Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season

« · 563925 · » Till forumet

Sv: Silly Season
Portello:

Ok tack, då är den saken ur världen : )
Kommentera

MrAce:
Läste nått om han har dubbla pass
Kommentera

MrAce: Han har ett brittiskt pass.Så han går som EU-spelare.
Kommentera

Db_04:

I pressmeddelandet så står det "Leksand meddelade på måndagseftermiddagen att man kontrakterat den brittiske centern Mike Watt." Men på faktan så står det "Seaforth, Ontario, Kanada".

Så min fråga är.. vilket är rätt, tar han upp en EU plats eller inte?
Kommentera

För er som inte årkar trycka på länken så lägger ja in lite fakta

FAKTA MIKE WATT
Center
Född: 31 mars 1976 i Seaforth, Ontario, Kanada
Längd/vikt: 184 cm 97 kg
Skjuter: Vänster
Klubbar under karriären: Stratford Centennaires, Stratford Cullitons, Michigan State University, Hamilton Bulldogs, Edmonton Oilers, New York Islanders, Lowell Lock Monsters, Milwaukee Admirals, Nashville Predators, Philadelphia Phantoms, Carolina Hurricanes, SKA St Petersburg.
Övriga meriter: Spelade JVM (U20) 1996
Draftad: 1994: 32 av Edmonton Oilers
NHL-matcher: 157
Kommentera

Dino: Mike Watt klar för LIF
Kommentera

mattias - 74: *L*
Kommentera

Dino:

Igår fylldes det på med Åbro 5,4 ;)
Kommentera

Dino: Jag har inte hört mycke just nu ....förut surrades de om att de skulle bli ev en finsk fd NHL målvakt (dom mest troliga var Nurminen & Ahonen) båda dom har dock kontrakt nu.
Kommentera

Dino: Masken lär ha sagt att en målvakt skulle bli klar i helgen, detta sa han igår...
Kommentera

Db_04: Har ni nåt på gång? Vad fylls det på med?
Kommentera

Stigsson: va tvungen att ändra lite så inte Brynäsarna kände sig utanför
Kommentera

Db_04: Det är jag och Mattias som blivit så goda vänner så vi brukar ge varandra passande svarsalternativ i omröstningarna. ;-)
Kommentera

Db_04: Japp:D
Kommentera

en artikel om Jiri Bicek på hockey hall of fames sida!
Kommentera

RavenLord: nu då ? :) de är mattias som är lite smått kär i mora så han ger dom enga alternativ :)
Kommentera

Oj jag röstade visst på den som enbart var för moringarna ;) Har ni ingen sån för oss andra med ett ALDRIG :)
Kommentera

Metal Guru:

Ja, du har rätt. Sidan blir oerhört mycket mindre om man röstar på något. Oerhört mycket mindre. Nu inser jag att det är precis som du säger, det är i praktiken OMÖJLIGT att inte rösta. Hur kunde jag tro något annat?
Kommentera

Db_04:
NJu krympte jag sidan genom att rösta på...
ja, jag kommer inte ihåg.
Kommentera

83 Liljegren:

jag å..
Kommentera

Db_04:

Den var mkt bättre, det var inget illa menat bara att det kändes konstigt.
Kommentera

Nu fick ni som ni ville.....denna omröstning är motsatsen mot den förra
Kommentera

87bth01: Sant, men jag röstade på Hedberg ändå bara för att vara destruktiv.
Kommentera

87bth01:
jag 'tvingas' rösta även i omröstningar som jag icke bryr mig ett skvatt i.
skälet till det är att en del tar orimligt stor plats i fel del på sidan - dvs jag 'krymper sidan' genom att bocka i vafansomhelst, bara för att snabbare kunna läsa inläggen.

så frivilligt att rösta; i teorin ja - i praktiken niet.
Kommentera

83 Liljegren:

Det är ju frivilligt att rösta. Tycker man inte om omröstningen kan man ju låta bli.
Kommentera

83 Liljegren:

Håller med dej helt och fullt.
Kommentera

Borde plocka bort ska det såklart stå!
Kommentera

mr big: Dom kanske borta plocka bort omröstningen eftersom vi verkar komma fram till att ingen kan kallas svikare?
Kommentera

83 Liljegren:

Jo men han är den ända leksingen i omröstningen
Kommentera

mr big: Men Hedberg aviserade väl sin flytt i god tid?
Kommentera

Konstig omröstning då pavlikovsky bara är en legoknekt som spelar för pengar och inget annat, då återstår bara två stycken burakovsky och hedberg, burakovsky är ju ursprungligen malmöit så då återstår bara hedberg som stack till nhl nu när ni behöver han som bäst. därför tycker jag att hedberg är den största svikaren. Han är väll trots allt fostrad i leksand...
Kommentera

Db_04: Tommi Santala som ni pratade om för ett tag sen har fått ett bra bud från Luleå . Se länk.
Kommentera

Db_04: Vi har ju centrar så de räcker: Pajen, Jimmie, bröderna Steen å hedlund sen vet ja inte om Bröms åxå e center
Kommentera

Db_04: Vi har ju centrar så de räcker: Pajen, Jimmie, bröderna Steen å hedlund sen vet ja inte om Bröms åxå e center
Kommentera

nyz: Hmm ok! Men ja föredrar att se en annan förstemålvakt.....skulle Backlund visa att han är värd att spela så får han väll göra de.
Kommentera

Db_04: Backlund var inte sämre än Hedberg... Tror att Backe kan bli hur bra som helst, bara han får chansen. Det är inte lätt att ha pressen att "visa vad man går för" de få ggr man får stå. Blir inte lättare heller om det hinner gå 2-3 veckor mellan gångerna.

Starta med Backlund som 1:a, men visst det behövs en back-up...
Kommentera

mattias - 74: han var väll inte speciellt bra dom matcher han stog i fjol...han vart ju nästan petad av båsdörrens bäste vän (Antti Jokela)
Kommentera

Db_04:
Det tror jag inte de behöver göra!
Kommentera

Db_04:

Haha så illa är det inte men han är alldeles för ojämn tycker jag och uppenbarligen flera :D
Kommentera

Mälarmasen: om vi låter Backlund va förstemålvakt nu så kan du ringa Emil & Tobbe så dom kan förbereda återtåget 3
Kommentera

mattias - 74:
absolut får vi hoppas att han är bra. Jag hoppas oxå att vi vågar släppa fram honom den här säsongen så att han kan bli den supermålvakten han har potential för att bli!

Men helt klart är det att vi måste ha en bra backup till Backe!
Kommentera

Mälarmasen:

Hoppas för din egen del att du har rätt :D

Klart han skall stå men man vet ju inte hur bra han är nu men man kan ju hoppas att han är bra :D
Kommentera

mattias - 74: Backlund är ung och har aldrig fått chansen ordentligt. Tror att han har utvecklats väldigt mycket under den här tiden som Johan Hedberg var hemma och spelade. Att han var ojämn i Elitserien senast tror jag beror på att han inte kände ett ordentligt förtroende från tränaren. En målvakt måste vara förstemålvakt en längre tid för att kunna spela avslappnat. Om vi låter Backe vara första målvakt nu så tar han chansen ordentligt och kommer växa ut till en riktig stor målvakt.
Utan matchträning blir du aldrig bättre.
Kommentera

Mälarmasen:

Jag delar inte din uppfattning, jag tycker Backe är alldeles för ojämn! Målvakterna har varit leksands bekymmer en ängre tid! Hoppas verkligen att de har Backe som Back up ist!

Lasak skulle smaka fågel ;)
Kommentera

Angående Backlund så tror jag att han mycket väl håller Elitserieklass. Får han bara chansen så tar han den. Det går inte att låta målvakterna spela varannan match såsom Backlund och Bales gjorde 03/04. Det håller inte i längden. Ge Backlund chansen som förste målis nu och värva en riktigt bra backup så tror jag att det ordnar sig!
Kommentera

Venne: Center.....ganska stor ...gör en hel del poäng
Kommentera

kava: Va e Santala för spelartyp då??
Kommentera

kava: ja har hört rykte om han men han lär inte va gratis
Kommentera

kava:

Dessutom 191 cm och 98 kg! Prestberg får akta sig ;)
Kommentera

« · 563925 · »