Dino: Menar du inte Stapelton ? Kennedy gjorde 16 Poäng på 19 Matcher +/- +9 .......Felet var väll att de fanns 2 andra kanadicker som va bättre (Boullion & Ryder).
Db_04: nej men dt är ju en viss sskillnad på elitserien o kvalet..hehe men vi ska inte tro att han gör väldens succe för dt kommer han nog inte, men han kommer vara viktig med sin rutin från nhl!
Tigger: så här skren nyz: "MrAce: han tar upp en EU-plats... fast det känns rätt så oviktigt - det är "ICKE EU-platserna" som är mer dyrbara :)" Märk att han skrev mer dyrbara, därför blev jag lite förvånad och undra om det fanns en sån begrännsning också... Sen vet jag inte vad fu tror men jag är faktiskt leksing...
MrAce: Att Stapleton floppade berodde mycket på yttre omständigheter. Bl.a. ska han ha sagt nåt i stil med "It´s a f*****g village, but no one told me". Vet däremot att avsaknad av jobb/sysselsättning för Mrs. Stapleton och oklarheter beträffande löften om engelskspråkigt dagis/skola ska ha spelat en betydande roll. Man kan väl kort säga att mannen hade tankarna på annat än hockey...
Visst borde vi det, för skylla på min precis avlutade 12h dag på kontoret.
I övrigt så står det inte speciellt mkt i tidigare scout-rapporter om killen, till mesta dels fyllda med hans tidigare skada. Men ett B- betyg får väl anses som ok och ska bli intressant att följa. Förhoppningsvis för er skull så får man hoppas att det inte är samma killar som rekommenderade Stapleton som rekommenderade denna kille.. ;)
MrAce: dessvärre kan det (vis av erfarenhet vad gäller NHL-meriterade värvningar alá mask) mycket väl bli rubriker i klass med den... fast man hoppas ju med spänning att det gått upp ett ljus och att man får berömma karln för ett lysande jobb... who knows watt?
Förresten - tycker att ni moringar ska ha bättre koll på EU-reglerna :)