I pressmeddelandet så står det "Leksand meddelade på måndagseftermiddagen att man kontrakterat den brittiske centern Mike Watt." Men på faktan så står det "Seaforth, Ontario, Kanada".
Så min fråga är.. vilket är rätt, tar han upp en EU plats eller inte?
För er som inte årkar trycka på länken så lägger ja in lite fakta
FAKTA MIKE WATT Center Född: 31 mars 1976 i Seaforth, Ontario, Kanada Längd/vikt: 184 cm 97 kg Skjuter: Vänster Klubbar under karriären: Stratford Centennaires, Stratford Cullitons, Michigan State University, Hamilton Bulldogs, Edmonton Oilers, New York Islanders, Lowell Lock Monsters, Milwaukee Admirals, Nashville Predators, Philadelphia Phantoms, Carolina Hurricanes, SKA St Petersburg. Övriga meriter: Spelade JVM (U20) 1996 Draftad: 1994: 32 av Edmonton Oilers NHL-matcher: 157
Dino: Jag har inte hört mycke just nu ....förut surrades de om att de skulle bli ev en finsk fd NHL målvakt (dom mest troliga var Nurminen & Ahonen) båda dom har dock kontrakt nu.
Ja, du har rätt. Sidan blir oerhört mycket mindre om man röstar på något. Oerhört mycket mindre. Nu inser jag att det är precis som du säger, det är i praktiken OMÖJLIGT att inte rösta. Hur kunde jag tro något annat?
87bth01: jag 'tvingas' rösta även i omröstningar som jag icke bryr mig ett skvatt i. skälet till det är att en del tar orimligt stor plats i fel del på sidan - dvs jag 'krymper sidan' genom att bocka i vafansomhelst, bara för att snabbare kunna läsa inläggen.
så frivilligt att rösta; i teorin ja - i praktiken niet.
Konstig omröstning då pavlikovsky bara är en legoknekt som spelar för pengar och inget annat, då återstår bara två stycken burakovsky och hedberg, burakovsky är ju ursprungligen malmöit så då återstår bara hedberg som stack till nhl nu när ni behöver han som bäst. därför tycker jag att hedberg är den största svikaren. Han är väll trots allt fostrad i leksand...
Db_04: Backlund var inte sämre än Hedberg... Tror att Backe kan bli hur bra som helst, bara han får chansen. Det är inte lätt att ha pressen att "visa vad man går för" de få ggr man får stå. Blir inte lättare heller om det hinner gå 2-3 veckor mellan gångerna.
Starta med Backlund som 1:a, men visst det behövs en back-up...
mattias - 74: absolut får vi hoppas att han är bra. Jag hoppas oxå att vi vågar släppa fram honom den här säsongen så att han kan bli den supermålvakten han har potential för att bli!
Men helt klart är det att vi måste ha en bra backup till Backe!
mattias - 74: Backlund är ung och har aldrig fått chansen ordentligt. Tror att han har utvecklats väldigt mycket under den här tiden som Johan Hedberg var hemma och spelade. Att han var ojämn i Elitserien senast tror jag beror på att han inte kände ett ordentligt förtroende från tränaren. En målvakt måste vara förstemålvakt en längre tid för att kunna spela avslappnat. Om vi låter Backe vara första målvakt nu så tar han chansen ordentligt och kommer växa ut till en riktig stor målvakt. Utan matchträning blir du aldrig bättre.
Jag delar inte din uppfattning, jag tycker Backe är alldeles för ojämn! Målvakterna har varit leksands bekymmer en ängre tid! Hoppas verkligen att de har Backe som Back up ist!
Angående Backlund så tror jag att han mycket väl håller Elitserieklass. Får han bara chansen så tar han den. Det går inte att låta målvakterna spela varannan match såsom Backlund och Bales gjorde 03/04. Det håller inte i längden. Ge Backlund chansen som förste målis nu och värva en riktigt bra backup så tror jag att det ordnar sig!
Ok tack, då är den saken ur världen : )