Db_04: Jag är nöjd med samtliga... Dock blir min tidigare utnämda 2:a kedja något degraderad :) Återkommer med en grundligare analys av värvningarna, men spontant är jag, som sagt, nöjd!
Vad tror du de tar för målis? Skall Hedberg vara kvar skall han skriva på för leksand och inte ha nåt förbannat lockoutkontrakt, lasak är ju ett hett namn också
Nej Zidlicky kommer väl förhoppningsvis inte att spela för Leksand. Jag menar inte att det inte vore bra men förhoppningsvis kommer väl NHL igång till hösten.
mattias - 74: Han är bra....men resten av deras nyförvärv är inte mycke å hänga i julgranen....
Lassila är dock något överskattad mycket beroende på sitt efternamn....liksom Staffan Ridderwall , Robert ´´Mr Tragic´´ Nilsson ,Alexander Steen... får han lite väl mycke publicitet på grund av pappas meriter
Db_04: Ja, men ni hittar väl nåt annat att hacka på.....Det är bäst att ni passar på nu innan säsongen startar........*L* För sen lär ni inte ha mycket att komma med.....
Db_04: Detta räcker inte... Zidlycki kan vi nog räkna bort för det blir nog NHL nästa säsong! Och resten av nyförvärven är ju inget att hoppa högt för.
visst finns det en eller två som kanske är en bra värvning men resten är jag väldigt tveksam til. Så om vi sla ta oss till slutspel vilket är mitt mål denna säsong, måste dom kvarstående spelarena som ska värvas va riktigt bra, någon som kan leda laget o visa vägen.
Leksand4Life: ja håller inte ritktigt med dig...men ja hoppas också på att de bästa inte har kommit än.....ja hoppas på en bra center...gärna i 28-30 års åldern så han har lite rutin också
Leksand4Life: Att förvänta sig slutspel är att begära för mycket. Ett säkrat ES-kontrakt är vad som ska och bör vara målsättningen för kommande säsong! Visst vi tog oss till slutspel förra ggn vi var nykomlingar, men fan - se det som en ren jättebonus isf...
Vi ser ut att få ett slagkraftigt lag. Mycket bättre än andra t.ex brünäs och i dagsläget även dif.
Håller med, som nykomling måste man säta opp realistiska mål! Bara för vi enligt de Flesta " Tokhandlar " så gör vi detta bara för att vi skall bygga långsiktikgt på detta lag! om 2-3 år kanske vi har ett lag för toppen av es.
mattias - 74: ja det e bra att satsa ungt men varför köpa så mycket jag menar leksand har väl en hyfsad ungdomsorg.sen får ni väl hålla med om kritiken om att leksand tokhandlar för masken har väl om nån tokhandlat dom sista åren utan att lyckas jättebra väl. ska iallafall bli skoj att se leksand igen
kungsbacka: man ska inte säga nått men denna gång har han då inte dragit hit massa spelare som har längre skadelista än cv....
Jag tycker årets värvningar är ganska bra.....och 5 juniorer har försäsongskontrakt med alaget också....2 av dessa ligger ganska bra till att få en tröja.
Db_04: Jag vill minnas att Patrick Hucko har en skadelista utan dess like.... Han blir väl typ aldrig bra i ryggen mer.....Men jag håller med om att det är ovanligt att ni värvar så många spelare som är under 35......
Jasså, du tror inte Huckos rygg håller. Den höll för att göra 39 poäng på 46 matcher i allsvenskan den gångna säsongen. Han lär alltså varit hel, då iallfall. Vi får väl se vad han är kapabel till i höst.
87bth01: Jesper Jäger gjorde visserligen 46 poäng på 40 matcher i Allsvenskan med Björklöven året innan han spelade i Timrå. I Timrå i Elitserien gjorde han 7 poäng på 48 matcher.
Så jag skulle inte förvänta mig så mycket av en allsvensk back som inte visat att han kan producera på annat håll än just allsvenskan, och lite i sina tidiga år hemma i Tjeckien.
Det var inte riktigt det som det hela handlade om; jag är mycket väl medveten om att Hucko kan floppa. Jag ville bara visa Dino att Hucko troligen (förhoppningsvis) inte har några problem med sin rygg f.n. (eller hade åtminstone inte det i vintras), vilket han påpekade lite längre ner om du läser där.
87bth01: Syftade mest bara till att många verkar ha en övertro på Hucko bara för att han presterat bra i AS, inget som säger att han för den skull kommer göra mer än 10 poäng i ES.
Frella: Det är ju bara att kolla på t.ex Göran Hermansson som öste in poäng i Allsvenskan......Liksom Tobbe Holm ........beror lite på vilken roll dom får i laget
nyz: Visst målet kanske är lite högt. Men det är mitt mål och jag förväntar mig att Leksand ska ta sig till slutspel, inget mer. Och jag tror faktiskt att vi tar oss ditt i år även att jag är lite kritisk mot vissa av leksands värvningar detta år!. Men det beror ju på om NHL konflikten fortsätter då kommer vi nog inte till slutspel men eftersom att det ser ut som att det kommer bli NHL nästa säsong. Så tror jag på slutspel nästa säsong. För om man tittar på Leksands lag o jämför det med andras så tycker jag att leksand har en bra chans. Leksand har sk chanskort= spelare som kan va riktigt bra eller riktigt dåliga.
Vilket Leksand är kända för att värva ett par stycken av varje säsong.:p
Sen om ni tycker det är en förhög förväntning så får ni tycka det, det är vad jag förväntar mig och jag är medveten om att det är en stor förväntning
Leksand4Life: "... jag förväntar mig att Leksand ska ta sig till slutspel, inget mer."
Att åka ur i kvarten är ju bara lite (med betoning på liiite) bättre än ingenmansland (plats 9-10). I värsta fall förnedring med 4-0 mot VF eller ännu värre FBK... och kan det bli värre så vore det väl brünäs... fast det absolut mest värstaste i hela världen (jag vet mycket väl att det inte finns nåt värre än det värsta, men ändå) vore att åka ur mot mora! Är det nåt sånt du förväntar dig???
I så fall spelar jag nästan hellre kval :)
Näe, säkrat kontrakt är målet. Vi har i dagsläget ändå inget lag för finalspel...
87bth01: Bra resonerat! Man skall inte kräva slutspel av ett lag som varit i kvalet och allsvenskan de senaste åren. Visst, Leksand har varit 51 säsonger i högsta ligan men det är historia nu och det kommer inte hjälpa grabbarna längre. Snarare en börda till på axlarna om det blir tätt kring strecket efter jul. De enda lagen man redan nu kan säga går till slutspel är väl som vanligt de fyra tunga elefanterna... Klarar ni strecket, var nöjda.