bästa NHL Resterna speciellt dom som är en bit över 30 vill till nått ställe där dom får bra pröjs vilket bör vara Tyskland ,Schweiz och Ryssland
Kommentera

Db_04: ja så är det nog, man måste väl vara realist,det ser lite tunt ut för närvarande i lagen men sen vet man inte vad som kommer det är väl pengarna som styr vad det finns att handla för
Kommentera

zeb: Kommer nått av dessa 3 lag till slutspel så är det i så fall som lag 7 eller 8....och då tar det automatiskt stopp i kvartsfinalen mot 1an eller 2an
Kommentera

83 Liljegren: ingen varken lif eller bif kommer till nåt slutspel inte mik heller, får nog kämpa för att hålla sig kvar som det ser ut idag
Kommentera

Db_04: Ja vi får väl helt enkelt se hur det går... hoppas BIF och LIF kommer till slutspel men att MIK inte gör det...
Kommentera

83 Liljegren: Jag hoppas på både Leksand & Brynäs i slutspel
Kommentera

83 Liljegren: Visst Jimmie får de tuffare i elitserien än i allsvenskan men att du ena stunden säger att eran norsk bör mäkta med 25-30 poäng i Elitserien och sän säger att en av allsvenskans bästa spelare knappt skulle ha nått där att göra låter lite knasigt?
Kommentera

« · 562347 · »